דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

בסדר הזה - כולנו מסובים וחוגגים

כבר שנים ארוכות שהתנועה הקיבוצית פותחת את ליבה ומארחת בליל הסדר הקיבוצי חיילים בודדים לצד משפחות ובודדים שאין להם היכן או איך לחגוג. השנה, הצטרף למפעל מרגש זה גם אירוח של עולים חדשים ופליטים מאוקראינה ומרוסיה השוהים בכל רחבי הארץ מצפון לדרום
 בסדר הזה - כולנו מסובים וחוגגים

לאחר שנתיים בהן המעטנו כולנו לחגוג את ליל הסדר ביחד, שבו הקיבוצים למסורת האירוח. התנועה הקיבוצית חברה לארגון הסיוע "לב אחד" והוציאה קול קורא לאירוח לליל הסדר בקיבוצים וגם בסדרי פסח משפחתיים ברחבי הארץ. מוקד הסיוע לפליטים של "הג'וינט" ומשרד הרווחה הוציא הודעה לכלל הפליטים הרשומים במאגרי המידע הקיימים, ועשרות משפחות אכן ביקשו להתארח בליל הסדר אצל עשרות קיבוצים ומאות משפחות שנרשמו לארח את המשפחות מאוקראינה ורוסיה.

הקיבוצים והמשפחות המארחות חוברו למתארחים על ידי פעילי התנועה הקיבוצית וארגון "לב אחד" על בסיס של מיקום ומאפיינים נוספים. במרבית המקרים המארחים אספו את המשפחות המתארחות והחזירו אותן למקום מגוריהן הנוכחי לאחר ליל הסדר. אומנם היה צורך להתגבר על מכשול השפה, שכן רוב המשפחות אינן דוברות עברית או אנגלית, אבל הרצון להכיר מצד אחד ולסייע מצד שני מאפשר להתגבר על כל הקשיים.

עפרי רביב, ראש אגף צעירים ומעורבות בחברה של התנועה הקיבוצית: "אנחנו שמחים שגם השנה הקיבוצים פתחו את דלתם וליבם במטרה לסייע לעולים החדשים ולפליטים מאוקראינה ולחגוג ביחד את  ליל הסדר. זוהי מצווה אנושית לחבר בין מי שאין לו איך או עם מי לחגוג, ובין קיבוצים ברחבי הארץ. אני רוצה להודות לשיר גורן ומוריה איילון-שחר שהוציאו השנה את המבצע לפועל". 

הוספת תגובה חדשה