דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

התנועה הקיבוצית בקריאה להסדרת פיצויים ומענים כספיים מידיים עבור קיבוצי הנגב המערבי

התנועה הקיבוצית הקימה קרן כספית שאספה עד כה 12 מיליון ₪ לצורכי טיפול ושיקום קיבוצי הנגב המערבי.
במקביל, פועלת התנועה מול רשות המיסים ומשרד האוצר להסדרה מהירה של מתן מקדמות בסכום המקסימלי למפונים, כולל קבלת מקדמות על הנזק העקיף לעסקים וטיפול מהיר בהעברת התקבולים החסרים מהמבצע הצבאי הקודם שעוד לא הוענקו לתושבים.
פעילות חברתית באוהל שהוסב ללמידה לתלמידי הגנים ובתי הספר לקהילות המפונים

בישיבות דחופות שקיימו אנשי אגף הכלכלה והמחלקה המשפטית של התנועה הקיבוצית עם נציגי רשות המיסים ומנהל "הקרן לפיצוי פעולות איבה" נדונו והחל הטיפול בהסדרה מהירה של קבלת מקדמות בסכום המקסימלי לגבי הנזק הישיר במערכה הנוכחית, עוד בטרם יבוצע השערוך בפועל וזאת לאור עוצמת והיקף הפגיעה החריג של הנזק ולאור הצפי להמשך הלחימה באזור.

התנועה פועלת מול רשות החשמל, להזרמת סולר לגנרטורים בקיבוצי הנגב המערבי והחזרת החשמל לקיבוצים, ובמקביל מול רשות מקרקעי ישראל ומנהל התכנון במטרה להסיר חסמים וקידום מהיר של "מסלול ירוק" לבעיות מגורים לטווח הקצר, הבינוני והארוך ויצירת פתרונות לטווח המיידי תוך שמירה על הקהילות המפונות.
בתנועה הדגישו כי הם מצפים מהגורמים הממשלתיים לפעול בתיאום מול התנועה,המועצות האזוריות וכמובן מול כל קהילה וקהילה בהתאם לצרכיה רצונותיה וקשייה הספציפיים, על מנת ליצור מסלול מהיר להסדרת שיכון לטווח הזמן הבינוני לכלל המפונים, בדגש על תשלום דמי שכירות לתקופה ארוכה וצמצום הבירוקרטיה בטיפול צרכי תושבי העוטף.

עמוס פרג'ון מנהל אגף הכלכלה בתנועה הקיבוצית הוסיף : "אנחנו לוחצים על זירוז הטיפול לקבלת מקדמות על הנזק העקיף לעסקים ויצירת מסלול מהיר שיאפשר ביצוע תשלום, לרבות הסדרת תשלום השכר, וטיפול מהיר בהעברת התקבולים החסרים מהמבצע הקודם אשר טרם הועברו. בנושא זה הובטח ע"י מנהל הקרן כי הנושא יטופל באופן מיידי. נמשיך ללחוץ עד שהכספים יועברו לחברות ולחברים הזכאים"

 

 

הוספת תגובה חדשה