דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

מדווחים על אלימות במשפחה - זו לא רכילות, זו אחריות

שתי נשים נוספות נרצחו השבוע, באותו היום. "האלימות קיימת בכל מקום בכל שכבות האוכלוסיה וגם בקיבוצים. אם אתם עדים לאלימות מילולית כלכלית או פיזית גם אם זה לא בבית שלכם הדבר הנכון לעשות לדווח במהרה לגורמים המטפלים".
מדווחים על אלימות במשפחה - "זו לא רכילות, זו אחריות"
סמוך לזירת הרצח בקרית חיים. צילום: מד"א מבצעי

עם התפרצות מגיפת הקורונה נרשמו פי שלוש תלונות על אלימות במשפחה, מדווחים במוקדי הסיוע. בארגון נעמ"ת מעריכים שבישראל חיות כ-200,000 נשים תחת אלימות. אלימות במשפחה היא תופעה חברתית הכוללת אלימות פיזית, מילולית, התעללות נפשית תקיפה מינית או אלימות כלכלית של גברים כלפי נשים וילדים. בתקופת המגבלות של הקורונה, מוצאות עצמן משפחות בישראל כלואות זמן רב בדירות המגורים שלהן ותנאים אלו יוצרים ככל הנראה רקע מוגבר לתופעות אלו.

למרבה הצער, אחת מהתופעות החמורות הנובעות מאלימות במשפחה היא רצח נשים, ובשנה האחרונה נחשפנו למספר רב של מקרי רצח קשים, החוצים סוגי אוכלוסיות, ללא קשר למצב סוציו-אקונמי או מאפייני אוכלוסיה יחודיים. מאות נשים וילדיהן מתמודדים עם טרור ופחד כששני מקרים קשים נוספים הגיעו השבוע לסיום כואב וקטלני ברצח של נאג'ח מנסור ואירנה גריבנב.

ללא ספק, נדרשת תוכנית חירום לטיפול בנזקי הקורונה בקרב משפחות נפגעות אלימות, כזו שתסייע במניעת הרצח הבא. לאחר דיונים אינסופים בוועדות הכנסת השונות, דוגמת החוקה, חוק ומשפט, העבודה הרווחה והבריאות, וכמובן בוועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי, דיונים אשר משנים מציאות אבל לא מספיק, ראוי שכולנו ניקח אחריות ונהיה ערבים זה לזו.

"אני קוראת לחברה כולה להיות עירנית ואכפתית, שנראה גם את משפחת האחר ולא רק את משפחתנו, לא מתוך חטטנות, כמובן, אלא מתוך דאגה", אומרת הילית בן צבי, מנהלת היחידה לקידום שיוויון מגדרי בתנועה הקיבוצית, תנועת המושבים ומרכז המועצות האזוריות. "האלימות קיימת בכל מקום בכל שכבות האוכלוסיה וגם בקיבוצים. אם אתם עדים לאלימות מילולית כלכלית או פיזית, גם אם זה לא בבית שלכם, הדבר הנכון לעשות הוא לדווח במהרה לגורמים המטפלים על מנת  לעצור את ההדרדרות ולאפשר טיפול במצב לטובת כולם. זו לא רכילות זו אחריות!".

הוספת תגובה חדשה