דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

כל מה שצריך לשאול לפני שמכניסים את הילד למסגרת הגיל הרך שלו

פעוטות זקוקים לסביבה חינוכית העונה על צרכיהם הייחודיים להתפתחות מיטבית בכל התחומים. כהורים, אנו רוצים את הטוב ביותר עבור ילדינו, אך קשה לעתים להבדיל בין עיקר לטפל. רשת הגן הקיבוצי ריכזה עבורכם את כל מה שצריך לבדוק כשמגיעים לפעוטון או לגן ומהם קריטריונים שחשוב להעמיק בהם בעת חיפוש המעון
כל מה שצריך לשאול לפני שמכניסים את הילד למסגרת הגיל הרך שלו

החינוך בגיל הרך מגיל לידה, הינו אבן יסוד משמעותית בהתפתחות הילד כאדם וכלומד. איכות הטיפול והחינוך בבית ובמערכות החינוך, בגיל זה, מעצבת ובונה את אישיותו של הילד. בפועל, אחוז גבוה של ילדים בגילאי לידה עד גיל 3, שוהה במערכות החינוך עד 9.5 שעות ביום, המהוות מרבית שעות העירות של הפעוט. עובדה המחייבת אותנו לספק את התנאים הרגשיים, הפיזיים, הקוגנטיביים והבטיחותיים המתאימים ביותר לשלבי התפתחותו בתוך המסגרת החינוכית וארגון המרחב.

מחקרים רבים מדגישים את הקשר בין מספר אנשי הצוות, מספר הילדים ואיכות המסגרת החינוכית בגיל הרך. במסגרות בהן היחס בין אנשי הצוות לילדים נמוך נמצא כי תנאי העבודה טובים יותר ורמות המתח קטנות.  יחס נמוך בין מס' ילדים לצוות מאפשר להקדיש זמן רב יותר לאינטראקציות משמעותיות עם הילדים. כמו כן, מחקרים מצביעים כי בגיל הרך המוח גמיש במיוחד ומאפשר התפתחות מהירה של כישורים קוגניטיביים, כישורים רגשיים וחברתיים וכישורים סנסו-מוטוריים. מסיבה זו, חסכים סביבתיים בגיל הרך יוצרים פערים בהתפתחות שהשפעתם ניכרת גם בגיל הבגרות. מאותה סיבה, קל יותר לצמצם פערים בגיל הרך ואף לסגור פערים קיימים, בהשוואה להתערבויות בגילאים מאוחרים.

לצפייה, הורדה או הדפסה של רשימת הדברים שכדאי לדעת על המסגרת החינוכית של ילדיכם/ן: לחצו כאן

 

כל מה שצריך לשאול לפני שמכניסים את הילד למסגרת הגיל הרך שלו

 

הוספת תגובה חדשה