דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

כל מה שמעניין בתנועה הקיבוצית ובקיבוצים - בניוזלטר השבועי

אלפי חברי וחברות קיבוצים השתתפו בהפגנה בירושלים והמטה התנועתי להחזרת החטופים מרחיב את פעילותו. המחזה שיצרו ילדי קיבוץ דן על חוויותיהם בחצי השנה האחרונה. מסע האופניים התנועתי לשכבת י"ב יצא לדרך בהשתתפות שיא. כל זאת ועוד בניוזלטר השבועי של התנועה הקיבוצית
ההפגנה בירושלים
 05/04/2024
לחצו כאן לצפייה בעמוד זה בדפדפן

אלפים זעקו:
"עד שכולם חוזרים – כולנו חטופים"

השבוע השתתפו אלפי חברי וחברות קיבוצים בהפגנת ההמונים בירושלים, ובשבוע הבא - מבצע שלטים ארצי. מזכ"ל התנועה, ליאור שמחה: "זה הנושא המרכזי כיום וכולנו מחויבים. לחטופים אין יותר זמן"
ההפגנה בירושלים. רבבות זעקו בעד החזרת החטופים.
ההפגנה בירושלים. רבבות זעקו בעד החזרת החטופים.

אלפי חברות וחברי קיבוצים השתתפו השבוע בהפגנת ההמונים הגדולה שארכה שלושה ימים מול משכן הכנסת, בקריאה להחזרת החטופים ולהקדמת הבחירות. ליאור שמחה מזכ"ל התנועה הקיבוצית אמר השבוע כי "במסגרת הרחבת הפעולה התנועתית למען שחרור החטופים והקשר עם מטה משפחות החטופים, הקמנו מטה פעולה שילך ויגדל בזמן הקרוב, אשר הקים בשטח ההפגנה מתחם מיוחד בה נפרשו שלטים וחולקו סטיקרים עם המסר "עד שכולם חוזרים כולנו חטופים". זה הנושא המרכזי כיום וכולנו מחויבים כי לחטופים אין יותר זמן".

יורי קנדל, רכז פעילות השטח במטה הקיבוצי, ציין כי בשלושת ימי ההפגנה השתתפו אלפים מהקיבוצים, והם הגיעו בהסעות מאורגנות או ברכבים פרטיים. "בשבוע הבא נעשה מבצע ארצי של תליית שלטים על גשרים ובצידי דרכים עליהם המסר המוביל שלנו. ההפגנה בירושלים כרכה את הפלת הממשלה יחד עם שחרור החטופים, או ליתר דיוק, לחוסר המעש של ראש הממשלה למאבק משפחות החטופים. יש בינינו חברים המסתייגים משילוב שני הנושאים וזה בסדר. לנו חשוב שכמה שיותר חברים יהיו שותפים למאבק לשחרור החטופים כי לחטופים אין זמן", הדגיש קנדל.


באנר גיוס תרומות לעוטף עזה עברית

המטה התנועתי להחזרת החטופים
יוזם אירועי מחאה לקראת ובמהלך
חול המועד פסח

הרחבת פעילות התנועה הקיבוצית עם מטה משפחות החטופים קיבלה השבוע ביטוי בשורת החלטות ופעילויות שטח. המשכה, בהשתתפות בהפגנה מרכזית שתיערך ביום ראשון הקרוב, 7 באפריל – חצי שנה לאירועי השביעי באוקטובר, אז נחטפו יותר מ–240 אחינו ואחיותינו לעזה
חצי שנה
חצי שנה של סבל. המשפחות מחפשות לסולידריות

אילת סלע יונגרמן, שמרכזת את הצוות התנועתי והקשר עם משפחות החטופים, דיווחה כי "בני המשפחות, מלווים בפעילי המטה ומתנדבים, השתתפו השבוע בדיוני ועדות הכנסת שם העלו את מצוקתם ודרשו כי המדינה תכריע לטובת הסכם החזרת החטופים. בהפגנת שלושת הימים – ראשון עד רביעי - מול משכן הכנסת, השתתפו מדי יום רבבות בני אדם, ביניהם אלפים מהקיבוצים, בקריאה להשבת החטופים והחלפת הממשלה".

