דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

בואו ללמוד איך להיות מנהיגות מקצועית בקיבוץ

כמו בכל שנה בסתיו, אנחנו פותחים את ההרשמה לקורסים של בית הספר למקצועות הקיבוץ. שני הקורסים הראשונים שייפתחו בנובמבר הם הקורס להכשרת מנהלי קהילה ומזכירים בקיבוץ והקורס להעשרת מרכזי משק ומנהלים עסקיים
תמונה ממאגר תמונות

בשנה שעברה, לאחר שכבר הסתיימו ההרשמות, הרימה הקורונה שוב את ראשה ונאסר עלינו להתכנס ללימודים פרונטליים. לא ויתרנו, העברנו חלק מהקורסים לזום, את חלקם נאלצנו לבטל ועם שני הקורסים העיקריים למנהלי קהילה ומרכזי משק חיכינו עד הקיץ וקיימנו אותם על פי כל כללי התו הסגול אבל פיזית בכיתה. אלה היו מפגשים מעצימים שהעמיקו את ההיכרות בין המשתתפים עם מרצים שכל כך שמחו סוף סוף לפגוש כיתה אמיתית ולא וירטואלית (גם אם הפרצופים היו מכוסים במסיכה), ו...טפו טפו טפו עברנו את זה בלי הדבקות והפצת נגיפים.

ובסתיו הזה אנחנו מקווים להתחלה חדשה ורגועה של שנת קורסים. שני הקורסים הראשונים שייפתחו בנובמבר הם הקורס להכשרת מנהלי קהילה ומזכירים בקיבוץ והקורס להעשרת מרכזי משק ומנהלים עסקיים. שני הקורסים מתקיימים במרכז האקדמי רופין.

הקורס להכשרת מנהלי קהילה ומזכירים בקיבוץ:

הקורס עוסק במגוון הנושאים איתם מתמודדות הנהגות הקיבוצים בימינו, תוך התייחסות לסוגיות הניהול השונות בקיבוצים שיתופיים ומתחדשים. הנושאים הנלמדים בקורס הם בשני מעגלים: הובלה חברתית וערכית  של הקהילה הקיבוצית וניהול מערך השירותים הקהילתיים והוועדות.

הקורס מספק ידע רב בתחומי כלכלה וחברה כגון: היבטים משפטיים של האגודה השיתופית והחברות בה, הובלת תהליכים חברתיים ודרכים לחיזוק הסולידריות החברתית בקיבוץ, הממשק בין החברה והקהילה למשק ותאגידיו ,שמירה על נכסי האגודה השיתופית, בנייה וניהול תקציב הקהילה ועוד. כמו כן, מקנה הקורס כלים ניהוליים מעשיים ומפגיש את המשתתפים עם עמיתים מנהלי קהילה ומזכירים מכהנים וכאלו המתעתדים למלא את התפקיד.

ייחודו של הקורס הוא בכך ששם דגש על חיזוק הזהות הקיבוצית ועיצוב קהילה קיבוצית מיטבית. הקורס כולל 15 מפגשים בימי חמישי, פעם בשבועיים בין השעות 9:00 עד 15:00. לפרטים נוספים על הקורס: לחצו כאן.

הקורס להעשרת מרכזי משק ומנהלים עסקיים:

ניהול המשק הקיבוצי, המורכב ממגוון פעילויות בתחומי החקלאות, תעשייה ועסקים, דורש ידע, הבנה וכלי ניתוח נוספים לאלו הנלמדים באקדמיה בתחומי הכלכלה ומנהל עסקים. אי לכך, אגף הכלכלה והיחידה לפיתוח הון אנושי בתנועה הקיבוצית, בשיתוף עם המרכז האקדמי רופין, פיתחו קורס רב תחומי שנועד למרכזי משק ומנהלי עסקים בפועל ולכאלו המכינים את עצמם לתפקיד.

מטרת הקורס: חיזוק הידע של המנהלים העסקיים בתחומים הייחודיים הנוגעים למשק הקיבוצי וחיזוק הכלים הניהוליים, באמצעות למידה ממומחי ידע ועמיתים. לפרטים נוספים על הקורס: לחצו כאן.

הקורס כולל 6 מפגשים פרונטליים, בימי שלישי פעם בשבועיים בין השעות 9:00 עד 15:00, ושני מפגשי זום. 
 

* התנועה הקיבוצית תסבסד את עלות הקורסים לחברי וחברות קיבוצים. המחיר כולל ארוחות וחניה במקום.

לפרטים נוספים והרשמה -  hr@tkz.co.il
 

במהלך השנה נפרסם ונזמין אתכם ואתכן להשתתף בקורסים נוספים.

שנה טובה,

שלומית צימרינג, היחידה לפיתוח הון אנושי בתנועה הקיבוצית

הוספת תגובה חדשה