דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

טיפת חלב אזורית לכל יישובי מ.א. מגידו

תחנת טיפת חלב חדשה המהווה כתובת לרפואה מונעת עבור תינוקות ופעוטות מכל יישובי המועצה האיזורית מגידו נפתחה לאחרונה באליקים. שיתוף פעולה בין כללית  במחוז חיפה וגליל מערבי, לבין המועצה האזורית מגידו  והתנועה הקיבוצית הוביל לשדרוג משמעותי של שירותי טיפת חלב באזור, וממוקמת במקום מרכזי ונגיש ליישובי הסביבה
טיפת חלב אזורית לכל יישובי מ.א. מגידו

 המרפאה  מנוהלת  על ידי האחות שמרית סגל מומחית בתחום ובעלת  ניסיון רב ועובדת גם בטיפת החלב של כללית ביוקנעם. בתחנה החדשה   יינתנו שירותי רפואה מונעת בשעות רבות ומגוונות המותאמים לצרכים של המשפחות הצעירות.

השירותים שינתנו בתחנה כוללים מעקבי גדילה והתפתחות, חיסונים, בדיקות מעקב וסינון על ידי אחות טיפת החלב .כמו כן יבוצעו בדיקות התפתחות על ידי רופאה בכירה מבית חולים כרמל וכן מומחים כמו פזיוטרפיה התפתחותית , תקשורת תזונה ועוד. לצידם יתקיימו הדרכות בקבוצות, סדנאות והרצאות להורים.  מדובר בשירות לילדים מרגע הלידה ועד גיל 6 .

רות ברוך, מנהלת הסיעוד של כללית במחוז חיפה וגליל מערבי, מציינת כי תודות לשילוב ידיים בין כללית לנציגי הקיבוצים והמועצה, הם והוריהם יקבלו שירות משופר משמעותי. השירות יהיה זמין הרבה יותר מבעבר, כולל יום בשבוע עד 20:00, לנוחותם של ההורים העובדים. המרפאה שופצה והוכשרה למתן שירות בתנאים ידידותיים לבאי המקום והצוות שמאייש את המקום הינו איכותי ומיומן. מניסיוננו, שירות אחוד כזה מיטיב מאד עם ההורים וילדיהם. השירותים שינתנו עומדים בסטנדרט הגבוה של משרד הבריאות, בהובלת מרכזת תחום רפואה מונעת אלישבע כהן ארזי.

 בימים אלה החל מבצע חיסוני השפעת, כולל חיסון הפלומיסט בשאיפה שהגיע אף הוא ומתאים מגיל שנתיים. צוות טיפת החלב באליקים ערוך גם לחיסון התינוקות החשוב כל כך להפחתת תחלואה שלהם, הדבקת בני המשפחה וירידה בשיעור הסיבוכים הקשים, גם אם מתפתחת מחלה. לחיסון חשיבות יתרה בתקופה זו של מגיפת הקורונה.

שמרית סגל, אחות טיפת חלב: "המרפאה  ניפתחה לפני שבועות ספורים  ונכון להיום יש לנו כבר  15 תינוקות ו65 פעוטות .אני מחכה לתנוקות ופעוטים רבים שיצטרפו. ככל שיהיו יותר, נוכל לקיים מגוון עשיר יותר של פעילויות.

נגה ועפר פטל מקיבוץ גלעד: אותם פגשנו בביקורנו במרפאה ספרו "אנחנו הורים לשלושה ילדים קטנים ,לפני חודש נולדה בתנו אורי  כבר פעמיים ביקרנו  במרפאה  החדשה באליקים ואנו מאד מרוצים מהשירות"

עדי רמות, מרכזת תחום בריאות בתנועה הקיבוצית מוסיפה ומברכת על היוזמה שמאפשרת התאמה בין האתגרים המקצועיים הרגולטיביים  והכלכליים של השירות לבין צרכים של אוכלוסיות היעד. תוך שמירה על סטנדרטים של איכות השירות והאינטימיות הקיבוצית המוכרת.

בתחנת טיפת החלב החדשה באליקים, פיתחנו במשותף מודל לשירות שהוא בבחינת "החלוץ שלפני המחנה", ואני מקוה שבשלוב משאבים דומה, נוכל להעתיקו למקומות נוספים."

איציק חולבסקי , ראש המועצה האזורית מגידו: "מברך על תחנת טיפת חלב משודרגת באליקים. חשוב מאד שתושבי המועצה יקבלו שירות מצויין"  

הוספת תגובה חדשה