המטה התנועתי קיים ביום רביעי ישיבת זום לתאום צעדי המחאה בהמשך בהשתתפות 50 נציגים של קיבוצים, ונציגות של  משפחות חטופים מקיבוצים, אשר שיתפו בצורה חשופה וכנה את החשיבות שהם רואים בתמיכת קיבוצים במאבקם להשבת יקיריהם מהשבי. הם הסבירו כי חודשי המאבק ארוכים שוחקים ומתישים גופנית ונפשית, והסולידריות הקיבוצית חשובה להם מאוד בכדי לאסוף כוחות ולהמשיך הלאה.

ומה מתוכנן להמשך? על כך משיבה אילת, כי במטה המשפחות אמנם מייחלים כולם להסכם שיביא לשחרורם של כל החטופים, אך בצד התקווה עסוקים בארגון פעילות מחאה בימי חול המועד פסח והיא עתידה לכלול שילוט דרכים וצמתים והכנת מיצגים אנושיים וחקלאיים. פרסום מקדים שלהם ייעשה בערוצי התקשורת התנועתיים.   


באנר ביטוח חקלאי

תמונת השבוע:
רוכבים ולא שוכחים לרגע את החטופים

הי"בניקים מתחילים לדווש עם סרטים צהובים על האופניים. צילום: ניר לביא
הי"בניקים מתחילים לדווש עם סרטים צהובים על האופניים. צילום: ניר לביא

אתמול יצא לדרך מסע האופניים המסורתי של התנועה הקיבוצית המיועד לשכבת י"ב, בהשתתפות 800 נערים ונערות מכ-130 קיבוצים, וביניהם גם קיבוצים מהנגב המערבי ומצפון הארץ שמפונים מביתם מאז השבת השחורה. המסע שהיה אמור להתקיים בחנוכה ונדחה בעקבות השבעה באוקטובר, כולל כמובן גם התייחסות לנושא החטופים שביניהם נמצאים קרובי משפחה או הורי חברים של חלק מהמשתתפים (ובמסע משתתפים גם נערים ונערות ששוחררו מהשבי): על כל אחד מזוגות האופניים נתלה סרט צהוב, שמסמל את המאבק לשחרור החטופים.

הבוקר (שישי) החל יומו השני של המסע וראשת אגף חינוך בתנועה הקיבוצית, דבי ברא"ס, עדכנה את הורי המשתתפים כי מארגני המסע נמצאים בקשר שוטף עם צה"ל והמשטרה, שהדגישו כי באזור אין שינוי בהנחיות לציבור, ולכן הוחלט להמשיך את המסע כמתוכנן. "אנחנו ערוכים גם לתרחישים אחרים ונפעל בהתאם להנחיות. שלומם של בני הנוער מעל הכול", הדגישה דבי.

המסע יסתיים מחר בטקס קצר ביישוב הקהילתי ספיר לאחר שהנערים ונערות ישלימו 60 ק"מ של דיווש מאומץ וחווייתי. מלבד החוויה והאתגר האישי והקבוצתי של רכיבה ולינה בשטח, בני ובנות הנוער יעסקו יחד עם מדריכיהם בשירות משמעותי בשלב הבא אליו הם יוצאים (צבא, ש"ש ומכינה), מעורבות בחברה ולקיחת אחריות אישית ואזרחית. סיקור נרחב - בשבוע הבא.


באנר משקארד

דגן לוין נבחר למנכ"ל החדש של איגוד התעשייה הקיבוצית

לוין, חבר קיבוץ צרעה, יחליף בתפקיד את גיל לין שנבחר לאחרונה לראשות המועצה האזורית מגידו לאחר קרוב לשלוש שנים באיגוד. "המשימה הדחופה והקריטית של האיגוד היא לסייע לשיקום ולחוסן של מפעלי הנגב המערבי וגבול הלבנון, המהווים עוגן מרכזי לשיקום קיבוצי חבל תקומה והגליל העליון והמערבי"
דגן לוין. "מודה לתנועה הקיבוצית ולהתאחדות התעשיינים על המינוי". צילום" איגוד התעשייה הקיבוצית
דגן לוין. "מודה לתנועה הקיבוצית ולהתאחדות התעשיינים על המינוי". צילום" איגוד התעשייה הקיבוצית

