דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

השומר המתמיד: מאות משתתפים באירוע השקת הספר "רוביק רוזנטל משוחח עם חיים אורון"

הנשיא לשעבר ריבלין, בני משפחה ומאות חברים ושותפים לדרך התכנסו ב"צוותא" לכבוד השקת הספר "ג'ומס. רוביק רוזנטל משוחח עם חיים אורון"
נשיא המדינה לשעבר ראובן ריבלין, ג'ומס והעיתונאי נחום ברנע מעלים זכרונות באירוע
נשיא המדינה לשעבר ראובן ריבלין, ג'ומס והעיתונאי נחום ברנע מעלים זכרונות באירוע

מאות חברים לדרך התנועתית והפוליטית, חברי כנסת בעבר ובני משפחה של ג'ומס, הידוע גם בכינויו חיים אורון, התכנסו לכבודו ב"צוותא" ביום שישי שעבר (28.4) באירוע "ערכים, תנועה, פוליטיקה" בו הושק הספר "ג'ומס. רוביק רוזנטל משוחח עם חיים אורון", שיצא לאחרונה בהוצאת "סימן אדום" של הקיבוץ המאוחד. הפקת האירוע נעשתה בידי חיים וידר מ"צוותא" וסייעו לו עוזריו הנאמנים של ג'ומס מימיו בכנסת ובמשרד החקלאות, דקלה אברג'יל ורועי פלד, ומנכ"ל קרן חבצלת, עוזי שמש.

ג'ומס, חבר קיבוץ להב, פרש מהחיים הפוליטיים לפני מספר שנים, אחרי עשרות שנים של עשייתה והשפעה ציבורית כחבר כנסת מטעם מפ"ם ומרצ, יו"ר מפלגת מרצ, שר החקלאות ופיתוח הכפר, יו"ר ועדת האתיקה של הכנסת, גזבר ההסתדרות, מנהל מפעל 'דולב' לייצור פלסטיק, ממקימי 'שלום עכשיו', מיוזמי הצהרת ז'נבה ובתחום הקיבוצי היה ידוע כמזכיר השומר הצעיר והקיבוץ הארצי.

עמוס רבין יו"ר קרן חבצלת, יוזמת המפגש ביחד עם יד יערי, אמר באירוע: "מבחינתנו ג'ומס היה ועודו מעין מגדלור שאליו אנחנו מתייחסים הן בעמדות הערכיות והן במעשה. "תמיד רוצים לשמוע את דעתך ועמדותיך והן תמיד משולבות באידאולוגיה הרואה ושואפת לשוויון וצדק אמיתיים ללא הבדל דת גזע ומין, גם היום במאבק להגנה על הדמוקרטיה הליברלית בארץ". רועי פלד נזכר שכשהתחיל לעבוד בכנסת אמרה לו עובדת ותיקה "לכל אחד פה יש איזה תיק פסיכיאטרי. אף אחד הוא לא ממש שפוי. חוץ מג'ומס". לאחר מכן הוסיף פלד כי "ג'ומס הוא איש אמת, ועומד על משמרה. הוא גם מגשים בקיבוץ השומרי כמצוות הדיבר הרביעי, כי אי אפשר להתקרב לאמת ללא הגשמה, להתמודדות עם מבחן המציאות. ג'ומס לא רק דיבר על הפריפריה, אלא חי והגשים בה. ולא דיבר על האנשים העובדים, אלא עבד בעבודת כפיו. הוא לא הגה בחשיבות החינוך, אלא הלך והיה מחנך. קיבוץ להב שהוא ביתו של ג'ומס הוא גם זירת ההגשמה שלו".

באירוע השתתפו נשיא המדינה לשעבר וחברו של ג'ומס, ראובן ריבלין, שדיבר על החברות העמוקה בינו ובין ג'ומס, למרות כל המחלוקות ביניהם. רוביק רוזנטל דיבר על הקושי שלו לכתוב ספר על איש שאין לו אויבים, ופרופ' נעמי חזן סיפרה כמה אהבה לעבוד עם ג'ומס, "למרות המחלוקות בין מפ"ם לרצ". ד"ר אלון גן הציג את השילוב של ג'ומס כאיש השומר הצעיר, המחויב לאמת ועומד על משמרה, המחנך ופועל להטלת ספק וחי בתוך מורכבות וניגודים. רונית שניר מזכ"לית השומר הצעיר כיום דיברה על ג'ומס כדמות מופת עבור מדריכי וחניכי התנועה, המצויים עימו בקשר רצוף משום היותו יו"ר מועצת המנהלים. הבן, אורי, דיבר על אביו "ראש השבט", שגם הוא ואחיו וגם הנכדים באים להתייעץ ולשמוע מתבונתו וניסיונו הרב. 

הוספת תגובה חדשה