דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

לזכרו של אופיר: פקעות כלניות יישתלו בקהילות יהודיות ברחבי אירופה

פסטיבל 'דרום אדום' והקשר עם קהילות יהודיות בתפוצות, היו מהדברים המזוהים עם ראש המועצה האזורית שער הנגב, אופיר ליבשטיין ז"ל, ושאותם קידם לפני שנהרג בשבעה באוקטובר בהגנה על קיבוצו. כעת, להנצחתו, ישולבו שתי אהבותיו הגדולות: פקעות כלניות יוטסו ויישתלו במוסדות של קהילות יהודיות ברחבי אירופה
אופיר ליבשטיין ז"ל על רקע פריחת הכלניות בשער הנגב שהיוו את הבסיס לפסטיבל דרום אדום שייסד
אופיר ליבשטיין ז"ל על רקע פריחת הכלניות בשער הנגב שהיוו את הבסיס לפסטיבל דרום אדום שייסד

"נטעים", תכנית ייחודית מבית WeKibbutz והתנועה הקיבוצית, שבין מייסדיה היה אופיר ליבשטיין ז"ל, תטיס השבוע פקעות של כלניות לקהילות יהודיות ברחבי אירופה, במסגרת פעילותה לחיזוק הקשר עם יהדות התפוצות וכחלק מפעילותה לזכרו של אופיר, ראש המועצה האזורית שער הנגב ויו"ר תנועת 'הבונים דרור' שנהרג בקרב עם מחבלים שחדרו לקיבוצו כפר עזה בשבת השחורה ב-7 באוקטובר. יוזמה זו מצטרפת למיזם "לאורו של אופיר", בו הופצו כ-45 אלף ערכות נרות לזכרו בארץ ובעולם בחג החנוכה האחרון.

פקעות הכלניות יימסרו על ידי נציגי נטעים במסגרת פעילות ט''ו בשבט במהלך השבועיים האחרונים של ינואר לראשי קהילות יהודיות ברחבי אירופה, ולמנהלי בתי ספר יהודיים, שישתלו אותן במסגרת פעילות קהילתית ובית ספרית. פריחת הכלניות בנגב המערבי היוותה את הבסיס לפסטיבל השנתי "דרום אדום" אותו יזמו בשנת 2005 אופיר ו-ורד ליבשטיין יחד עם חבריהם, וכעת פריחת הכלניות בקהילות היהודיות לקראת האביב תנציח את זכרו של אופיר ותחבר בין שתיים מהיוזמות הרבות שהקים בחייו.

 

ורד ליבשטיין, אלמנתו של אופיר: "פרויקט הפצת הכלניות לקהילות התפוצה מסמל מבחינתי בדיוק את כל מה שאופיר האמין בו, ובנה לכל אורך חייו: הקשר העמוק בין ערכי הקיבוץ והמדינה ליהדות העולם דרך החיבור לטבע הנהדר שיש לנו בצפון הנגב. זה מרגש אותי במיוחד שהכלניות יפרחו ויצבעו באדום בוהק פרחוני את בתי הספר של הקהילות שאנחנו פועלים איתן, במחווה לאופיר ולפסטיבל דרום אדום".

שירי מדר, מנכ"לית WeKibbutz"" והבונים דרור: "אופיר, שותפי לעשייה בקרב קהילות התפוצות, היה יזם פורץ דרך וייסד את פסטיבל דרום אדום ואת תכנית נטעים. לאור עשייתו, יחולקו פקעות הכלניות המרהיבות באמצעות פעילי נטעים ויגיעו בט"ו בשבט לקהילות הקטנות. הכלניות מייצגות את הפריחה, הלבלוב והיופי שאופיר הביא לעולם, ולאורו נמשיך".

תכנית "נטעים" הוקמה במטרה לבנות ולחזק את הזהות היהודית והישראלית בתוך קהילות קטנות ברחבי העולם, תוך התמקדות ספציפית בקהילות קטנות שלרוב חסרות מסגרת רשמית אחרת. נטעים מציעה תוכניות מותאמות לכל קהילה, בהתאם לצרכיה תוך דיאלוג חינוכי המתבסס על ערכי היהדות, אחווה, שותפות ותמיכה הדדית. כיום מונה נטעים כחמישים קהילות ברחבי אירופה.

פסטיבל "דרום אדום", מביא עשרות אלפי תיירים מהארץ והעולם בכל שנה להנות מפריחת מרבדי הכלניות האופיינית לאזור צפון הנגב בחודשים ינואר-פברואר ולהנות מבילוי באזור הכולל, הופעות, שווקים, לינה כפרית ועוד. הפסטיבל היווה חלק בלתי נפרד מזהותו של אופיר, ולאחרונה הוכרז כי הוא יתקיים גם השנה, חרף המלחמה.

הוספת תגובה חדשה