דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

אחת ויחידה

39 קצינים טריים סיימו קורס חובלים ובין המסיימים בלטה קצינה אחת שסיימה את מחזור 140: סגן ניצן אלקון מקריית ענבים. אלקון הצטרפה לקורס חובלים לאחר שנה במכינה קדם־ צבאית. 12 בנות החלו את הקורס – ואלקון היא היחידה שסיימה אותו. בין מסיימי הקורס גם סגן יוני אביאני מכפר עזה וסגן דותן בן-דור ממירב
הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, מעניק את סיכת הקצונה לסגן ניצן אלקון. צילום: דובר צה"ל
הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, מעניק את סיכת הקצונה לסגן ניצן אלקון. צילום: דובר צה"ל
סגן יוני אביאני. צילום דובר צה"ל
סגן יוני אביאני.
צילום דובר צה"ל

סגן ניצן אלקון גדלה והתחנכה בקיבוץ קריית ענבים שליד ירושלים. היא למדה בתיכון ליד״ה בירושלים שם הרחיבה ביולוגיה, כימיה ותנ״ך. אחרי התיכון בחרה לדחות את הגיוס בשנה ולצאת למכינה הקדם צבאית ״רבין״ בחיפה, ולאחר מכן החליטה להתגייס לקורס חובלים. את קורס חובלים סיימה כשהיא האישה היחידה שסיימה אותו, מתוך 12 נשים שהתחילו אותו. 2היא תשמש כקצינה ימית ותפקד בכלי המלחמה של זרוע הים. "אחרי ציפייה כל כך ארוכה, שנתיים וארבעה חודשים, סוף־סוף זה הגיע", אמרה סגן אלקון, "בתחילת הדרך היה קושי פיזי, אבל לאט־לאט מסתגלים. כל מפקד שמקבל חיילים לידיים מחזיק בהמון אחריות. תפקידי יהיה לנווט את הספינה בים ולדאוג לכשירות שלה. אני אחראית לבטיחות של עצמי, של החיילים שלי ושל הספינה. אני מאמינה שלנשים יש מקום ראוי בקורס, אני לא הראשונה ובטח לא האחרונה שמסיימת אותו. כולם דחפו אותי קדימה. בסופו של דבר אתה נמדד לפי היכולות שלך. מי שמתאים - מצליח".

סגן יוני אביאני גדל בקיבוץ כפר עזה ולמד בתיכון ״שער הנגב״ והרחיב פיזיקה ורובוטיקה. לפני הגיוס עשה שנת שירות של קק״ל דרך התנועה הקיבוצית שם התעסק בחקלאות, הדרכת טיולים והתנדבות עם ילדים בעלי מוגבלויות. אחרי שנת השירות התגייס לקורס חובלים. 

סגן דותן בן-דור. צילום: דובר צה"ל
סגן דותן בן-דור.
צילום: דובר צה"ל

סגן דותן בן-דור מקיבוץ מירב, גר בילדותו שנה במרוקו ושנתיים בדרום אפריקה. הוא למד בתיכון ״שדה אליהו״ והרחיב פיזיקה ומדעי המחשב. לפני הצבא היה בישיבת ״אלי״ במעלה אדומים והתגייס לקורס חובלים.

הוספת תגובה חדשה