דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

הקיבוצניק שהוביל את המטס מעל בתי החולים ביום העצמאות

סרן ל', טייס F-16 וקיבוצניק מהצפון, היה חלק מהרביעייה האווירובטית שביצעה ביום העצמאות שלוש גיחות ותמרונים אווירובטיים מעל 21 בתי חולים ברחבי הארץ. "הפעם לא נעשה שום מופע מעל הערים, כדי למנוע התקהלויות, ואנחנו מקווים שהאזרחים יראו אותנו מהמרפסות, ושנוכל להעלות חיוך על פניהם", הוא אומר
סרן ל', צילום דובר צה"ל
סרן ל', צילום דובר צה"ל

מטס חיל האוויר הפך השנה למופע הצדעה לצוותים הרפואיים בישראל. השתתפו בו ארבעה מטוסי עפרוני (T-6, מטוסים המשמשים להדרכה ואימון בקורס טיס) של הצוות האווירובטי, ולא עשרות מטוסים ומסוקים, כמו בעבר. גם המסלול השתנה: הם קיימו שלוש גיחות במהלך יום העצמאות, וביצעו תמרונים אווירובטיים מעל 21 בתי חולים ברחבי הארץ. 

עבור סרן ל' (29), בן קיבוץ מהצפון הנשוי לקיבוצניקית וטייס באחד ממטוסי העפרוני מבסיס חצרים, זה היה המטס השלישי שהשתתף בו. הוא טס בכנף שמאל של הרביעייה האווירובטית. "זה לא יהיה ממש מטס, אלא מעבר הצדעה, שתוכנן במיוחד לנוכח המצב במדינה", אמר לפני המטס. "מעל כל בית חולים נעשה מעבר מסוים. במטסים הקודמים היו לנו מוקדים ספציפיים מעל הערים גדולות - במוזיאון חיל האוויר, בחופי הים בתל אביב ובחיפה, בבסיסים פתוחים של חיל האוויר. 

"הפעם לא נעשה שום מופע מעל הערים, כדי למנוע התקהלויות, ואנחנו מקווים שהאזרחים יראו אותנו מהמרפסות, ושנוכל להעלות חיוך על פניהם. באופן אישי, הטיסה הזאת דורשת ממני יותר מאשר בדרך כלל בכל הקשור למאמץ ולתכנון. אנחנו טסים במסלולים שאנחנו לא רגילים אליהם, כך שיש התרגשות מיוחדת. בניגוד לשנים שעברו, הפעם אני לא מתכוון לשלוח להורים שלי הודעה איפה אני נמצא, כדי שיישארו בבית וישמרו על עצמם.

"שמעתי את הביקורת שנמתחה על קיום האירוע, ואני יכול להבין מאיפה היא באה, כי המדינה נמצאת במשבר כלכלי. אבל חיל האוויר עשה התאמות משמעותיות וקיצץ המון ממה שהוא עושה בדרך כלל. הלוואי שבשנה הבאה נוכל לחזור למתכונת הרגילה של המטסים".

הוספת תגובה חדשה