דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

לראשונה: שר האוצר מינה מוזמן של ההתיישבות במועצת מקרקעי ישראל

שר האוצר, משה כחלון אישר אמש בישיבתה של מועצת רשות מקרקעי ישראל למנות מוזמן לישיבות המועצה מטעם התנועות המיישבות. שר האוצר ויו"ר רמ"י, משה כחלון אמר: "ההחלטות המתקבלות במועצת מקרקעי ישראל קובעות את עתידה של ההתיישבות לדורות הבאים, והתוספת של נציג התנועות המיישבות רק תתרום לתהליך קבלת ההחלטות של המועצה". מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר: "אנחנו חיים בתחושה כי יכולנו לקדם מהר יותר ובאופן משמעותי את הבניה בקיבוצים ואת אכלוסם, ולתרום את חלקנו במאמץ לפתרון מצוקת הדיור"

לראשונה: שר האוצר מינה מוזמן של ההתיישבות במועצת מקרקעי ישראל

כאמור, מזכ"ל תנועת המושבים ויו"ר התאחדות חקלאי ישראל, מאיר צור ביקש משר האוצר, משה כחלון למנות מוזמן מטעם ההתיישבות לישיבותיה של מועצת רמ"י, זאת לאחר שבמשך שנים מתקבלות החלטות הרות גורל בעניין ההתיישבות שלא תמיד לוקחות בחשבון את ההשלכות על המרחב הכפרי והחקלאות ונעשות ללא כל התייעצות עם נציגי המרחב הכפרי.

לאחר אישור כתב המינוי לנציג, החליטו כחלון וצור למנות את היועמ"ש ויו"ר אגף קרקעות בתנועת המושבים, עו״ד עמית יפרח למוזמן בישיבות מועצת רשות מקרקעי ישראל כנציג ההתיישבות כולה.

יפרח המכהן כ-14 שנה כיו"ר אגף הקרקעות בתנועת המושבים, הינו איש מקצוע המייצג הן את תנועת המושבים והן את ההתיישבות כולה מול הרגולציה בנושא הקרקעות.

עוד החליטה אמש מועצת רשות מקרקעי ישראל על הקמת צוות שיסדיר את נושא הפעילות הלא חקלאית והתיירות הכפרית במושבים ובקיבוצים. כאשר אל הצוות יוזמנו שני משקיפים - האחד מהמושבים והשני מהקיבוצים. מתנועת המושבים ומהתנועה הקיבוצית מברכים על כך ששר האוצר מבין את הצורך של המרחב הכפרי להתפרנס גם מתיירות וגם מעיסוקים נוספים במשק לצד החקלאות ומקווים שתהיה הסדרה בהקדם.

שר האוצר ויו"ר רמ"י, משה כחלון אמר: "המושבים והקיבוצים מחזיקים את הקרקעות הפתוחים של מדינת ישראל. הרצון שלנו כמדינה הוא שימשיכו להחזיק בקרקעות ושיוכלו להתפרנס ולהתפתח בכבוד במרחב הכפרי ברחבי המדינה תוך שמירת האופי החקלאי שלהם. ההחלטות המתקבלות במועצת מקרקעי ישראל קובעות את עתידה של ההתיישבות לדורות הבאים, והתוספת של נציג התנועות המיישבות רק תתרום לתהליך קבלת ההחלטות של המועצה."

מזכ"ל תנועת המושבים ויו"ר התאחדות חקלאי ישראל, מאיר צור: "מזה שנים רבות מתקבלות החלטות בעניין ההתיישבות שלא תמיד לוקחות בחשבון את ההשלכות על המרחב הכפרי והחקלאות. לאחר שביקשתי מהשר כחלון והסברתי לו את הצורך, הוא למד את הנושא וקיבל את בקשתי. אני מברך את השר כחלון שהבין את הצורך שיהיה נציג להתיישבות בדיונים המשמעותיים על עתיד הקרקעות שלה. אני בטוח שנצליח לקדם יחד דברים נוספים בעתיד. בחרתי כנציג את עו"ד עמית יפרח שהוא איש מקצוע מנוסה וראוי הנבחר לשמש בתפקידו כנציג של כלל ההתיישבות והוא הבחירה הראויה למען המרחב הכפרי כולו. אנו נמשיך לשמור על החקלאים ועל ההתיישבות כולה".

צור הוסיף לגבי הקמת הצוות לפעילות לא חקלאית: "נוצר מצב לא הגיוני לפיו רוב האנשים שיש להם פעילות לא חקלאית נחשבים לעבריינים. אני תקווה שהצוות שהקים שר האוצר באמת ימצא את הדרך להסדיר או לתת צו שעה ולאפשר לבעלי משקים רבים שרובם אנשים מבוגרים להתפרנס בכבוד מפעילות לא חקלאית ובאופן מידתי ומותאם לחיים במושב".

מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר: "אנחנו חיים בתחושה כי יכולנו לקדם מהר יותר ובאופן משמעותי את הבניה בקיבוצים ואת אכלוסם, ולתרום את חלקנו במאמץ לפתרון מצוקת הדיור. בכדי לסלק חלק מן החסמים נדרשת הידברות ישירה ושיטתית. בהקשר הזה, מוזמן לישיבות מועצת מקרקעי ישראל יכול להוות "שובר שוויון" ואני מברך מאוד על מהלך מעין זה".

יועמ"ש ויו"ר אגף הקרקעות בתנועת המושבים, עו"ד עמית יפרח: "אין ספק שמבחינתנו עצם הנוכחות של נציג ההתיישבות  במועצת מקרקעי ישראל הינו בעל חשיבות עצומה ונותן לנו לאחר שנים רבות את הזכות להציג את עמדתנו ללא פילטרים ובצורה ישירה לחברי מועצת מקרקעי ישראל בעת קבלת החלטות אשר משפיעות על זכויותינו ואורח חיינו. אני מודה לשר האוצר, משה כחלון ובעיקר למזכ"ל התנועה, מאיר צור על האמון שנתנו בי ומתכוון להיות הקול של חברי המושבים והקיבוצים במועצת מקרקעי ישראל".

כזכור, ההתיישבות העובדת דורשת מזה שנים רבות שיהיה לה נציג בדיוני מועצת מקרקעי ישראל אשר יציג בפני חברי המועצה את עמדת ההתיישבות בכל הנוגע להחלטות המתקבלות ומשפיעות באופן דרמטי על מעמד החוכרים החקלאיים על קרקעות המושבים והקיבוצים.

הוספת תגובה חדשה