דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

יוצרים ביחד שגרת חינוך קהילתית בזמני קורונה

כעת, כשהנחיות משרדי הממשלה יצרו הזדמנות להיערכות קהילתית המזהה את צורכי הילדים, הנוער והמשפחות – אגף חינוך  של התנועה הקיבוצית , בהובלתן של נועה צור ברוש - מנהלת "הגן הקיבוצי" ודבי ברא"ס - ראשת אגף חינוך, יצר מודל קהילתי היוצר מענה חינוכי אפשרי בשגרת קורונה
יוצרים ביחד שגרת חינוך קהילתית בזמני קורונה

הקהילות הקיבוציות התגלו בשבועות האחרונים במלוא יכולתן. מאידך, היו אלה ימים מאוד לא קלים מבחינת מערכת החינוך וההורים. מערכות החינוך נסגרו, הצוותים נשלחו לחל"ת והמשימה הקהילתית היתה לשמור על חבריה ובריאותם.

המסמך המצורף לוקח בחשבון את השונות בין קיבוץ לקיבוץ ומכיר ביכולותיה של כל קהילה לקחת אחריות תוך רתימת שותפים והפעלת יצירתיות לטובת יצירת המודל הנכון למידותיה.

המודל נשען על יסודות החינוך והקהילה הקיבוציים, בראייה רחבה על מנת שיכילו מגוון רחב ככל האפשר של אפשרויות, תכנים ושותפים הפועלים במרחב הקיבוצי שלנו, שגרת קורונה יוצרת הזדמנות למצוא את השווה, המשותף והמחבר בינינו , דווקא בימים שבהם הריחוק הוא צו השעה.

המודל אינו נוסחה מדויקת, ועל כל קהילה למצוא את המתווה המתאים לה, לצרכיה ולרצונותיה על בסיס ארבע הנחות יסוד:

  • חליפה ייחודית – יצירת מודל קהילתי המעוגן במיפוי העוצמות המקומיות והרלוונטיות למודל שיבנה.
  • שותפות ורתימת העורף הקהילתי- יצירת שגרת קורונה קהילתית בחינוך היא מאמץ שדורש רתימה של הורים, אנשי חינוך בקיבוץ, בעלי תפקידים בקיבוץ, בני נוער וכמובן של הילדים.
  • יחידות קטנות וקבועות- וירוס הקורונה ייחודי בכך שהוא עמיד מאוד ומתפשט בקלות. המודל מושתת על בניית מסגרות קטנות וקבועות המצמצמות את אפשרויות ההדבקה
  • ההנחיות המחייבות של משרד הבריאות: יש לוודא שבתוך הצוות הקיבוצי, ובכל מסגרת ותת מסגרת, יש מודעות וכלים לעמוד בהנחיות באופן ריאלי.

המסמך מציג את תפקידה של הקהילה בעת משבר וחוסר ודאות מתמשך וההזדמנויות הטמונות בו, היתרונות המובנים בהיותנו קיבוצים המקיימים מערכות חיים המחויבות לערבות הדדית, תפקידו של צוות חירום חינוך קהילתי, משימת המיפוי לזיהוי המענים הקהילתיים שכבר ניתן להפעילם בהתאמה להנחיות בעת הזו ואיך יוצרים התאמות בהלימה להנחיות המשתנות.

אגף חינוך מקיים מפגשי הסברה ושיח שותפים על מנת ללמוד מהשטח ולהרחיב את מגוון האפשרויות ליצירת  מערך קהילתי חינוכי המותאם לשגרת קורונה.

להורדת המסמך לחצו כאן 

אנחנו כאן אתכם ובשבילכם צוות אגף חינוך, מערכי הייעוץ וההדרכה

 

 

הוספת תגובה חדשה