דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

חוק מיסוי שותפויות וקרנות השקעה פוצל מחוק ההסדרים

לאחר דיונים רבים ומאבק נחוש בהובלת התנועה הקיבוצית ושותפיה, אישרה ביום ראשון ועדת הכספים של הכנסת את פיצול חוק מיסוי שותפויות וקרנות השקעה מחוק ההסדרים והוא יופנה להליך חקיקה רגיל. מזכ"ל התנועה הקיבוצית: "אנו נמשיך לפקוח עין עד אשר יוסר האיום מעל עתידם של הקיבוצים"
שר החוץ וראש הממשלה החליפי, ח"כ יאיר לפיד, עם ניר מאיר בזמן הישיבות בנושא התקציב בכנסת
שר החוץ וראש הממשלה החליפי, ח"כ יאיר לפיד, עם ניר מאיר בזמן הישיבות בנושא התקציב בכנסת

החוק כולל סעיף שאותו ביקשו אנשי רשות המיסים לכלול והוא בעל משמעויות מרחיקות לכת בפן המשפטי, החברתי והכלכלי-מיסויי. העברת החוק כמו שהוא הייתה מפרקת את עקרון החיים הקיבוציים הלכה למעשה, באמצעות שינוי מקיף בשיטת המיסוי של הקיבוצים והפיכת חברי הקיבוצים לשותפים מוגבלים בעסקי קיבוציהם, דבר אשר פוגע מהותית בדרך החיים הקיבוצית ובערבות ההדדית בין החברים. בעזרת לחץ של חברי כנסת רבים שגייסה התנועה הקיבוצית הוחרג סעיף זה מהחוק, אך אנשי רשות המסים ניסו "לשתול" אותו בניסוחים שונים פעם אחר פעם.

יו"ר ועדת הכספים של הכנסת, ח"כ אלכס קושניר (ישראל ביתנו) אמר בישיבת הוועדה לגבי חוק מיסוי שותפויות וקרנות השקעה כי "קיימנו שלושה דיונים בנושא הזה, ראינו כמה מורכב החוק ונושא שותפויות וקרנות השקעה. אני מציע לחברי הוועדה לפצל את החוק הזה מחוק ההסדרים כדי לתת לו את תשומת הלב הנדרשת".

מרכז הקואליציה בוועדת הכספים, ח"כ ולדימיר בליאק (יש עתיד), אמר כי "מתחילת העבודה על חוק מיסוי שותפויות, במסגרת חוק ההסדרים, טענה 'יש עתיד' שחוק זה דורש עבודה מעמיקה, אשר תביא בסופו של דבר מזור לאזרחי ישראל, ואין זה ראוי שתעשה בחופזה במסגרת אילוצי הזמנים שמקנה חוק ההסדרים".

בליאק הוסיף: "סברתי לאורך כל הדרך כי יש לפצל את חוק מיסוי השותפויות מחוק ההסדרים. הדיונים שקיימנו בוועדה רק חיזקו את דעתי. מדובר באחד התחומים המורכבים בדיני המס. השינוי המוצע ישפיע על מאות אלפי יזמים, אגודות וקרנות ועל כן חשוב להקצות לתהליך החקיקה את הזמן הראוי לכך".

מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר, בירך על ההחלטה לפצל את החוק ואמר: "מצאנו שותפים אמיתיים ונחושים במאבק שלנו נגד הרצון של אנשי רשות המיסים לחסל את הקיבוץ ואת דרך החיים הקואופרטיבית דרך סעיף "תמים" בחוק. אני מודה לשר החוץ וראש הממשלה החליפי, ח"כ יאיר לפיד, למנכ"לית משרד ראש הממשלה החליפי, נעמה שולץ, לח"כ בליאק ולח"כית שלנו ב'יש עתיד', נירה שפק, על עמידתם האיתנה והנחושה לצדנו לאורך הדרך ועד לאישור ההחלטה על הפיצול בוועדת הכספים. כמו כן אני מודה לכל אלו שהתגייסו ועוד יתגייסו בהמשך על מנת להבטיח שכוונתם של אנשי רשות המיסים לא תתממש. אנו נמשיך לפקוח עין עד אשר יוסר האיום מעל עתידם של הקיבוצים".

תגובות

ולאדי, תודה!
יפתח

הוספת תגובה חדשה