איגוד התעשייה הקיבוצית הודיע השבוע כי הוחלט למנות דגן לוין מצרעה למנכ"ל החדש. לוין, בן מנרה, נשוי ליעל ואב ל-3, למד כלכלה, חשבונאות ומנהל עסקים באוניברסיטה העברית בירושלים והוסמך כרו"ח. הוא בעל ניסיון עשיר בתפקידי ניהול כלכליים וציבוריים בתנועה הקיבוצית: לפני כשנה וחצי סיים שתי קדנציות כראש אגף כלכלה בתנועה הקיבוצית, ובמקביל שימש גם כמנכ"ל ניר שיתופי וכמנכ"ל קרן קמ"ע (עד ימים אלה), וכדירקטור בחברות תעשייתיות ובארגונים כלכליים ארציים ואזוריים של הקיבוצים. לפני כן כיהן כיו"ר הארגון הכלכלי האזורי משקי הרי יהודה ובתפקידי ניהול עסקי ופיננסי בקיבוצים. לוין  מקפיד להתנדב דרך קבע כחבר ועד בעמותות וייעץ לצוות הכלכלי במנהלת תקומה. 

איגוד התעשייה הקיבוצית המאגד כ-270 מפעלים בקיבוצים, במושבים שיתופיים ואת המפעלים אזוריים, מייצג את מפעלי התעשייה הקיבוצית במוסדות המדינה ומול גורמי המשק והכלכלה. האיגוד, שהוקם בשנת 1962 ומפעליו שאחראיים לכ-10% מהמכירות של התעשייה הלאומית, פרושים בכל הארץ ומעל 70% מהם נמצאים בפריפריה, פועל לקידום התעשייה בישראל בשיתוף התאחדות התעשיינים.

דגן לוין מסר: "אני מודה לתנועה הקיבוצית ולהתאחדות התעשיינים על המינוי, ונלהב מההזדמנות להצטרף לצוות המקצועי והמסור של האיגוד במשימת העל של סיוע לפיתוח ולטיפוח התעשייה הקיבוצית, בעת חירום הנוכחית. המשימה הדחופה והקריטית של האיגוד היא לסייע לשיקום ולחוסן של מפעלי הנגב המערבי וגבול הלבנון, המהווים עוגן מרכזי לשיקום קיבוצי חבל תקומה והגליל העליון והמערבי. זאת, לצד המשימה הקבועה - יצירת ערך מתמשך, רלבנטי וחדשני לקיבוצים ושמירה על ערכי הזהות של התעשיה הקיבוצית".


באנר גיוס תרומות לעוטף עזה אנגלית

"אני מתגעגעת למרחב ולנחל ולקיבוץ"

חצי שנה של חיים מחוץ לבית גורמת לילדים של קיבוץ דן לחפש דרכים יצירתיות להתמודד עם המציאות שנכפתה עליהם: במלון בחיפה הם כתבו מחזה שנקרא "האפונים המפונים", שמשקף את החוויות שלהם. עיתונאי כאן 11 רובי המרשלג ליווה אותם ושוחח עמן על הקשיים במגורים זמניים וחוסר ודאות מתי יוכלו לשוב לביתם
לחצו על התמונה לצפייה בכתבה

רז פתחה ויעל חרמוני, בנות 12 מקיבוץ דן, פונו מבתיהן בעקבות השבעה באוקטובר. רובי המרשלג מכאן 11 שוחח איתן על החיים במלון ("זה נמאס, אין פרטיות"), על הלימודים בבית ספר בחיפה ("זה קשוח. זה מקום שאנחנו לא מכירים") וגם על ההצגה שהפיקו ילדי הקיבוץ, שעזבו את ביתם לפני חצי שנה ולא מפסיקים להתגעגע. על הקשיים במגורים זמניים וחוסר ודאות מתי יוכלו לשוב לביתם.

צפו בכתבתו של רובי המרשלג ששודרה השבוע בחדשות הערב של כאן 11.


