דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

השוואה לנאצים? מחאה נגד הורים שכולים? לא נשתוק!

מזכ"ל התנועה הקיבוצית ניר מאיר בטור מיוחד: "קו ישיר עובר בין בנו של ראש הממשלה המשווה אותנו לנאצים לבין תומכי משפחת נתניהו הרומסים משפחה שכולה – רק בגלל דעותינו הפוליטיות"
נאצים? מחאה נגד הורים שכולים? לא נשתוק!
פעילי ליכוד מפגינים מול בית משפחת פרקש, הוריו של תום ז"ל. צילום מהטוויטר של נעה שפיגל

ביום שישי האחרון, בנו של ראש הממשלה, השווה בינינו, הקיבוצניקים, לנאצים ודימה את החברה הקיבוצית לצפון קוריאה. האוזניים מסרבות להאמין, הראש ממאן לקלוט. 

בחור צעיר, ישראלי, יליד הארץ, בנו של ראש הממשלה, אחיינו של מפקד סיירת מטכ"ל המיתולוגי וגיבור ישראל, יוני נתניהו ז"ל, מעז להוציא מפיו השוואה בין קבוצת אוכלוסייה בישראל – לצורר הנאצי ולמשטר של דיכוי.

מספר ימים לאחר מכן, באמצע השבוע, תומכי נתניהו הפגינו מול ביתה של משפחת פרקש בקיסריה, הוריו של סרן תום ז"ל שנפל על הגנת המדינה במלחמת לבנון השניה.

כל חטאה של המשפחה השכולה, הגרה בשכנות לבית למשפחת נתניהו בקיסריה, הוא דעותיהם הפוליטיות ותמיכתם במחאת הדגלים השחורים, שמבקשת כמו רבים מאיתנו תקווה ושינוי.

"משפחת פרקש, זה שאיבדתם בן לא מקנה לכם את הזכות..." – כך הם אמרו. מודים לאלוהים "ששילם לה" ומאחלים לה "עוד אחד כזה". בלבול מוסרי עמוק. ריקבון, עיוורון ושנאה של כל מי שהוא לא הם.

דוד ביטן ומיקי זוהר, מהמקורבים לראש הממשלה, שצעקו על הורים שכולים בוועדת הכנסת, הם שהכינו את הקרקע למראות המזעזעים האלה.

שלא יהיה ספק - קו ישיר עובר ומחבר בין בנו של ראש הממשלה המשווה אותנו לנאצים לבין תומכי משפחת נתניהו הרומסים משפחה שכולה – רק בגלל דעותינו הפוליטיות. בשני המקרים – השנאה והמסרים מגיעים מאותו המקור - מסביבת ראש הממשלה, שאמור להיות ראש הממשלה של כולנו, אבל מנסה בכל כוחו להפוך אותנו לאוייבים.

איש הימין, העיתונאי שמעון ריקלין הגיב על כך בציוץ בטוויטר וכתב בין היתר: "אסור בשום אופן להשוות שום דבר לנאצים. בטח לא את הקיבוצים שגם אם יש לנו מחלוקת אידאולוגית איתם התרומה שלהם בהתיישבות בצבא ובכלל למדינת ישראל אדירה. דוגמאות לחברות אוטופיות אפשר למצוא במקומות אחרים. נאצים?!  לא אצלנו".

לעומת זאת, שתיקתו של ראש הממשלה נוכח האירועים החמורים והבלתי נתפשים האלו אינה מקרית. בשתיקתו הוא מאפשר ומעודד אותם מהמרפסת להמשיך בקו המסוכן הזה.

אנחנו, לא שותקים ולא נשתוק לזה, לא לבנו של ראש הממשלה ולא לכל המסיתים נגדנו. נעשה זאת בצורה קשה ותקיפה בכל האמצעים האפשריים.
אבל לפני הכל, אני דורש מראש הממשלה, בנימין נתניהו – תתנצל בפני הקיבוצניקים על דברי בנך. גם שבוע מאוחר זה בסדר, תתנצל בפני משפחת פרקש  ותתחייב שדברים כאלה לא יישמעו מפי בנך ומפי תומכיך יותר.

תגובות

הכתבה על תומכי נהנתניהו
מיכאלה ספנדוב
אני רוצה לדעת מה אתם עושים חוץ מלגנות. האם אפשר
לתבוע את החלאות האילו? מילים לא עושות עליהם שום רושם, הם מצפצפים. כפי שאני מבינה הבן של העבריין לא חסין בפני החוק.
תגובה על ההסתה
אילן אשל
לניר שלום
כתבת יפה, אבל משהו בכל זאת חסר לי. הרי ברור לכל מי שעיניו בראשו פקוחות, שבנו של הראש לא היה מעז לדבר כך, לבלי גיבוי (אולי בקריצה) של אביו. גם מפגיני הימין מול משפחת פרקש, הוריו של תם, לא היו מעיזים להסית ולתקוף כך משפחה שכולה בלי גיבוי מצד רוחו של המנהיג. מה שחסר לי שאולי מטעמים של זהירות לא הצבעת באצבע המורה שלך על המסית הראשי שבהכוונתו נעשית כל ההסתה הגורמת לפילוג הממאיר בעם. בלי שום חשבון כדאיות צריכים לומר את כל האמת.
בברכה
אילן אשל

הוספת תגובה חדשה