דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

מועצת התנועה: ראש חדש לאגף הצעירים והמעורבות בחברה

עפרי רביב, ראש האגף החדש: "נהיה רלוונטיים ומשמעותיים לקיבוצים וליזמות מהשטח ונשקוד על חבירות עם קהילות וציבורים נוספים לתנועה הקיבוצית"
עופרי רביב
עופרי רביב, ראש אגף הצעירים והמעורבות בחברה הנכנס

מינויו של עפרי רביב (36), מקיבוץ חנתון לראשות אגף הצעירים והמעורבות בחברה בתנועה הקיבוצית, אושרה הבוקר (חמישי) על-ידי מועצת התנועה. רביב, נשוי ואב ל-3, היה חלק מהנהגת גופים גדולים ומשפיעים בחברה הישראלית בעשר השנים האחרונות – בין היתר שימש כסגן יו"ר התאחדות הסטודנטים הארצית, פרוייקטור לצעירים והמגזר הדרוזי במשרד החינוך, מנכ"ל עמותת "במעגלי צדק", מייסד, יו"ר ומנכ"ל "ציוני-דרך" - הכוללת עיסוק בשילוב באקדמיה ובתעסוקה לחרדים ובדואים, הכרות מעמיקה עם תחום החקלאות בישראל, ובתפקידו האחרון מנהל חטיבת הפיתוח באגודה להתנדבות.

רביב החליף את אסיף איזק (החותרים) שהקים את האגף באמצע 2017 ועמד בראשו עד לאחרונה, עת נבחר לעמוד בראשות המועצה האזורית חוף-הכרמל.
אגף צעירים ומעורבות בחברה רואה בצעירים כוח מניע להתחדשות ולצמיחה ברמה הלאומית וקורא לצעיריה לפעול למעורבות, להובלה, להשפעה ולחיזוק החברה הישראלית. 

מועצת התנועה
מטה התנועה במועצה, היום

רביב שנולד וגדל בקיבוץ גשר כנכד למייסדי הקיבוץ, סיפר על היכרותו עם המורכבות הקיבוצית כבר מגיל צעיר, כבן של מזכיר הקיבוץ, והוסיף: "לשמחתי בחרתי לקחת חלק מאחד מהמחזורים הראשונים של המכינות הקדם צבאיות החילוניות ומתוך כך נכנסתי לעולם העשייה החברתית. אני מודה לכם על הבחירה, ומאמין שהתנועה הקיבוצית צריכה להיות כח מוביל בחברה הישראלית, שאנחנו יכולים וצריכים להרים דגלים כדוגמת – שליחות, ערבות הדדית, אחריות ומעורבות חברתית. נמשיך את העשייה שהתחילו אסיף ואנשי האגף, נעודד ונייצר פלטפורמות לצעירים להיות מעורבים ולנצל את כוחות התנועה. נהיה רלוונטיים ומשמעותיים לקיבוצים וליזמות מהשטח ונשקוד על חבירות קהילות וציבורים נוספים לתנועה הקיבוצית. חשוב שנדע להעמיק ולבנות יסודות ומוסדות איתנים, כי החברה הישראלית צריכה את התנועה הקיבוצית המתחדשת".

מזכ"ל התנועה ניר מאיר פתח בסקירת האירועים שקרו בקיבוצים ובתנועה הקיבוצית מאז המועצה האחרונה והתייחס בראשית דבריו: "ברקע הדיון שאנו מקיימים היום, עמדה החלטה שהתקבלה במזכירות, בנושא מחלוקת בין התנועה הקיבוצית עם הנוער העובד והלומד. בהידברות שנעשתה מאז, החלטנו לא לייצר שום עובדות בשטח ולנסות לפתור את המחלוקת הזאת לא בדרך של העברה תקציבית ולא בדרך כוחנית. אני מאוד אשמח שנחדש ימינו כקדם".
עוד אמר מאיר: "תקציב התנועה צריך לבטא ערכים ולא רק מספרים". אחריו סקר מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל, אבשלום (אבו) וילן את האירועים בתחום החקלאי וההסכמים השונים, תוך התמקדות בצורך לחתום על הסכם החלב.

בנוסף, אישרה המועצה את מסמך העקרונות המשותף לארגון אהדה ולתנועה, הנוגע להבטחת צרכים לבנים נסמכים.
ראשת אגף חברה, ד"ר אילת גלס פירטה: "המסמך המשותף לאגף חברה ולארגון אהדה הינו מסמך עמדה, הכולל עקרונות, ומהווה המלצה בנוגע להבטחת צרכים לאנשים עם מוגבלות, בנים לחברי קיבוץ ("נסמכים"), ומתייחס למדדים מתאימים והוגנים לעריכת הסכמים בין הקיבוצים לבין הורים לבנים אלו.

המסמך מתייחס בין השאר לדברים הבאים: התחייבויות ההורים והבן והתחייבות הקיבוץ, מימון צרכיו של הבן, כולל מימון צרכי ההחזקה והשיקום של הבן בסידור חוץ ביתי, קרן חסכון קצבתית, השקעות בגוף או ברכוש, דירת המגורים לבן, עיזבונות ההורים, בן/בת זוג, אפוטרופוס/תומך החלטות, עזיבת ההורים את הקיבוץ, פתרון חילוקי דעות, המסמך יוכל להוות בסיס לשיח בכל קיבוץ בנושא צרכים מיוחדים בכלל, ובנושא בנים נסמכים בפרט, וכל קיבוץ יוכל לעבד את הנוסח למסמך העקרונות שלו עפ"י החלטותיו".

כמו כן, אישרה מועצת התנועה את תוכניות העבודה האגפיות שהציגו ראשי אגפי התנועה ואת רשימת חברי מזכירות התנועה שתושלם בקרוב בידי ממלאי תפקידים שיבחרו.

הוספת תגובה חדשה