דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

אורי קידר מונה למנכ"ל "ישראל חופשית"

קידר, לשעבר יו"ר צעירי מפלגת העבודה ויו"ר אגודת הסטודנטים באוניברסיטת בן-גוריון, יעמוד בראש "ישראל חופשית" התנועה החילונית הגדולה בישראל, הפועלת לקידום חופש ופלורליזם במרחב הציבורי


אורי קידר. צילום: גיא גלעד
אורי קידר.

קידר 33, בן קיבוץ ותושב קיבוץ גבעת-ברנר נשוי ואב לאימרי (הקרויה על שם אביו, ירמי) כיהן עד לאחרונה כממלא מקום מנכ"ל הארגון היהודי-אמריקאי Jstreet בישראל, מונה השבוע בידי הוועד המנהל של ישראל חופשית למנכ"ל החדש של התנועה, ויחליף בתפקיד את מייסדה, מיקי גיצין.

בעברו שימש קידר כיו"ר אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת בן-גוריון בין השנים 2010-2012, במסגרת זו גם הוביל מהלך מחאה נגד חוק האברכים ובמחאה החברתית וכן שימש כעוזר מזכ"ל התנועה הקיבוצית, וכיו"ר צעירי מפלגת העבודה בשנים 2014-2016.

תנועת "ישראל חופשית", אשר נוסדה ב-2009 והפכה מאז לתנועה החילונית הגדולה בישראל, פועלת למען שינוי מערכת היחסים בין הדת והמדינה בישראל והבטחת פלורליזם וחופש במרחב הציבורי.

בשנים האחרונות הובילה "ישראל חופשית" מאבקים ציבוריים רבים, ביניהם המאבק להפעלת תחבורה ציבורית בשבת, המאבק לחופש בחירה בנישואין, המאבק למען שבת חופשית בישראל, מאבקים בהדרת נשים, מאבק למען זכויות להט"ב ומאבקים מקומיים רבים נגד כפייה דתית ולמען פלורליזם. במקביל, מפעילה התנועה את "מרכז "הוויה", גוף ללא כוונת רווח העורך טקסי נישואין אזרחיים לציבור הרחב, ואת מרכז ההכשרות הארצי ליזמות חברתית/פוליטית "תשתית".

מנכ"ל ישראל חופשית, אורי קידר: "מרגש ומשמח מאוד להיכנס לתפקיד בתקופה משמעותית מאוד במאבק על דמותה של מדינת ישראל. ישראל חופשית מהווה היום את חוד החנית של המאבק החילוני ליברלי בישראל, ונלחמת בהצלחה בעשרות חזיתות כנגד כוחות הולכים וגדלים המבקשים להצר את חופש הפרט, חופש הדת וחופש הבחירה בישראל, כנגד רצון רובו המוחלט של הציבור הישראלי רוב אזרחי ואזרחיות ישראל רוצים לראות פה מדינה שלא מכריחה אותם להתחתן ברבנות, לא מנסה להכניס תכנים אורתודוקסיים למערכת החינוך הממלכתית בדלת האחורית, לא מונעת מהם לנסוע בתחבורה הציבורית בשבת ולא מפלה בצורה בוטה את חברות וחברי הקהילה הגאה. אנחנו נמשיך להוביל את העגלה המלאה בערכים ליברליים ודמוקרטיים, כפי שדמיינו אבות הציונות את מדינת ישראל".

הוספת תגובה חדשה