דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

"זו לא בדיחה, הארץ צריכה, הרבה צעירים נכבדים": מספרי הילודה בקיבוצים משבועות עד שבועות

עוד מהפך: לאחר שנתיים בהן נען חזרו לשלוט ביד רמה בטבלת הילודה הקיבוצית, היריבים הנצחיים ממעגן מיכאל עשו זאת שוב וחזרו להוביל בראש עם 34 תינוקות שנולדו בשנה החולפת! נען יסתפקו השנה במקום השני, בצוותא עם נציגי הקיבוץ הדתי - בית רימון. רשפים עושים כבוד לעמק עם זינוק מרשים לחמישייה הפותחת. הטבלה מבוססת על הנתונים שהועברו מהקיבוצים - טל"ח
ביכורי התינוקות של רשפים - נתנו השנה קפיצה מרשימה בילודה. צילום: טל שחם
ביכורי התינוקות של רשפים - נתנו השנה קפיצה מרשימה בילודה. צילום: טל שחם

ביכורי פרי הבטן, קרי התינוקות שנולדו מאז חג שבועות שעבר ועד הימים האחרונים, הם הביכורים המרגשים מכולם. למרות שנה חסרת ודאות בעקבות מגיפת הקורונה, משמח לגלות כי הילודה בקיבוצים נשמרה במספרים גבוהים. לאחר שנתיים רצופות בהן נען החזירו לעצמם את השליטה, מעגן מיכאל שוב הדיחו אותם מראשות הטבלה עם ארבעה תינוקות יותר. ההפתעה השנה מגיעה בדמות נציגי הקיבוץ הדתי מבית רימון שכבשו בסערה את המקום השני, ורשפים ובית השיטה עם זינוק מרשים מאוד קדימה אל מקומות 5 ו-6 בהתאמה. גם דורות, רוחמה וגעש ראויים לציון.

יש לציין כי מספר הלידות כולל את כלל התינוקות שנולדו בקיבוצים השנה. גם השנה נאספו הנתונים באמצעות טופס אלקטרוני מקוון שנשלח למנהלי ומנהלות הקהילה והגיל הרך בכל הקיבוצים מדן ועד אילות דרך מערכת 'קיבוץ נתונים'. אנו מודים מקרב לב לאודי בורוביץ' (שדה יואב), ראש מטה התשתיות של אינטל באירופה, יו"ר קיבוץ חולית וממובילי פרויקט מערכות הידע המקוונות של התנועה, ששוב התנדב לנצח על מלאכת איסוף הנתונים ודאג להעלות את מספרי הקיבוצים שדיווחו לעומת שנים קודמות, באופן מרשים. השנה ענו לסקר 258 קיבוצים מתוך 280 אליהם פנינו (כולל הקיבוץ הדתי)  – 92.1% היענות! בסך הכל ספרנו השנה ילודה של 2403 תינוקות.

דפנה אלבלה-רונן ממעגן מיכאל, שילדה תאומים לפני שלושה חודשים, אמרה לעיתון 'ידיעות אחרונות': "במעגן מיכאל לא עוצרים! לא נתנו גם לקורונה לפגוע בדמוגרפיה שלנו. קיבוצים אחרים נרדמו בזמן המגיפה, אבל אנחנו עבדנו למען העתיד". ניר מאיר, מזכ"ל התנועה הקיבוצית, מסר: "חג השבועות, ה-חג של הקיבוצים והחקלאות, בו ייחלנו וציפינו לשוב לחגוג ולהתכנס יחדיו בצורה הקהילתית והמסורתית שכה הייתה חסרה בשנה האחרונה, נפגם לצערנו כתוצאה מההסלמה הביטחונית. גם בימים כאלו, ואף במיוחד, כולנו מתגאים בתוצרת האדמה, בביכורים החקלאים והתעשייתים וכמובן - בתינוקות החדשים שנולדו השנה. הסיפור הקיבוצי, ממש כמו הסיפור הציוני, הוא סיפור של גידול וצמיחה אל מול התנגדות לאומנית. זה לא השתנה. אנחנו נמשיך לגדול ולצמוח על אפם וחמתם".

לטבלת הילודה המלאה בקיבוצים: לחצו כאן

ולעשירייה הפותחת:

1. מעגן מיכאל - 34

2. נען ובית רימון - 30

3. יגור - 27

4. גבעת ברנר - 26

5. רשפים ולוחמי הגטאות - 24

6. בית השיטה - 23

7. גן שמואל ושפיים - 22

8. גבעת חיים איחוד ודורות - 20

9. רוחמה - 19

10.בארי, געש, הגושרים, משמר הנגב, ניר דוד, עין דור, רמת יוחנן, רתמים ושדות ים - 18 

הוספת תגובה חדשה