דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

מזכ"ל התנועה הקיבוצית ניר מאיר: "מעולם 'מצבנו לא היה טוב יותר', אולם הנסיבות משתנות והאיומים גדולים"

ניר מאיר מזכ"ל התנועה הקיבוצית סקר בהרחבה בפתיחת כנס הנהגות הקיבוצית שורה ארוכה של נושאים בהם עסקה התנועה בשנה שחלפה, מאז הכנס הקודם
מזכ"ל התנועה הקיבוצית ניר מאיר (צילום: אלעד גוטמן)
מזכ"ל התנועה הקיבוצית ניר מאיר (צילום: אלעד גוטמן)

ניר התמקד במחאה הגדולה כנגד מהלכי החקיקה להחלשת מערכת המשפט, ואמר "בשעה זו מתקיים מאבק איתנים על פניה של המדינה. התנועה ואלפי חברות וחברים משתתפים בהפגנות ברחבי הארץ, מחויבים למחאה ולערכיה למען דמותה של מדינת ישראל. התנועה הקיבוצית היא לא גוף אינטרסנטי, ומה שטוב למדינה קודם להכול".

מזכ"ל התנועה התייחס לנושא הכלכלי, וציין "חיינו 15 שנים באפס אינפלציה וריבית ונהנינו מזה, אך זה היה לא נורמלי. לכסף יש מחיר, והמחיר עולה ומחייב אותנו להתנהל אחרת. "אני נמצא במרחב הרב-קיבוצי שנים ארוכות. למשתתפי הכנס אמר, "אני קובע כי 'מעולם לא היה מצבנו טוב יותר', גם מבחינה כלכלית וגם מבחינה דמוגרפית, אבל הנסיבות משתנות בחדות והאיומים גדולים. המדד עולה, גם הריבית, ויקר יותר לגייס משאבים לפרויקטים לא מניבים. אני קורא לכם להיות ערים לשינויים ולאיומים בכלכלה הגלובלית והלאומית, שכן, יותר קל להגיע לפסגה, מאשר לשמור על מקומך, שם, בפני גלישה".

נושא נוסף שעמד במרכז סקירתו הוא "עקרון שלושת הקואופרטיבים" הקיבוציים, לטובת חוסנם של הקיבוצים ורווחת החברים והחברות. שלושת הקואופרטיבים הם התנועה הקיבוצית, חבצלת החדשה ותאגיד משקי הקיבוצים, אשר שלושתם קואופרטיבים בבעלות הקיבוצים, 'קואופרטיבים אחים', שהאתגר שלנו והאינטרס שלנו הוא להביא את שלושתם לפעול בתיאום וחיפוי הדדי ולהעצים את הערך עבור הקיבוצים לעוד שנים רבות.

ח"כ אלון שוסטר: לא תהיה הידברות בלי לעצור את החקיקה

ח"כ אלון שוסטר בירך את משתתפי הכנס, ואמר "אנו בימים וחודשים לא פשוטים. המשימה שלנו לא לאבד את הליבה, לא לאפשר להיות מבועתים מפני פוליטיקאים. לא נוותר על חירות העם, לא תהיה הידברות בלי עצירה של החקיקה. אנו במלחמת העמידה על העצמאות שלנו. הישראלים יהיו המגן האולטימטיבי והם יעצרו את המבוכה הגדולה.

הוספת תגובה חדשה