דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

אירוע היסטורי בבית לוחמי הגטאות – בוקר סליחות בהשתתפות ח"כ מיכאל מלכיאלי מש"ס

השבוע התקיים לראשונה בבית הכנסת בבית לוחמי הגטאות "בוקר סליחות" אותו הוביל חבר הכנסת מיכאל מלכיאלי (ש"ס). באירוע השתתפו גם משה דוידוביץ', ראש המועצה האזורית מטה אשר; חיים רואש, סגן ראש עיריית נהריה, נגה בוטנסקי, יו"ר הנהלת בית לוחמי הגטאות ואחרים.

אירוע היסטורי בבית לוחמי הגטאות – בוקר סליחות בהשתתפות ח"כ מיכאל מלכיאלי מש"ס

בוקר הסליחות בבית לוחמי הגטאות נולד כיוזמה משותפת של ח"כ מלכיאלי ומנכ"ל בית לוחמי הגטאות, יגאל כהן. במפגש שנערך סמוך לעצרת יום הזכרות לשואה סוכם על המשך והעמקת שיתופי הפעולה. במהלך התפילות בבית הכנסת הוצגה פרוכת בת 150 שנה מבית הכנסת בנובו – מוסטו שבסלובקיה, שהוסתרה וניצלה במהלך השואה, ונמסרה למשמרת בבית לוחמי הגטאות. בנוסף ביקר חבר הכנסת בתערוכת "יזכור", שם הוצגו בפניו פריטי ארכיון ייחודיים. בסוף האירוע קיבל חבר הכנסת מזכרת – תמונה של לוח מודעות מגטו לודז' בשנת 1941, ועליו מודעות הזמנה לתפילות הימים הנוראים, מתוך ארכיון הצילומים של בית לוחמי הגטאות. 

ח"כ מיכאל מלכיאלי (ש"ס): כמי שמלווה את בית לוחמי הגטאות בתקופה האחרונה, באנו להתפלל ולומר סליחות בסימן אחדות ואהבת ישראל. לראות את הפרחת השממה במקומות מרוחקים כל כך זה פשוט מחמם את הלב. אני חושב שהמסירות והגמישות של בית לוחמי הגטאות יכולה להנגיש את נושא השואה לכולם, גם לציבורים חרדים שנושא זיכרון השואה חשוב להם. היכולת של המקום הזה להכיל תעזור להביא אותם לפה, ולנו ביחד תהיה את הזכות לעשות את זה". 

יגאל כהן, מנכ"ל בית לוחמי הגטאות: "בוקר הסליחות עם ח"כ מלכיאלי הוא אירוע היסטורי ומרגש, שאני מקווה שיהפוך למסורת. דווקא עכשיו בחודש הסליחות, ודווקא כאן, במקום בו שורדי השואה הקימו קהילה יהודית בארץ ישראל, חשוב לקרוא לאחדות העם וליצירת חיבורים בין קבוצות שונות בחברה הישראלית. אני מודה לח"כ מלכיאלי ומקווה ששיתופי הפעולה יימשכו ויעמיקו במטרה לחבר גם את הציבור הדתי לבית לוחמי הגטאות ולזיכרון השואה".

בית לוחמי הגטאות על שם יצחק קצנלסון למורשת השואה והמרד הוא מוזאון השואה הראשון בעולם והיחיד שהוקם על ידי ניצולי שואה. הבית מספר את סיפור השואה במלחמת העולם השנייה, אך מתמקד בגבורה, בניצחון רוח האדם וביכולת המופלאה של ניצולי השואה ולוחמי המרד לבנות את חייהם מחדש בארץ שעליה חלמו, היא מדינת ישראל.

הוספת תגובה חדשה