דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

זוכרים את תמיר מסד ז"ל

אירוע הניווט מס' 15 לזכרו של רב סרן תמיר מסד, בן קיבוץ כפר מסריק שנקטף בדמי ימיו, יתקיים ביום שבת הקרוב, בשעה 9:00 בבוקר ביער ליד אנדרטת שיירת יחיעם
זוכרים את תמיר מסד ז"ל

האירוע יתקיים בהובלת המשפחה בשיתוף איגוד הניווט הארצי ומועדון הניווט מודיעין ובסיוע מחלקת הספורט של המועצה האזורית מטה אשר.

באוקטובר 1979 התגייס תמיר לצה"ל, לסיירת גולני ועבר את מסלול האימון היחידתי. סיים קורס קצינים וחזר לסיירת לפקד על צוות צעיר, איתו יצא למלחמת שלום הגליל ולקרב על הבופור, שם נהרגו שישה מחבריו לסיירת. למחרת הכיבוש פגש תמיר בפסגת הבופור את ראש הממשלה דאז, מנחם בגין, ואת שר הביטחון דאז, אריאל שרון, שהגיעו לביקור. התמונות שצולמו במפגש זה והתפרסמו בתקשורת, הפכו לאחד מסמליה של מלחמת לבנון.

במשך כל השנים, מאז השתחרר מהצבא הסדיר, שירת תמיר במילואים בפלוגת הסיור של חטיבת החי"ר "כרמלי", בחטיבה זו שירת במילואים גם אביו גיורא. בשנת 1997 התמנה לתפקיד מפקד הסיירת והועלה לדרגת רס"ן. בשנת 2001 סיים את תפקידו כמפקד הסיירת, והמשיך ללוותה במסגרת תפקידו במפקדת החטיבה.

במסגרת תפקידו במפקדת החטיבה, יצא תמיר לשירות מילואים באוקטובר 2002 ובו נתבקש לארגן חיילים מיחידות שונות לשמירה ביישובי הגדה ובקו התפר. תמיר הגיע ביום ראשון, כ"א בחשוון תשס"ג (27.10.2002), לתחנת הדלק באריאל – מקום מפגש של חיילים רבים לקראת יציאתם לתפקיד. משם היה אמור לחלק את חייליו למשימות שמירה ביישובי הגדה. לפתע הגיע למקום מחבל מתאבד. תמיר וחיילים נוספים נאבקו איתו ואז התפוצץ המטען שנשא על גופו.

בקרב זה נהרגו רס"ן תמיר מסד, רס"ל עמיהוד חסיד וסגן מתן זגרון, זכרם לברכה. 

במועצה האזורית מטה אשר מספרים כי יהיה זה אירוע ספורטיבי עם דגש חברתי ומשפחתי, המתקיים בטבע, באיזור הגלילי בו גדל תמיר. 

באירוע הניווט יתקיימו שני מסלולים - ניווט עממי למשפחות וניווט תחרותי לפי גילים. טקס הסיום בהשתתפות ראש המועצה, משה דוידוביץ יתקיים בשעה 12:00.

הוספת תגובה חדשה