דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

בצומת שבין שנה קשה לשנה מאתגרת: פעילות אגף חינוך - הווה ועתיד

לקראת הדיון על התוכנית השנתית במועצת התנועה הקיבוצית
פעילות אגף חינוך - הווה ועתיד

בשנה האחרונה:

  • פעלנו לביסוס ההיערכות הקהילתית למענה קהילתי-חינוכי באמצעות עקרונות הפעלה המקדמים את תפיסת החינוך הקיבוצי בתקופת משבר ויצירת ששגרה חינוכית מתמשכת במעגל שותפים קהילתי.
  • יזמנו את יצירת "המענה הקהילתי המשלים" בזמני קורונה - ליווינו ותמכנו בהנהלות הקיבוצים ומערכות החינוך באמצעות יצירת מודלים ומתווים כבסיס לדיון קהילתי – "בית ספר של החיים" ו"מרכזי למידה".
  • חיזקנו והרחבנו את "רשת החינוך הקיבוצית" גם ממרחק - העמקנו את שיח העמיתים הארצי – באמצעות מפגשי זום, ווובינרים על בסיס התכנים והצרכים המשתנים , מתוכנן וספונטני, קורסים והכשרות לצוותי החינוך לידה עד י"ב.
  • שנת השירות – ניהלנו ואפשרנו את שגרת העבודה באופן רציף, תוך יצירת ביסוס תכנית ההעשרה החינוכית ערכית למשלחת השינשינים.
  • עסקנו בליווי והסברת הרגולציה וההנחיות המשתנות להנהלות הקיבוצים והחינוך בהיכרות עם החוקים והצווים ובתרגומם לפרקטיקה קיבוצית אפשרית.

בשנת 2021:

  • יצירה וחיזוק ממשקי העבודה עם שותפים לטובת הכרה בייחודיותו של "החינוך הקיבוצי": המשך מיצוב "הגן הקיבוצי" ו"שבילים" כגוף יציג של המרחב הכפרי, קידום הרצף החינוכי בין החינוך הפורמלי והבלתי פורמלי – במנהל לחינוך התיישבותי ובמועצות האזוריות, קידום הכרה בתקן ובתפקיד מנהלת מערכת הגיל הרך על ידי משרד הפנים, הכרה בייחודיות של החינוך החברתי בקיבוצים במשרד להשכלה גבוהה וקידום מעמד מדריכי א'-ו', הכרה במעמדה של התנועה הקיבוצית כגוף משלח ייחודי למתנדבי שנת שירות.
  • קידום ופיתוח תחום התוכן, המחקר וההדרכה ב"חינוך הקיבוצי": קידום  פיתוח התוכן המקצועי כתוכנית אסטרטגית להכרה בגישת "החינוך הקיבוצי", מיצוב מערך הליווי וההדרכה של החינוך הקיבוצי והרחבתו להגדלת ההשפעה בקיבוצים ובמערכות הכפריות, פיתוח ארגז הכלים המקצועי החינוכי עבור מערכות החינוך בקיבוצים.
  • ביסוס תפיסת "רצף חינוכי קהילתי" - חיזוק המענה הקהילתי המקיים תפיסה קהילתית הוליסטית: איחוד מערכי הייעוץ של הגן הקיבוצי ושבילים, מיצוב פיתוח התוכן כציר אגפי מרכזי המבסס שפה משותפת, מניע לעשייה ומעורבות אל הבית הקיבוצי ואל החברה הישראלית, התאמת מרכז ההדרכה של "שבילים" והפיכתו למרכז הדרכה של "החינוך הקיבוצי", קידום מודל העבודה מיטבי - "מודל גם וגם" - חינוך חברתי ותנועות הנוער, באחריות הקיבוץ, המשך יצירה ולמידה במעגל שותפים מתרחב, שמחזקת את מרכיבי הזהות הקיבוצית המתחדשת כבסיס לחיזוק קהילתי קיבוצי, פיתוח מענים חינוכיים שמנגישים את התכנים החינוכיים של המפעלים בזמני קורונה.

הוספת תגובה חדשה