דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

דווקא למשטרה ודווקא עכשיו - הצטרפו לתוכנית צוערי שוהם

ניצב צביקי טסלר (קבוצת יבנה), ראש אגף התכנון והארגון במשטרת ישראל: "בן גוריון ראה בצה"ל את הערובה לביטחון המדינה, ובמשטרת ישראל את הערובה לשמירה על כבודה של המדינה. דווקא בעת הזאת, נדרשות עבודה משמעותית והשקעה מתמדת בשמירה על הערכים האלה, שכל כך חשובים לכולנו"
ניצב צביקי טסלר
ניצב צביקי טסלר: "בואו אחרי למשטרה בגלל הזדמנויות לקידום ותפקידים מעניינים, בגלל תנאי שכר ואפשרויות"

לפני קצת יותר משנתיים זמזם הטלפון. היה זה לאחר שסיימתי שירות צבאי ארוך, רובו בתפקידים מבצעיים בחיל האוויר וסיומו כמפקד בכיר בפיקוד העורף. במשך שנתיים החזקתי בתיק משאבי אנוש במזכירות קבוצת יבנה, והתכוונתי להמשיך את דרכי באזרחות כמזכ"ל תנועת הקיבוץ הדתי.

מהעבר השני היה קול לא מוכר. הוא הציג את עצמו כרוני אלשיך. גם אם לא הכרתי את הקול, השם כבר היה מפורסם, לאחר שנים בין הצללים. כבכיר השב"כ שמונה לתפקיד מפכ"ל המשטרה.

אלשיך, לאחר שהציג את עצמו, הציע לי להצטרף לשורות המשטרה כראש אגף התכנון והארגון במטה הארצי, בדרגת ניצב. ומצידי, כמובן – התלבטות. הנה אני ממשיך את דרכי באזרחות, בדרך סלולה ובטוחה. ומה מוצע לי בעצם? להצטרף למשטרה?

הזכרתי לעצמי את המוכר לי באופן שטחי מתפקידי בפיקוד העורף. חשבתי על הדימוי של המשטרה כפי שהכרתי מהסיקור שלה בתקשורת. המשטרה, אודה ביושר, בשלהי שנת 2015,  לא הייתה לגמרי אטרקטיבית.

ובכל זאת, לאחר פגישה ממושכת עם אלשיך, נעניתי לאתגר. הרגשתי שיש כאן הזדמנות לשירות שהוא שליחות. כך, בתוך שבועות ספורים מצאתי את עצמי שוב עולה על מדים, שוב בצבע כחול-תכלת. שוב בשירות, שוב בתפקיד פיקודי בכיר והפעם - במשטרת ישראל.

כן, אני שוטר.

לא, לא מתנצל.

היום, לאחר שנתיים בתפקיד אני יכול לומר  שההימור הוכיח את עצמו. מצאתי ארגון בטחוני  מגוון ומקצועי, ובעיקר – נמצא במרחק עצום, כמעט בלתי נתפס מתדמיתו הציבורית. ארגון רב זרועות ותפקידים, העוסק במנעד רחב מאוד של משימות - החל בסיכול פעילות טרור, עובר בלחימה בפשיעה חמורה וכלה בשמירה על הסדר הציבורי וסידורי התנועה. מצאתי ארגון שנוגע בעצבים הכי חשופים של החברה שלנו.

הרי אם נהיה כנים, את אותו השוטר שלא נרצה לראות מסמן לנו לעצור בצד הכביש, נחפש בעת מצוקה. זו אותה המשטרה, אשר לרוב מגבילה, לעתים חוסמת, לפעמים אפילו מעצבנת - שבזכותה מדינת ישראל מדורגת גבוה במדד  הביטחון האישי  בקרב מדינות ה-OECD.  

והנה קריאתי אליכם: בואו אחרי למשטרה. אבן היסוד של ארגון כל כך מורכב ומרובה משימות היא גיוס כוח אדם איכותי ומתאים. משטרת ישראל מעוניינת בכולם. נרצה לראות בשורותינו את המתאימים מכל גווני האוכלוסייה: גברים ונשים, דתיים וחילונים, יוצאי העדה האתיופית, הקהילה החרדית, החברה הערבית, הבדואית והדרוזית. תושבי מרכז ופריפריה עירונים וכמובן גם חברי  הקיבוצים.

הייחוד של השירות במשטרה הוא כמובן מגוון המקצועות.  בתחום המבצעי, לדוגמא, סיירים שמגיעים לאירועים, סיירי תנועה אשר אוכפים את חוקי התעבורה, חוקרים שעיסוקם איסוף ראיות לתיקי החקירה, חוקרי זיהוי פלילי וחוקרי טכנולוגיה, לוחמי יחידות מיוחדות, מוקדני המענה הטלפוני לקריאות 100, אנשי סיגינט ואנשי סייבר,  משפטנים ותובעים משטרתיים.

בנוסף לאלה מציעה המשטרה מרחב של מקצועות ניהול בתחומי המחקר הקרימינולוגי, לוגיסטיקה, כלכלה, משאבי אנוש, חקר ביצועים, תכנון, הנדסה  ועוד.

כדי לממש את משימת גיוס כוח האדם האיכותי, אנחנו במשטרה מציעים מספר מסלולי גיוס והכשרה אטרקטיביים, כמו למשל תכנית "צוערי שוהם" שהיא ייחודית לסטודנטים עם פוטנציאל פיקודי. התוכנית מיועדת לסטודנטים המסיימים את שנת הלימודים האקדמית הראשונה בהישגים גבוהים ומאפשרת לשלב לימודים מלאים בד בבד עם עבודה במשטרה בשכר מלא והטבות נוספות כמו השתתפות בשכר דירה. תכניות אחרות מאפשרות עבודה במשרות סטודנט במגוון תפקידים, בהיקף משרה חלקי ובשעות מגוונות ועם הכנסה לכל משך לימודי  התואר הראשון והשני.

בואו אחרי למשטרה בגלל הזדמנויות לקידום ותפקידים מעניינים, בגלל תנאי שכר ואפשרויות התפתחות אישית וצמיחה מקצועית. אבל, בעיקר, בגלל השליחות הציבורית שיש בשירות משטרתי משמעותי.

בן גוריון ראה בצה"ל את הערובה לביטחון המדינה, ובמשטרת ישראל את הערובה לשמירה על כבודה של המדינה. דווקא בעת הזאת, נדרשות עבודה משמעותית והשקעה מתמדת בשמירה על הערכים האלה, שכל כך חשובים לכולנו. דווקא בעת הזאת, נדרשים יותר שותפים איכותיים אשר ישרתו את כבודה של החברה הישראלית. המשטרה זקוקה לנשים ולאנשים טובים אשר ייטלו על כתפיהם את השליחות הממלכתית המשמעותית הזאת.

 

 

לקריאה על תוכנית שוהם - צוערים לשירות המשטרה

 

הוספת תגובה חדשה