דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

הקיבוצים אוספים ומחלקים מזון

ביוזמת אגף הצעירים והמעורבות בחברה בתנועה הקיבוצית - בהמשך לאיסוף המזון לקראת חג הפסח, ממשיכים גם השבוע בתנועה הקיבוצית ובקיבוצים בכל רחבי הארץ באיסוף של מזון לנזקקים ברחבי הארץ. "הקיבוצים הם לא רק מובילי החקלאות הישראלית, הם גם מובילים בהתגייסות לטובת החברה הישראלית"
הקיבוצים אוספים ומחלקים מזון

על פי היוזמה כל קיבוץ יתרום לנזקקים באיזור הגאוגרפי בו הוא נמצא, תוך "ניצול" העובדה כי הקיבוצים פרוסים לאורכה ולרוחבה של ישראל, רובם ככולם בפריפריה.

 התרומות יתבטאו גם במזון יבש וגם בפירות וירקות טריים. כל קיבוץ יאסוף את המזון על ידי מתנדבים ל"ארגון הקניות האזורי", ומשם  יועברו התרומות לנזקקים באיזור.

עד עתה תרמו כבר עשרות רבות של קיבוצים בצורה עצמאית, למשל גן שמואל אספו תרומות מזון לנזקקים ולנשים מוכות, נען סייעו לנזקקים ברמלה, מעגן מיכאל מסייע לשכניהם מג'יסר א-זרקא ועשרות קיבוצים נרתמו לטובת החיילים הבודדים שאנו מהווים להם בית, הארגונים הכלכליים תרמו טונות של מזון, מתנדבי ומתנדבות שנת השירות וצעירים נוספים התנדבו בסיוע לחקלאים ועוד ועוד.

ראש אגף הצעירים והמעורבות בחברה בתנועה הקיבוצית, עפרי רביב: "הקיבוצים הם לא רק מובילי החקלאות הישראלית, הם גם מובילים בהתגייסות לטובת החברה הישראלית. התחלנו במבצע רחב היקף שבו נגייס תרומות משמעותיות לנזקקים. הצורך במזון רק גובר לאחר חג הפסח ועם התמשכות משבר הקורונה, אנו זקוקים למובילים של המהלך הזה בכל קיבוץ וקיבוץ לצורך הצלחתו, ואין לי ספק שתהיה לך התגייסות רחבה".

שיר גורן, "קיבוציניקים עם החברה" שמרכזת את הפרויקט: "משבר הקורונה מהווה הזדמנות אמיתית להפעיל את היכולות הקיבוציות במיטבן ולסייע לאלו שידם אינה משגת מתוך הערכים שעליהם גדלנו. הפרויקט מזמין את כל הקיבוצים באשר הם להושיט יד לאחר ולחבור יחד כקבוצה אחת ומגובשת למען החברה הישראלית כולה. בימים אלו שכל קיבוץ עושה רבות פנימה אנו מעודדים את המעורבות החברתית גם כלפי חוץ וזו חלק ממטרת הפרויקט. אני קוראת לכל קיבוצניק וקיבוצניקית שיכולים להתנדב לפרויקט  לפנות אליי כדי שנחבור יחד, נזהה את הצרכים ברחבי הארץ ונעביר את התרומות בצורה היעילה ביותר לאלו שצריכים סיוע".

הוספת תגובה חדשה