דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

לא משאירים פצועים בשטח

קיבוץ אפק הגיע להסדר עם נושיו
 קיבוץ אפק. צילום: עמירם אורן, מתוך האתר "עמירם במשעולי ישראל"
קיבוץ אפק. צילום: עמירם אורן, מתוך האתר "עמירם במשעולי ישראל"

קיבוץ אפק הגיע השבוע להסדר מול נושיו – בנק לאומי, בנק הפועלים, בנק דיסקונט, הבנק הבינלאומי וכן חברת מנורה מבטחים (שנכנסה לנעליו של הבנק למסחר).
ההסדר, שכאמור נחתם השבוע, הוא פועל יוצא של העובדה כי הקיבוץ לא הצליח לעמוד בהחזר חובותיו לנושים, כפי שהוסכם בהסדר הקיבוצים. למרות שבמשך השנים החזיר הקיבוץ חלק מחובותיו, עדיין נותר חוב שלא כוסה. אפק, כמו קיבוצים אחרים שלא הצליחו לעמוד בהסדר, ערך הסדר נפרד לחובותיו. 
בשלב מסויים של המו"מ המתארך פנו יו"ר הקיבוץ דאז אורי דורמן וב"כ הקיבוץ, עו"ד רמי צידון, למזכירות התנועה וביקשו את עזרתה.
ע"פ העיקרון המנחה לפיו "לא משאירים פצועים בשטח", נערכו פגישות עם ציון קינן מנכ"ל בנק הפועלים דאז, עם רקפת רוסק עמינח וקובי הבר מבנק לאומי והושגה הסכמתם העקרונית למתווה, אלא שקשיים רבים נוספים צצו ועכבו את החתימה.
הנהלת הקיבוץ, יחד עם עו"ד צידון, ובגיבוי מרשים של תאגיד "מילואות" התמידה במאמץ והביאה את אפק אל הרגע המיוחל ועל כך ברכותינו החמות לכל השותפים במאמץ ובתוצאה. אנו מאחלים לחברי אפק כי ידעו לנצל את ההישג ולפרוץ לאופקים חדשים.

תגובות

"לא משאירים פצועים בשטח"
עוזי בן צבי
מניסיוני, ולצערי, מסתבר שמשאירים גם משאירים, ולא איזה דגי רקק, אלא הלוחמים שבלוחמים, מדוע זה קורה? כי יש לנסיבות לא מעט השפעה על ההחלטות המתקבלות, למשל, האם הצלת הפצועים, תביא בוודאות לחיסולם של אלה המנסים להציל, אמנם זה לא "IN" לומר את זה, אבל שמעתי את זה ממפקד, שהגיע למעמד בכיר מאוד בהמשך..." אל תכנסו, כי כולכם תמותו..." כלומר, מסתבר ש"משאירים פצועים בשטח", וביודעין...(לא עזר לו, נכנסנו, הצלנו, והעובדה שאני כותב, היא שכנראה לא בדיוק, מתנו)...
הסדר הקיבוצים שנחתם לפני יותר משלושים שנה, נמצא בוויכוח, האם טוב הוא או רע הוא, אני סבור עד היום שהיה זה הסדר גרוע, שנועד להציל את הבנקים, ולא את הקיבוצים, העובדה שב 2017 צריך הסדר נוסף אחרי שלל הסדרים לקיבוץ אפק, שאת פרטיו, והאם יכול הקיבוץ לעמוד בו, איננו יודעים וגם לא נדע, אבל אני בטוח ש"מילואות" לא פראיירים, ובוודאי הם בדקו היטב היטב, לפני שלקחו על עצמם את החוב, אבל נשאלת השאלה, שנשאלת גם במלחמות ישראל, מה המחיר שאסור לומר אותו, מה המחיר של האמירה הזו: "לא משאירים פצועים בשטח"...

הוספת תגובה חדשה