פייסבוק התנועה

רדיו זה השטח שלהם

תחנת "קול הגליל העליון" התאימה שידוריה למצב המלחמה בצפון: יותר מידע, מעורבות תושבים ושידורי שטח בקהילות המפונים והלא מפונים. מנהלת התחנה מספרת "אנחנו עם התושבים שלנו, שנהנים לערוך, לבחור מוסיקה, להקדיש שירים ולהגיש בעצמם, ולדעת שיש מי שמקשיב להם"
יותר שידורי שטח. רדיו קול הגליל העליון
יותר שידורי שטח. רדיו קול הגליל העליון

המלחמה בצפון ופינוים של מרבית קיבוצי הגליל העליון הרחיבה את תפקידה של תחנת רדיו "קול הגליל העליון", המשדרת בתדר 105.3 FM במסגרת תאגיד השידור הציבורי כאן ובשיתוף המועצה האזורית, אשר כל יישוביה הם קיבוצים. חגית חצב, מנהלת התחנה, מסבירה כי "הפינוי הנרחב של קיבוצים סמוכי גדר ושל עוד אלפי תושבים מקיבוצים שלא פונו בצו הביא אותנו לשנות את לוח השידורים, להתאימו למצב החדש, להוות אפיק להעברת מידע אל תושבי המועצה, לתת ביטוי לצרכים ומצוקות של קהילות ותושבים, לתת ביטוי ליוזמות ואירועים מקומיים, ולהקצות שעות שידור "בשטח" כאירוע קהילתי ולהרמת המורל. אל לוח השידורים נכנסו תוכניות דוגמת "ביקור בית", במסגרתה מגיעה ניידת השידור אל כל הקהילות, המפונות והלא מפונות. בתוכנית הזו הקהילה היא החלק המרכזי בשידור".

"יש צוות מקומי שמכין אתנו את השידור", מוסיפה חגית, "הם עורכים את התוכן, מכינים את הראיונות, בוחרים מוסיקה והקדשות ומגישים בעצמן את המשדר כולו. והקהילה מגיעה להאזין ולפרגן. בתוכנית "כסאות הפוכים" התושבים שלנו תופסים את כיסא השדרן ומגישים תכנית אישית, שמוקדשת לסיפורים האישיים שלהם בתקופת המלחמה. שם התוכנית "ביקור בית" מזכיר קצת ביקור רופא, אז לא, זה לא רופא, אבל בהחלט ריפוי. מוזיקה מחברת והרדיו עושה קסם".

התוכנית "בקצב שלכם" מציעה לקבוצות וקהילות לבחור ולהקדיש שירים. זהר לידר, שדרנית ותיקה והמפיקה הראשית בתחנה מספרת כי התכנית אהובה וזוכה לשיתוף פעולה נרחב. "מי היה מאמין שחברי כיתות הכוננות הם כאלה רומנטיים ומקדישים לנשותיהם כאלה שירי אהבה...", אומרת לידר בחיוך. וחגית חצב מסכמת: "אנחנו רואות חשיבות גדולה בייחוד בימים אלה לבטא כמה שיותר את קולות התושבים, 'לתת להם מיקרופון', ותחושה שיש מי שמקשיב להם. התגובות בקיבוצים מפרגנות מאוד, אנשים שמחים להיות חלק מהעשייה, מההפקה, לקחת חלק בחיבור שנעשה באמצעות הרדיו".


באנר משקארד

התנועה הקיבוצית מזמינה חברות וחברי קיבוץ להציג מועמדות לתפקיד מנהל/ת מחלקת ביטחון בתנועה הקיבוצית

מהות התפקיד: הובלת מחלקת הביטחון של התנועה הקיבוצית המהווה חיבור ורצף בין אגף החינוך לאגף צעירים ומעורבות בחברה ופועלת בשני תחומי פעילות עיקריים: שירות צבאי משמעותי ושעת חירום, תוך ביסוס עבודה משותפת הן עם גורמים פנים תנועתיים והן עם גופים ומערכות חיצוניים, בכפיפות לראש אגף צעירים ומעורבות בחברה
לוגו אגף צעירים ומעורבות בחברה

דרישות התפקיד:

  1. חבר/ת קיבוץ .
  2. ניסיון ורקע בעבודה עם צעירים ומלש"בים, בעולם הכנה לצה"ל ושירות משמעותי במערכות החינוך ובמועצות.
  3. ידע והיכרות עם העולם הצבאי / תחום הגיוס לצבא- יתרון
  4. היכרות עם מערכות החינוך בקיבוצים  - יתרון
  5. בוגר/ת תפקיד פיקודי בצבא-יתרון
  6. ניסיון משמעותי בבניית פרויקטים והובלה של תהליכי פיתוח תוכן.
  7. יחסי אנוש מעולים הגדלת ראש, חריצות ומסירות.
  8. רישיון רכב חובה - התפקיד דורש נסיעות מרובות.
  9. יכולת עבודה בשעות לא שגרתיות.

