דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

נלחמים ונלחמות יחד באלימות במשפחה

השבוע יצוין יום המודעות הבינלאומי למאבק באלימות נגד נשים, ולרגל כך יתקיים מחר (שני, 21/11) מפגש זום במטרה לעורר ולהעלות את המודעות לתחום האלימות במשפחה, ולסייע בזיהוי, איתור ודרכי פעולה למען נשים, גברים וילדים. כולם וכולן מוזמנות ומוזמנים להצטרף למפגש ולעזור לבער את הנגע החברתי הזה
אלימות במשפחה. בעל הזכויות בתמונה זו לא אותר. לכן, השימוש נעשה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים.
בעל הזכויות בתמונה זו לא אותר. לכן, השימוש נעשה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

אלימות במשפחה היא תופעה חברתית הכוללת אלימות פיזית, מילולית, התעללות נפשית תקיפה מינית או אלימות כלכלית בעיקר של גברים כלפי נשים וילדים. הנושא החמיר במהלך ואחרי תקופת הקורונה, כאשר השתנו תנאי העבודה ויותר נשים וגברים החלו לעבוד מהבית או כלל לא עבדו. משפחות רבות מצאו עצמן כלואות זמן רב בדירות המגורים שלהן ותנאים אלו יוצרים ככל הנראה רקע מוגבר לתופעות אלו.

למרבה הצער, אחת התופעות החמורות הנובעות מאלימות במשפחה, הנה רצח נשים. בשנים האחרונות נחשפנו למספר רב של מקרי רצח קשים, החוצים סוגי אוכלוסיות וללא קשר למצב סוציו-אקונמי או מאפייני אוכלוסייה יחודיים. בארגון נעמ"ת מעריכים שבישראל חיות כ-200 אלף נשים תחת אלימות. על פי מדד ויצ"ו נמנות מדי שנה כ-30 אלף עבירות אלימות גופנית ואיומים שבוצעו בתוך המשפחה או בין בני זוג, כשמספר זה נמצא בעליה (כאשר שנות הקורונה היו הגרועות ביותר).

על מנת ללמוד יותר על הנושא וכיצד מתמודדים אתו, יתקיים בשבוע הבא מפגש בזום, ביום שני 21/11 בשעה 14:00, בשיתוף עמותת "ל.א. לאלימות נגד נשים", במטרה להעלות את המודעות בתחום זה. המפגש מיועד למנהלות/י בריאות ורווחה, ועדות לצרכים מיוחדים, ממונות למניעת הטרדה מינית ולציבור הרחב. כולכם וכולכם מוזמנים ומוזמנות. במפגש תרצה העו"ס קלינית נעם טופל ותיתן למשתתפים ידע חיוני בנושא כמו למשל: מהי אלימות במשפחה?, סוגי האלימות השונים, מעגל האלימות ודינאמיקה של אלימות אינטימית ונורות אדומות לנשים נפגעות אלימות. בנוסף, יחשפו משתתפי ומשתתפות המפגש לסיפור אישי של אישה נפגעת אלימות.

"ללא ספק, נדרשת תכנית חירום לטיפול רחב היקף בקרב משפחות נפגעות אלימות", אומרת הילית בן צבי, מנהלת היחידה לקידום שוויון מגדרי בתנועה הקיבוצית, תנועת המושבים ומרכז השלטון האזורי, "כזו שתסייע במניעת הרצח הבא. ראוי שכולנו ניקח אחריות ונהיה ערבים זה לזו ואני קוראת לחברה כולה להיות ערנית ואכפתית, שנראה גם את משפחת האחר ולא רק את משפחתנו. לא מתוך חטטנות כמובן, אלא מתוך דאגה".

ומוסיפה עדי רמות ממחלקת בריאות ורווחה בתנועה הקיבוצית, השותפה לטיפול באלימות במשפחה: "לצערנו התופעה לא פוסחת גם על הקיבוצים, ולכן, אם אתם עדים לאלימות מילולית כלכלית או פיסית גם אם זה לא בבית שלכם הדבר הנכון לעשות לדווח במהרה לגורמים המטפלים על מנת לעצור את הדרדרות ולאפשר טיפול במצב, לטובת כולם".

להרשמה למפגש: לחצו כאן

הוספת תגובה חדשה