דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

הסכמות במרצ - הכח לעשות את השינוי?

הסכמות במרצ - הכח לעשות את השינוי?
צילום: תומר נויברג באדיבות מרצ

 

יו״ר מרצ, זהבה גלאון ויו״ר סיעת מרצ, ח״כ אילן גילאון, הודיעו הבוקר (חמישי), כי הגיעו להצעה מוסכמת שיציגו לועידת מרצ ביום ראשון ולחברי הכנסת של מרצ: מיכל רוזין, עיסאווי פרייג׳, תמר זנדברג ומוסי רז. ההסכמות נסובות על מעבר לבחירות בפריימריז ליו"ר ולרשימה לכנסת ועל קיום בחירות לראשות המפלגה בחודש מרץ. בבחירות אלו יוכלו להצביע חברי מרצ  וכן חברים חדשים שיצטרפו בשבועות הקרובים. ההצעה המוסכמת  שהשיגו גלאון וגילאון מבטיחה כי השינוי יוכל להשיג את הרוב המיוחס של 60 אחוזים הנדרש כדי לבצע שינויים בתקנון המפלגה.

במסגרת ההסכמה גובשו העקרונות הבאים:

הוראת שעה – בחירות ליו"ר מרצ ורשימתה לכנסת ה 21, התשע"ח 2017

1.         הבחירות ליו"ר מרצ וכן הבחירות לרשימת מרצ לכנסת ה21 יערכו בקרב כלל חברי מרצ שיצטרפו למפלגה עד לא יאוחר מחודש לפני מועד אותן בחירות.

2. הבחירות לראשות מרצ יתקיימו ב 22 במרץ.

3. בבחירות לראשות מרצ יהיו זכאים להצביע 18,000 החברים שהתפקדו במפקד 2017 וכן מי שיתפקד עד 17 בפברואר 2018.

4.יובטח ייצוג למועמד חדש שלא כיהן  כחבר כנסת בכל חמישיה.

5. תקבע תקרת הוצאות הנמוכה מתקרת ההוצאה הקבועה בחוק.  

6. כדי להבטיח נגישות לפריפריה ביום הבחירות יוצבו קלפיות בכל ישוב בו התפקדו לפחות 35 חברים למרצ.

 

יורי קנדל, רכז המחלקה הרעיונית פוליטית מטעם מרצ בתנועה הקיבוצית: "סיכום חכם ומאוזן. נקווה שבזאת סיימנו את המאבקים בתוכנו ונתחיל  לעסוק במאבקים המהותיים".

יו״ר מרצ, זהבה גלאון, על ההסכם שהושג בקשר לשינוי שיטת הבחירות: ״מרצ יוצאת כעת לדרך חדשה שתאפשר לקבוצות חדשות שעד היום לא ראו במפלגה את ביתם - להצטרף״.

"השמאל זקוק לכוחות חדשים כמו אוויר לנשימה ואנחנו פותחים דלת למהלך שיאפשר לנו לגדול ולצבור כוח בחברה הישראלית. אני שמחה שאנחנו יכולים לעשות כזה שידוד מערכות בהסכמה, ולא בכיפוף ידיים".

אילן גילאון: "שלמותה של מרצ וסיום הקרבות הפנימיים, חשובים יותר מכל דיון על שיטת בחירות. מטרתי היא להחזיר את מרצ לימיה כמפלגה גדולה, רלוונטית ומשפיעה. בכוונתי לנצח בבחירות כנסת ולהגדיל את כוחה של מרצ וכדי לעשות זאת לנצח בבחירות לראשות מרצ". 
 

קיבוצניקים המעוניינים להתפקד למרצ ולהשפיע על דמותה של המפלגה מוזמנים לפנות ליורי 0543237722

הוספת תגובה חדשה