דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

הפוגה ללוחמים: התנועה יוזמת התנדבות לכיתות הכוננות בקיבוצי הצפון

התנועה הקיבוצית פתחה ביוזמה חדשה של איתור מתנדבים שיתגייסו ויעזרו לכיתות הכוננות בקיבוצי קו הגבול הצפוני, בגליל העליון והמערבי, אשר מגויסים מאז ה-7 באוקטובר ונמצאים באזור לחימה בקיבוצים המפונים. המועמדים שימצאו מתאימים יעברו התחיילות והכשרה הכוללת מטווחים, תרגולות והצטיידות בציוד צבאי מלא. מעל ל-100 אנשים כבר הביעו רצון להתנדב
כיתת הכוננות בקיבוץ עברון (הצילום להמחשה)
כיתת הכוננות בקיבוץ עברון (הצילום להמחשה)

התנועה הקיבוצית יצאה לאחרונה, בשיתוף צה"ל, במהלך לחיזוק וריענון כוחות הכוננות בקיבוצים השוכנים בקרבת גבולה הצפוני של מדינת ישראל, על רקע השגרה האינטנסיבית והשחיקה המשמעותית של מי שגויסו לפני יותר מ-200 ימים. מצב זה הביא לצורך בתגבור כוחות שיאפשר את המשך העמידה במשימות השונות. מודל דומה כבר מתקיים ביישובי הדרום. ליאור שמחה, מזכ"ל התנועה הקיבוצית, הסביר כי "המטרה היא לגייס מתנדבים שיאפשרו הפוגה וריענון ללוחמי כיתות הכוננות הנמצאים בחזית הלחימה והגנת היישובים במשך חודשים ארוכים ומנותקים ממשפחותיהם, שפונו לאזור פחות מאוים". 

עפרי רביב, ראש אגף צעירים ומעורבות בחברה הישראלית שמוביל את היוזמה, מדגיש כי "המתנדבים צריכים לעמוד בקריטריונים שונים, כמו להיות בגיל המתאים (21-65), עם עבר צבאי מתאים וכושר גופני וקרבי, ללא עבר פלילי ומחויבים להתנדב למספר שבועות מלאים, לכל הפחות". לאחר פרסום היוזמה בשבוע שעבר, פנו כבר יותר מ-100 מתנדבים. 

הגיוס והשיבוץ נעשים בשיתוף ועל ידי החטיבות המרחביות בגליל העליון והמערבי (769 ו-300, בהתאמה), והמתנדבים יקבלו על כך ימי מילואים כמו חיילים לכל דבר ועניין. המועמדים שימצאו מתאימים יעברו התחיילות והכשרה, הכוללת מטווחים, תרגולות והצטיידות בציוד צבאי מלא. 

לחצו כאן לפרטים נוספים והרשמה להתנדבות

הוספת תגובה חדשה