דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

הורים לילדים בגילאי 0-3? יכול להיות שמגיע לכם החזר

רשת הגן הקיבוצי בתנועה מסבירה כיצד קיבוצים והורים יכולים לבדוק את זכאותם לקבלת הסיוע ממשרד הרווחה בעבור ילדיהם המתחנכים בגני הקיבוץ
ילדי הגיל הרך. למצולמים אין קשר לכתבה
ילדי הגיל הרך. למצולמים אין קשר לכתבה

"כהערכות לשנת הלימודים הקרובה, אני נשאלת לגבי זכאותם של חברי קיבוצים לסיוע אגף מעונות היום ולפניכם התשובה עם דוגמא. חשוב להדגיש שהמערכת הרגולטורית טרם הפנימה את כל השינויים של חוק המס החדש, החישובים יהיו דומים מאד לשנה הקודמת ובשנה הבאה צפויים שינויים נוספים. חברי קיבוצים נבחנים בהתאם לדירוג המשפחתי אותו הם מקבלים על בסיס ההכנסה הממוצעת לחבר כפי שהיא מופיעה בשומת המס הקיבוצית", כך אמרה השבוע חלי זלינגר, מנהלת "הגן הקיבוצי" בתנועה הקיבוצית. זלינגר מדגישה כי חשוב לה שהקיבוצים ובכלל זה ההורים יהיו מודעים לזכויותיהם, ומדגימה - נניח שבקיבוץ שהכנסתו הממוצעת לחבר (כפי שהיא מופיעה בשומת המס- בהנהלת החשבונות) עומדת על 10 אש"ח, יש 4 משפחות עם ילד בגיל משרד הרווחה תמ"ת:
משפחה אחת עם ילד אחד עד גיל 18 (ילד המעון לצורך העניין)
משפחה אחת עם שני ילדים עד גיל 18 (אחד במעון ואחר כבר לא)
משפחה אחת עם 3 ילדים עד גיל 18 (אחד במעון ו-2 האחרים כבר לא)
משפחה אחת עם 4 ילדים עד גיל 18 (אחד במעון וה-3 האחרים כבר לא) 
על פי הנוסחא: הכנסה ממוצעת לחבר * זוג הורים חברים/ מספר הנפשות במשפחה- (הורים+ילדים עד גיל 18)= הכנסה לנפש בתוך המשפחה
 
בדוגמא מעלה יימצאו המשפחות (כולן באותו הקיבוץ שהכנסתו לחבר 10 אש"ח) זכאיות באופן הבא:
משפחה עם ילד אחד עד גיל 18: הכנסה לנפש במשפחה עומדת על 6,666 ₪. לא תמצא זכאית.
משפחה עם שני ילדים עד גיל 18: הכנסה לנפש במשפחה עומדת על 5,000 ₪. המשפחה תמצא זכאית בכ- 311 ₪ לפעוט ואם מדובר בתינוק (עד גיל 15 חוד') אז ב-417 ₪ כל חודש!
משפחה עם 3 ילדים עד גיל 18: הכנסה לנפש במשפחה עומדת על 4,000 ₪. המשפחה תמצא זכאית בכ- 641 ₪ לפעוט וב-807 ₪ לתינוק כל חודש!
משפחה עם 4 ילדים עד גיל 18: הכנסה לנפש במשפחה עומדת על 3,333₪. המשפחה תמצא זכאית בכ- 791 ₪ לפעוט וב- 1,037₪ לתינוק כל חודש! 
זלינגר מדגישה: "הנתונים הללו הם על בסיס מעונות שהם מלכ"ר- אם אתם אינם מלכ"ר וגובים מע"מ- הסכומים המוחזרים להורים גבוהים יותר! בעלי תפקידים, אני פונה אליכם שתבדקו איך המעונות שלכם מופיעים באתר אגף מעונות היום ומי שצריך לשנות מוזמן לפנות באמצעותנו לאגף. בנוסף, כל ילד שרשום במערכת המקוונת של אגף מעונות היום (בין אם ביקש את התמיכה ובין אם ויתר עליה) מזכה את מערכת הגיל הרך בתשלומים החד פעמיים המועברים מפעם לפעם לטובת שיפור תנאי הבטיחות ושכר מטפלות. כך שנושא הרישום המקוון הוא העסק גם של ההורים באופן פרטני וגם של הקיבוץ...כן, גם אם הקיבוץ נדרש להעמיד אדם (מטפלת בקיאה/מזכירה/ אשת הנהח"ש) בשכר יום שלם לצורך סריקות טפסים/ תלושי שכר והזנות למערכת המקוונת. לזה קוראים מיצוי זכויות אזרחיות. אל תוותרו עליהם!"

הוספת תגובה חדשה