היקף משרה – מלאה.
כניסה לתפקיד – מיידית.

קורות חיים יש לשלוח עד לתאריך 18.4.2024 לאירית גולדברג, בדוא"ל:  iritg@tkz.co.il


באנר ביטוח חקלאי

התנועה הקיבוצית מזמינה להציג מועמדות לתפקיד עוזר.ת לגזבר התנועה הקיבוצית

מהות התפקיד: עזרה לגזבר התנועה בכל התחומים באגף הגזברות
לוגו גזברות

תחומי אחריות עיקריים:

  1. מעקב אחרי תזרים מזומנים ועבודה מול הבנקים.
  2. ביצוע  דוחות תמחיר ,ומעקב אחר תקציב מול ביצוע.
  3. ממשק עבודה  מול קיבוצי התנועה וכן מול תאגידים וגופים הקשורים לתנועה.

דרישות התפקיד ונסיון נדרש:

  1. תואר ראשון בכלכלה/ השכלה רלוונטית אחרת/ ניסיון בתחום התמחיר.
  2. שליטה בתוכנת האקסל, כולל נוסחאות, טבלאות PIVOT, ניסיון עבודה עם בסיסי נתונים.
  3. ידע בהנהלת חשבונות בכלל ופריוריטי בפרט – יתרון.

היקף משרה: מלאה .
תחילת עבודה: מיידית

ניתן להגיש מועמדות בצירוף קורות חיים עד לתאריך 10.4.2024 לאירית גולדברג, בדוא"ל: iritg@tkz.co.il 


באנר גיוס תרומות לעוטף עזה עברית

מה מחבר בין גניזת קהיר להגדת קיבוץ בארי?

לקראת חג הפסח בחרה האקדמיה ללשון העברית לעשות מחווה לקיבוץ בארי ולהקדיש הרצאה מרכזית לפסח להגדת קיבוץ בארי - מקורותיה וגלגוליה. ההרצאה (בזום) תינתן ב- 16/4. מוזמנים להאזין. הפרטים והקישור - בידיעה המצורפת
הרצאה מקוונת מה מחבר בין גניזת קהיר להגדת קיבוץ בארי?

חג הפסח מתקרב, ובמסגרת סדרת המפגשים המקוונים שיוזמת האקדמיה ללשון העברית בימי מלחמת חרבות ברזל, הנקראת "אגרת", מוזמן הציבור כולו להאזין להרצאה מקוונת (בזום) של ד"ר יהושע גרנט שכותרתה "לך לשלום גשם, בוא בשלום טל": פיוטי טל לחג הפסח – מגניזת קהיר להגדת קיבוץ בארי. פיוטי הטל, המציינים את המעבר מעונת הגשמים אל עונת הקיץ, נועדו להשתלב בתפילת חג הפסח. פיוטי הטל הקדומים ביותר התחברו בארץ ישראל בשלהי העת העתיקה. חלקם נקלטו בסדרי התפילה של קהילות ישראל ונאמרים עד היום בבתי הכנסת, וחלקם השתמרו רק בכתבי יד עתיקים ששרדו בגניזת קהיר.

ד"ר יהושע גרנט, vעוסק במחקר הפיוט והשירה העברית הקדומה באוניברסיטה העברית ובאקדמיה ללשון העברית, יספר בהרצאתו כיצד מצוינים ומצוירים חילופי העונות בפיוטים אלו? כיצד משתקפת בהם זיקתם של הפייטנים וקהילותיהם לטבע, לחקלאות וללשון העברית? ואיך מצאו פיוטי טל את דרכם ממחזורים ומכתבי יד עתיקים אל הגדות הקיבוצים, ובהן הגדת קיבוץ בארי?

ההרצאה תתקיים ביום שלישי, 16 באפריל בשעה 19:00. הצטרפות בקישור הבא:
לחצו כאן


 
 
 
 
יש לכם סיפור מעניין? רוצים לספר על המתרחש בקיבוצכם? להתלונן? לייעץ? לשבח?! כתבו לנו.
 
2ab06947-5784-40e5-b5f5-5e70f4a846db.jpg
color-facebook-48.png
color-link-48.png
 

הוספת תגובה חדשה