דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

הקיבוצים, הארגונים האזוריים והכלכליים מתגייסים: גרנות, החברה לפיתוח הגליל ומשקי הקיבוצים תרמו סכום משמעותי לסיוע לאוקראינה

התנועה הקיבוצית, יחד עם הגופים הקשורים אליה, נרתמה לסיוע אזרחי במשבר ההומניטרי החמור המתרחש על אדמת אירופה, בעקבות הפלישה הרוסית לאוקראינה. לאור הצרכים האדירים הקימה התנועה קרן הומניטרית ייעודית שגייסה עד עתה כמיליון ש"ח לטובת סיוע לאוקראינה
משלחת הגן הקיבוצי בסיוע לילדי הפליטים בגבול
משלחת הגן הקיבוצי בסיוע לילדי הפליטים בגבול

הקרן מסייעת בהכנסת ציוד הומניטרי לתוך אוקראינה, מימנה מספר משלחות הפועלות בגבולות אוקראינה לסיוע לפליטי המלחמה וכן מסייעת לקליטה של משפחות וילדים המגיעים לארץ, הן מאוקראינה והן מרוסיה. את התרומות המשמעותיות ביותר תרמו הארגונים הכלכליים האזוריים והקיבוצים החברים בארגונים: "גרנות" ו"החברה לפיתוח הגליל" וכן משקי הקיבוצים. יו"ר "גרנות", עמית בן יצחק, רתם את קיבוצי האיזור לתרומה משמעותית של 500 אש"ח וקריאתו דרבנה גם את מנכ"ל "החברה לפיתוח הגליל", שגב ירבעם, וגם קיבוצי הארגון הרימו תרומה משמעותית. 

עד עתה, תרמו לקרן עשרות רבות של קיבוצים וכן מאות אנשים מכל רחבי הארץ, ברובם חברי קיבוצים. בין התורמים המשמעותיים הנוספים ניתן למנות את מפעל נירעותק מקיבוץ ניר דוד ושום דורות, לצד הקיבוצים עין המפרץ, עין השופט, דליה, שדות ים, כפר מסריק, יגור, שער העמקים וגלעד.

הדס דניאלי ילין, המשנה למזכ"ל התנועה: "הפעילות הנעשית על ידי תנועות הנוער העולמיות והגופים השונים של התנועה הקיבוצית היא משמעותית ומרגשת מאד. על מנת לקיימן נדרש גיוס כספים משמעותי ואנחנו מודים לגרנות, לחברה לפיתוח הגליל, למשקי הקיבוצים, לקיבוצים השונים ברחבי הארץ, למפעלים ולאנשים פרטיים שנרתמו לכך במהירות ומאפשרים לנו להמשיך ולעזור. התמונות הקשות המגיעות מאוקראינה בימים האחרונים מטלטלות ואנו לא עמדנו מנגד. עשינו ונמשיך לעשות על מנת להקל על סבלו של העם האוקראיני".  

עפרי רביב, ראש אגף צעירים ומעורבות בחברה: "שיתוף הפעולה בין התנועה הקיבוצית, קרן חבצלת, הקיבוצים והארגונים הכלכליים השונים יצר תשתית לסיוע משמעותי במשבר באוקראינה".

להלן פירוט על הפעילות הממומנת מכספי הקרן:

פעילות תנועת השומר הצעיר העולמי באירופה:

תנועת השומר הצעיר בסיוע חבצלת והתנועה הישראלית מפעילה בימים אלו מערך מורכב של פעילויות באוקראינה בגבולותיה עם הונגריה ופולין. עם פלישת רוסיה לאוקראינה, בוצעו מבצעי חילוץ מהערים המופגזות, בייחוד חרקוב ומאוקראינה דרך לבוב. כדי לאפשר לפליטים עצירות בטוחות יחסית בדרך, נשכרו דירות מסתור במערב פולין ובנוסף נשכרו דירות בפולין לשכן את הפליטים ששהו שם עד שנפתחו מרכזי הפליטים והקליטה.

על בסיס קיני התנועה הקיימים בחרקוב, קייב ולבוב ובעזרת חניכים נוספים החיים בערים קטנות יותר, נענים לקריאות לעזרה מתחומים מגוונים: פינויים מורכבים של אנשים עם מוגבלות, אספקת מזון ותרופות לבתי האנשים הנזקקים לכך, סיוע במעבר מדירות מופגזות למקומות בטוחים, מציאת אנשים שאבדו, העברת ציוד, מציאת תרופות מרשם ועוד. התנועה סיפקה גנרטורים, הסעות, מזון, אוכל לתינוקות, שמיכות ומעילים. התנועה חברה לצוות "נתן" מבית חבצלת למרכז מעבר לפליטים שהוקם בגבול אוקראינה-פולין. המשימה היא לספק מעט זמן נשימה לאימהות והסבתות, לדאוג לזמן הפוגה נעים עבור הילדים ולסייע בניהול האדמיניסטרטיבי של המקום.

פעילות תכנית "נטעים" של תנועת "הבונים דרור" באירופה:

 ליווי משפחות וילדים העוברים את הגבול וקיום פעילות חברתית/חינוכית/הפגתית בערי הגבול. במסגרת      המשלחות יצאו גננות דוברות רוסית או אוקראינית ובעלות ידע מקצועי רחב לסייע להורים המותשים במרכזי הקליטה לפליטים מאוקראינה. המשלחת קיימה פעילות חינוכית וכן העניקה סיוע רגשי באמצעות עובדת סוציאלית דוברת השפה למבוגרים ולילדים.

בית ראשון במולדת:

תכנית משותפת לתנועה הקיבוצית ולסוכנות היהודית בה בשגרה קולטים עולים חדשים בקיבוצים. בעת הזו, אנחנו נערכים לקליטת משפחות עולים הן מאוקראינה והן מרוסיה בקיבוצים בהיקף משמעותי, כרגע ידוע על כ50 משפחות שעתידות להקלט, רבות מהן מגיעות ללא אבות המשפחה שנשארו באוקראינה ולאחר מסע ארוך וטלטלות לא פשוטות. הקרן סייעה בהצטיידות של קיבוץ יחיעם שקלט 18 משפחות.


יש לציין שכל הכספים הנתרמים הולכים ישירות לסיוע במשבר ללא תקורות או דמי ניהול כלשהם. את הוצאת הכספים מנהלת בצורה מחושבת, ותוך בקרה, ועדה בהשתתפות ראש אגף צעירים ומעורבות בתנועה, עפרי רביב, גזבר התנועה, גלעד בכרך ומנכ"ל חבצלת, עוזי שמש.

פרטי חשבון הבנק: בנק הפועלים ( 12) - סניף שאול המלך 532 - מס. חשבון: 504704. לפקודת חבצלת מוסדות תרבות וחינוך (חל"צ).
חבצלת הינה מוסד ציבורי מאושר לפי סעיף 46 א' לפקודת  מס הכנסה לצורך תרומות.

לפרטים נוספים ניתן לפנות לעפרי רביב: ofri@tkz.co.il

 

הוספת תגובה חדשה