דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

הרווח הדמוקרטי מהקורונה!

"מועצת הזום" התנועתית, היוותה "פריצת דרך" בצורת קבלת ההחלטות שלנו ופתחה את הדלת לשימוש טכנולוגי בקיום דיונים עם נציגי הקיבוצים מכל רחבי הארץ. זהו מהפך שיביא לעליה דרמטית בהשתתפות והמעורבות בהליך הדמוקרטי של הנהלות הקיבוצים בנעשה בתנועה הקיבוצית. מזכ"ל התנועה הקיבוצית מסביר בטור מיוחד על ההזדמנות שהציב בפנינו משבר הקורונה לרענון הדמוקרטיה הקיבוצית
מטה התנועה הקיבוצית מתפעל מרחוק את מועצת התנועה המקוונת
מטה התנועה הקיבוצית מתפעל מרחוק את מועצת התנועה המקוונת

היום, יום שלישי, נערכה ההתכנסות הדיגיטלית הראשונה בתולדותיה של התנועה הקיבוצית. "התכנסות הזום"  של מועצת התנועה הקיבוצית. זו הייתה התכנסות יוצאת דופן, חדשנית, שנכפתה עלינו בעקבות הנחיות משרד הבריאות, ובהתאם להנחיות רשם האגודות השיתופיות. והנה, הסתבר, כי בדרך מקרה כמעט, גילינו מכשיר משמעותי ביותר לעידוד המעורבות של הקיבוצים והנהלותיהם בדיוני ובהחלטות המערכת התנועתית.

למעלה מ- 300 צירים מקיבוצים בכל רחבי הארץ, לקחו חלק בישיבת המועצה ובהצבעות על הנושאים השונים שעמדו על סדר היום. הדיונים התקיימו כ"דיון מרחוק". וגם ההצבעות והחלטות התקבלו בהצבעה מרחוק, תוך שימוש באפליקציות הצבעה מתקדמות, של קיבוץ עין השופט, בה עושים שימוש קיבוצים רבים, מפלגות פוליטיות ועוד.

בסיכומו של אירוע תקדימי זה, אני מבקש לברך על דרך חדשה המתווספת לארגז הכלים התנועתי. אני מבקש להודות אישית לכל אחד מ- 300 הצירים, חברות וחברי הקיבוצים, שלקחו חלק במועצת התנועה. רבים מהם בעמדת השפעה ניהולית, בקיבוציהם. זהו שינוי דרמטי בהשוואה למספר המשתתפים בכינוסי מועצה "רגילים" המתקיימים בדרך כלל באפעל.

אני מלא הערכה לצירי המועצה הוותיקים והנאמנים המטריחים עצמם מידי כמה חודשים לאפעל בכדי לקחת חלק פעיל בניהול חיי התנועה הקיבוצית. יחד עם זאת אני מבין היטב לליבם של ממלאי התפקידים בקיבוצים, אשר אינם מוכנים ואינם יכולים להשקיע יום עבודה שלם בכדי לקיים דיון פרונטלי בן שעתיים וחצי, שעוסק בנושאים, שעם כל חשיבותם, לא תמיד עומדים במקום הראשון בסדר היום של קיבוציהם. כפי שרובנו יודעים, פעמים רבות "הדחוף גובר על החשוב" ואינו מאפשר הגעה פיזית לכינוס המועצה שעולה במחיר יום עבודה שלם.

ההשתתפות מרחוק בדיוני המועצה, חייבת להפוך ולהיות דרך מקובלת בניהול חיי התנועה הקיבוצית. תנועה שחבריה פרושים מאל-רום ועד אילות חייבת לדעת להשתמש בטכנולוגיות החדשות אליהן נחשפנו כולנו בחודשים האחרונים. לא תמיד, לא בכל החלטה. אבל כן, זהו כלי נוסף המתווסף לארגז הכלים הניהולי שלנו, כלי שבו עלינו לעשות שימוש מושכל מתוך הבנת יתרונותיו הגדולים. אני מתחייב כי בחשיבה משותפת ומתוך רצון משותף לשמר ולחזק את התנועה הקיבוצית נמצא לכך את הדרך.

נמשיך וננהל את ענייני התנועה הקיבוצית בשקיפות מלאה, מתוך רצון למעורבות גדולה של כלל הנהלות הקיבוצים ולהיטיב עם כלל הקיבוצים וחבריהם ולדאוג לעתידה של התנועה הקיבוצית כולה.

בהערכה רבה,

ניר מאיר,

מזכ"ל התנועה הקיבוצית

הוספת תגובה חדשה