דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

המרוץ אחר הטכנולוגיה – הקיבוצים משקיעים בחברות ההזנק

אופיר ליבשטיין המנכ"ל היוצא, מרים דרוק המנכ"לית הנכנסת. קרדיט צילום: localEyes
אופיר ליבשטיין המנכ"ל היוצא, מרים דרוק המנכ"לית הנכנסת. קרדיט צילום: localEyes

השבוע (יום שלישי), התקיים כנס איגוד התעשייה השנתי בנושא המרוץ אחר הטכנולוגיה. הכנס עמד בסימן החלפת המנכ"לים באיגוד – אופיר ליבשטיין (כפר עזה) שסיים את תפקידו ונכנס לראשות המועצה האזורית שער הנגב ובמקומו, נכנסה לתפקיד מנכ"לית האיגוד מרים דרוק (יקום), ששימשה בשנים האחרונות כמרכזת המשק של הקיבוץ.

בפתח הכנס בירכו נשיא האיגוד יונתן בשיא, מנכ"ל התאחדות התעשיינים רובי גינל ומזכ"ל התנועה ניר מאיר שאמר: "לפני שבועיים הגעתי להאקתון אתגרים של איגוד התעשייה, וזאת למרות שהרגשתי שאין לי דבר לתרום בנושא שכה רחוק ממני. להפתעתי, זו הייתה אחת החוויות העזות שעברתי השנה. ראיתי קבוצות של מומחים ומומחיות שבעזרת טכנולוגיות ומוח חריף מייצרים פתרונות עבור חלק גדול מאוכלוסיית העולם שהיום אף אחד לא דואג להם. זה היה מרתק ואני חושב שזהו שדה מרעה נרחב מאד לטכנולוגיות שהתעשיות שלנו בהחלט יכולים להיכנס אליו".  

בהמשך שמעו הנוכחים והנוכחות בכנס הרצאות מפי נירה שמיר, הכלכלנית הראשית של בנק דיסקונט שדיברה על המגמות והאתגרים בכלכלה הישראלית ונדב איל, עורך חדשות החוץ בערוץ 10 שדיבר על "המרד נגד הגלובליזציה". כנס איגוד התעשייה

לאחר מכן, סבבה תוכנית הכנס סביב מספר מושבים שעסקו בחדשנות בתעשייה ופתרונות טכנולוגיים ובמפגש מיוחד שהפגיש בין מנכ"לים וסטארטאפיסטים מהקיבוצים. 
הרצאה נוספת שמעו המשתתפים מפי ד"ר קירה רדינסקי בנושא המירוץ לחיזוי העתיד של הרפואה.

אופיר ליבשטיין, שמסיים את תפקידו בימים אלו ממש סקר בפני הנוכחים את הסקירה השנתית של האיגוד וחתם בכך את תפקידו. ליבשטיין ציין: "הדבר הכי מעניין בתעשייה הקיבוצית היום הוא ההשקעה הגדולה שהקיבוצים עשו בשנה האחרונה ביזמויות וסטרטאפים. עלינו מהשקעה של 20 מיליון ₪ בשנת 2014 להשקעה של 110 מיליון ₪ השנה. זוהי עלייה מאד מאד משמעותית.

אחריו דיברה מנכ"לית האיגוד הנכנסת, מרים דרוק, שסיפרה על תוכנית העבודה של האיגוד לשנת 2019 והזכירה אף היא את המגמה ההולכת וגוברת של האיגוד לחבר קיבוצים וחברות קיבוציות להשקעה בחברות ההזנק: "לאורך העשור האחרון לא נטלנו חלק משמעותי במהפכה העולמית הגדולה של ההייטק, שלמדינת ישראל חלק נכבד בה. האיגוד הציב את הפריצה לתחום ההייטק כיעד והחל בסדרת מהלכים חשובים לקדם זאת דרך הנעת שיתופי פעולה בין המפעלים והקיבוצים לבין סטרטאפים באמצעות קרן המשתלה שהאיגוד שותף בה יחד עם התנועה הקיבוצית וקרן קמ"ע ופתיחת מרכזי עבודה משותפים בקיבוצים".

לסיום, סיכמו את האקתון האתגרים שנערך במפעלי דולב-סולב, לפני כמה שבועות וסיפרו על התוצרים איתם יצאו מסופה"ש האינטנסיבי.

הוספת תגובה חדשה