דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

בשער הנגב (ולא רק שם) אומרים תודה לאלון שוסטר ועודד פלוט

ביום חמישי בשבוע שעבר נפרדה קהילת שער הנגב ואורחים נוספים, ממי שהיו קברניטיה ב16 השנים האחרונות - אלון שוסטר (מפלסים) ראש המועצה הקודם ועודד פלוט חברו הטוב (ברור חיל) שהיה מנכ"ל המועצה.

אירוע פרידה אלון שוסטר
בתמונה: לילך שיינגרוטן מנכ"לית המועצה וראש המועצה הנוכחיים ביחד עם ראשי מועצה וממלאי תפקידים בעבר

בתקופתם של שוסטר ופלוט מספר תושבי המועצה כמעט והוכפל מ-4,500 ל-9000 וזאת למרות האתגרים הרבים, ובכלל זה אתגרים בטחוניים, מולם עמדו תושבי האזור והמועצה.  

שוסטר הוביל את המועצה במהלך שלושת המבצעים הצבאיים - עופרת יצוקה, עמוד ענן וצוק איתן. פלוט ששימש רמ"ט חירום, היה מבין מייסדי מערך החירום של המועצה- מערך הצח"י בישובים, תפיסת החוסן וההתנהלות הפנים קהילתית.

בערב הפרידה נכחו כ-400 מתושבי המועצה שהגיעו להפרד, וכן לקחו חלק אישים רבים שעבדו עם עודד ואלון לאורך השנים. בין המברכים היו- מזכ"ל התנועה הקיבוצית ניר מאיר, ראש עיריית שדרות אלון דוידי וקצין העורף באוגדת עזה בחלק מהשנים, סא"ל אמיר בן דוד.

מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר, שעוד לפני תפקידו הנוכחי היה יו"ר של מספר קיבוצים במועצה בשער הנגב אמר: "עבדתי לצידם של עודד ואלון תקופה ארוכה מאוד, כיו"ר קיבוצים בשער הנגב ובשנים האחרונות כמזכ"ל התנועה הקיבוצית. היו אלה שנים מורכבות, מאתגרות, אשר בסיומן נמצאת המועצה האזורית הזאת בתנופת צמיחה חסרת תקדים. צמיחה המעידה כאלף עדים על כי עמדו בהצלחה רבה באתגרים המוכרים בפניהם ניצבים ישובי "עוטף עזה". אני מוכן להעיד מניסיוני שהשנים מהווים מודל לחיקוי של כל מי שרואה עצמו כמשרת ציבור. הלוואי שירבו כמותם. עודד ואלון, היה תענוג לעבוד אתכם, ואני בטוח כי עוד תמשיכו ותתרמו לאזור, לתנועה הקיבוצית ולמדינה כולה".

מזכ"ל התנועה ניר מאיר עם אלון שוסטר ועודד פלוט
מזכ"ל התנועה הקיבוצית ניר מאיר עם אלון שוסטר ועודד פלוט

אלון דוידי, ששהה בחול בעת האירוע אך דאג לשלוח ברכה מצולמת והזכיר בדבריו את הסכם הגבולות ההיסטורי בין שדרות לשער הנגב, שהובילו ביחד איתו שוסטר ופלוט. בהסכם הזכיר דוידי את איזור הפיתוח המשותפים בהם התגאה אלון- אזור המסחר "מול 7" ואיזור התעשייה "ספירים". בנוסף ציין דוידי כי היחסים של שדרות ושער הנגב ואף יחסיו עם אלון הצליחו לתקן ואף להעלים עשרות שנים של איבה בין הקיבוצים לעיירות הפיתוח.  כל זאת מתוך ההבנה כי פיתוח עוטף עזה תלוי בפיתוח המשותף של שתי הרשויות הצמודות, הוביל להסכם גבולות שנחתם באופן עצמאי, ללא התערבות של משרד הפנים.

הערב שהופק על ידי אילנית סויסה וג'קי בכר (בהתנדבות) כלל בין היתר הופעה של מקהלת קולות חמים (מקהלת שער הנגב- שדרות) וחבורת הריקוד "הורה שמש" של שער הנגב. כל מי שלקח חלק בהפקת האירוע (מרביתם תושבי שער הנגב) עשו זאת בהתנדבות.

לסיום עלו ילדיהם של אלון ועודד. יובל פלוט שברכה את אביה עודד בדרכה שלה, ויובל ומעיין שוסטר ששרו על הבמה שיר שכתבו לאביהם.

הוספת תגובה חדשה