דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

25 שנות הליכה בתל"מ

תכנית תל"מ בקיבוצים חוגגת 25 ומציעה לעשרות צעירים ישראלים המוגדרים "בסיכון" שנת מגורים בקיבוץ, תעסוקה באחד מענפיו ולימוד מקצוע, בדרך להשתלבות מיטבית בחברה הכללית. 11 קיבוצים כבר משתתפים בתכנית, ומנהלותיה מקוות שהשנה יצטרפו קיבוצים נוספים
משתתפי תכנית תל"מ ביטבתה. בימים אלה מציינים 25 שנים לתחילת פעילותה במסגרת התנועה הקיבוצית
משתתפי תכנית תל"מ ביטבתה. בימים אלה מציינים 25 שנים לתחילת פעילותה במסגרת התנועה הקיבוצית

תכנית תל"מ מציינת בימים אלה 25 שנים לתחילת פעילותה במסגרת התנועה הקיבוצית, ובמרכזה הצעת מעטפת תומכת של תעסוקה, לימודים ומגורים בקיבוץ לצעירים יוצאי אתיופיה. לפני שנתיים שינתה התוכנית את מיצובה, עם הצטרפותם של משרד הרווחה ותוכנית י.ת.ד (התוכנית הלאומית לקידום צעירים בסיכון בישראל), והיא מהווה כתובת לצעירים מעדות, רקעים וצרכים נוספים.   

בשנת 2022 סיימו כ-80 צעירים את מסלול התוכנית בה לוקחים חלק הקיבוצים יטבתה, קטורה, שובל, בארי, גת, נען, קבוצת יבנה, גן שמואל, עין השופט, משמר העמק וברעם. בראשית שנה זו הצטרף גם קיבוץ עין גדי. מנהלת התכנית, אילת ארנוני (גבעת ברנר), מסבירה כי בכל קיבוץ יש 4-10 משתתפים, ומקשרים מטעם הקיבוץ מלווים אותם לאורך הדרך ונותנים מענה לכל צורך שעולה. ליבת התוכנית נשארה מגורים בקיבוץ, לימוד מקצוע או קורס ככלי להשתלבות מיטבית בחברה הכללית, ובמקביל - עבודה באחד מענפי בקיבוץ, בחינוך, בתעשייה, תיירות או בענף שירות.

חניכות תכנית תל"מ בנען
חניכות תכנית תל"מ בנען

סיון רוט (נגבה), רכזת גיוס והשמה, מציינת כי מרבית הצעירים השותפים בתוכנית חווים במהלכה תהליכי קידום והעצמה אישיים, ומציינת כי במחקר הערכה מלווה עולה מדי שנה שביעות רצון גבוהה של המשתתפים מהתוכנית וממרכיביה. מלבד אילת וסיון, נמנים על צוות התכנית גם שחר שדה (נחשון), בתפקיד רכזת אזור דרום ומרכז, ושגב בן שלום (מגל) רכז צפון ועו"ס התוכנית. 

פועלים להרחבת התוכנית

תכנית העבודה לשנת 2023 הציבה בנוסף לליווי השוטף של המשתתפים והקיבוצים השותפים גם מאמץ להגדלת מעגלי הגיוס של צעירים וקיבוצים נוספים, בדגש על קיבוצי הצפון, העמקת הקשר והעבודה המקצועית המשותפת עם המעסיקים בקיבוצים, בין היתר בפעילויות משותפות, דוגמת זו שתהיה בשבוע הבא באזור שדה בוקר - טיול שנתי בו ישתתפו כל הצעירים והמקשרים.

הוספת תגובה חדשה