דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

מטה התנועה הקיבוצית מסייר בקיבוצים: והפעם - בקיבוץ יפתח

כמידי יום שני ביקר גם השבוע מטה התנועה הקיבוצית בקיבוצים.
הביקור נערך בקיבוץ יפתח, המשתייך למועצה האזורית גליל עליון, את הסיור ארגן רמי פלג.
הקיבוץ הוקם ב-18 באוגוסט 1948 על ידי חיילים משוחררים מארגון הפלמ"ח שהיו חברים בחטיבת יפתח, על שמה נקרא הקיבוץ.
סיור ביפתח
סיור מטה התנועה ביפתח

הקיבוץ נוסד ב1948 על ידי יוצאי חטיבת יפתח, ממוקם בבקעת קדש ברכס רמים שבהרי נפתלי בגובה של 430 מ'. בקיבוץ 156 חברים/ות בחברות מלאה ו100 חברים/ות בעצמאות כלכלית, בקיבוץ קיימת הרחבה עם 35 מגרשים בנויים, סה"כ 531 תושבים כולל 160 ילדים.

התחלנו בסיור במשק בהובלתו של חבר הקיבוץ עידו גביש, מנהל אתר נטפים ביפתח, ביחד עם מנהל הקהילה חיים פנסו והמנהלת העסקית והגזברית יעל בנג'ו. הסיור החל מהשכונה הראשונה שנבנתה בקיבוץ, דרך שכונת ההרחבה הצופה ללבנון וחזרה דרך מרכז המשק ובתי הילדים.

במפגש שהתקיים במועדון לחבר/ה נכחו חברים, רכזי חינוך ומנהלי ומנהלות הקיבוץ.

מנהל הקהילה חיים פנסו סקר את התהליכים הנעשים בקיבוץ ויעל בנג'ו סקרה את התחום העסקי.

חיים פנסו סיפר: "הקיבוץ שינה סיווג לקיבוץ מתחדש בשנת 2000 ומקיים אורח חיים קיבוצי עם פעילות קהילתית ענפה וערבות הדדית. היחסים עם ההרחבה מצוינים וחברי האגודה הקהילתית שחיים בהרחבה משולבים בכל תחומי החיים במשק".

יעל בנג'ו הוסיפה: "התב"ע נמצאת בהליכי תכנון עם תוספת של 150 מגרשים נוספים. הפעילות הכלכלית של המשק מורכבת מחקלאות, השכרת מבנים ושותפויות אזוריות, אתר מפעל נטפים הקיים ביישוב מעסיק 150 עובדים בכללם חברי קיבוץ ועובדים מהאזור.

הדיון עם מטה התנועה נסב סביב הנושאים הבאים: קליטה וצמיחה דמוגרפית ותהליך בחינת איחוד סטטוסים, יזמויות בקיבוץ וסביב מערכת החינוך והדרך הנכונה לקיים אותה בקיבוץ.

מטה התנועה הציג את המבנה הארגוני של התנועה וניתנה סקירה ע"י ראשי האגפים על תחומי העיסוק של האגפים לטובת היכרות וסיוע בהתאם לצורך.

מזכ"ל התנועה וחברי המטה הדגישו כי הקיבוץ עומד בצומת החלטות ונכון לחברי הקיבוץ לשאול את עצמם שאלות אסטרטגיות באשר לזהותו העתידית. מטה התנועה הודה לחיים ויעל על הביקור המלמד והזמן שהוקדש לביקור.

הוספת תגובה חדשה