דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

התנועה מחבקת את המשפחות השכולות

יו"ר יד לבנים בקיבוצים ד"ר אירית בר-נתן ויו"ר קק"ל דני עטר מניחים זר באנדרטה.

בתחילת השבוע, שעה קלה לפני טקס הזכרון השנתי באנדרטת הקיבוצים, קיימה התנועה את המפגש השנתי עם המשפחות השכולות בבית גילאור הסמוך למועצה האזורית מגידו. יו"ר יד-לבנים בקיבוצים, ד"ר אירית בר-נתן (מעגן-מיכאל) אמרה: "כבכל שנה בשנים האחרונות אנחנו מתכנסים לחלוק כבוד לכל נופלי התנועה הקיבוצית בטקס באנדרטה אבל לי חשוב מאד גם מפגש בלתי אמצעי זה אתכם קרובי משפחתם של אותם יקרים. במשרד הביטחון נעשו בשנים האחרונות מאמצים רבים כדי להבין את המערכת הקיבוצית ולהתאים את עצמם למערכת המיוחדת שהיא קיבוץ. ולכן היום משפחה בקיבוץ יכולה לממש את רוב זכויותיה מול משרד הביטחון כמו המשפחות בעיר. לשמחתי את הבעיות המורכבות והמסובכות בנושא הדיור של משפחות שכולות בקיבוצים אנחנו מתחילים להסדיר בימים אלה ממש. אני יכולה לבשר לכם שאחרי מאמצים גדולים שארכו כמה שנים בחלק גדול מהמקרים נפתרה בעית מימוש הזכויות בנושא הדיור. ואני מקווה שאת המעט שנותר נפתור בשנה הקרובה. אנו המשפחות השכולות קמות כל יום עם זכרו של הבן או הבת, האח או האחות, או ההורה שנהרג והולכות לישון איתו בכל ערב. למשפחות השכולות אין דרך אחרת, אלא להתחזק – בחיבוק, עזרה ועידוד ביחד עם  הזיכרון, ההנצחה, המפגש והיחס החם מהקהילה שלהם".
 
מזכ"ל התנועה, ניר מאיר, דיבר גם הוא בפני המשפחות: "לפני חמישים שנה, בדיוק, הצטרפתי גם אני, למשפחה הזאת -  משפחת השכול. לא הייתי אז מזכ"ל התנועה הקיבוצית, הייתי ילד בן עשר ועשרה חודשים, וסביבי שכול רב, בתנועה הקיבוצית. אלה היו ימים אחרים, זאת היתה מדינה אחרת. אני מרשה לעצמי לומר, כי כשנכנסתי לתפקידי, וגיליתי מה נמוך מספרן של אלמנות המלחמה החיות בקיבוצים, הבנתי ללא כל צל של ספק, שההתנהלות הקיבוצית בתחום הזה, של הכלת המשפחות השכולות וצרכיהן המיוחדים, הייתה בעבר כישלון מהדהד. הדברים השתנו מאז, אבל חשוב לי לומר , כאן באזניכם, כי הצדק צריך גם להיראות, לא רק להיעשות. אני מבקש לומר, אישית, לכל אחד ואחת מכם, בני המשפחות השכולות, בכל מקרה, בכל צרה, בכל בקשה... אם לא תקבלו מענה מספק מהקיבוץ, מהמדינה ומוסדותיה, מיד לבנים או ממשרד הביטחון, דלתי תהיה פתוחה תמיד בפני כולכם".
בנוסף אליהם דיברה גם מנכ"לית יד לבנים, רחל לניאדו, דיברה בפני המשפחות השכולות על המאמצים של הארגון להתאים את עצמו למצב כיום בו ההורים השכולים מזדקנים ונזקקים לסיוע ועזרה שונים מבעבר. 

הוספת תגובה חדשה