דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

אלוף יהודה פוקס נכנס לתפקיד מפקד פיקוד המרכז

אלוף פוקס, חבר קיבוץ חורשים, ששימש בתפקידו האחרון כנספח צה"ל בוושינגטון, החליף את אלוף תמיר ידעי, שכיהן בתפקיד כשנה ומונה למפקד זרוע היבשה: "מתחייב להוביל פיקוד יוזם, חוקר, מחדש, שאינו חושש לשנות ולהתאים את התפיסות המבצעיות והפקודות המנחות אותנו, אל מול המציאות המתהווה"

האלוף פוקס נושא דברים בטקס בפיקוד מרכז, כשמאחוריו הרמטכ"ל כוכבי והמפקד היוצא, אלוף ידעי. צילום: דו"צ
האלוף פוקס נושא דברים בטקס בפיקוד מרכז, כשמאחוריו הרמטכ"ל כוכבי והמפקד היוצא, אלוף ידעי. צילום: דו"צ

טקס חילופי המפקדים נערך ביום רביעי האחרון (11.8) במפקדת פיקוד המרכז במחנה 'נחמיה', בראשות הרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי, ובהשתתפות חברי פורום מטכ"ל, ראשי רשויות מקומיות, משפחות ומוזמנים נוספים.

"בהתרגשות רבה ובתחושת אחריות כבדה, אני שב היום כאלוף הפיקוד, אל הבית שהיה עבורי כל חיי, ובכל שנות שירותי, ירושלים ופיקוד המרכז. אני מתחייב לעשות כל שנדרש על מנת לממש את המשימה אשר הוטלה עלי ועל קציניי וחייליי - להגן על תושבי האזור, לגדוע את יד הטרור ומחולליו ולהבטיח שגרת חיים טובה ומשגשגת לתושבי האזור כולם״, אמר מפקד פיקוד המרכז הנכנס, האלוף יהודה פוקס. "אני מתחייב להוביל פיקוד יוזם, חוקר, מחדש, שאינו חושש לשנות ולהתאים את התפיסות המבצעיות והפקודות המנחות אותנו, אל מול המציאות המתהווה. המניפים מולנו חרבם, יפגשו ללא היסוס כוחות מיומנים וקטלניים הנכונים לנקוט ביד קשה מאוד על כל המאיים על מציאות החיים שעל קיומה אנו אמונים", הוסיף.

האלוף פוקס הודה למפקד הפיקוד היוצא: "תמיר, הפיקוד שאתה מוסר לי חזק מתמיד. יצרת מסד ידע מבצעי תשתיתי רחב ועמוק דרכו למדתי את האתגרים האזוריים ואליו אשוב בכל מורכבות בהמשך. אני מבקש להודות לך במיוחד על חפיפה אמיתית ושקופה מתוך רעות-לוחמים, חברות ודאגה כנה לפיקוד ולכוחות הפועלים בו".

הרמטכ"ל כוכבי אמר בטקס: "יהודה, אתה קצין מוכשר, עם ניסיון מבצעי רב, שמכיר את הגזרה עוד מימיך כמג"ד וכמח"ט. אתה מפקד מקצועי עם סטנדרטים גבוהים ואנו מפקידים בידיך פיקוד רגיש בתקופה רגישה. אני משוכנע שניסיונך העשיר וחוכמת הפיקוד שלך יובילו אותך להנהיג את הזירה תוך שילוב נכון בין נחישות מבצעית לערכים".

אלוף יהודה פוקס נשוי ללילך ואב לשניים. הוא התגייס בשנת 1987 לחטיבת הצנחנים, ולאחר שיצא לקורס קצינים עבר לחטיבת הנח"ל ושם שירת בכל תפקידי הפיקוד. הוא פיקד על פלנ"ט החטיבה, בין היתר בעת אסון המסוקים בו נהרגו מספר רב של לוחמים מהפלוגה. בהמשך, מונה למפקד גדוד בחטיבה, מפקד חטיבת יהודה, מפקד בה"ד 1, קצין חי"ר וצנחנים ראשי, ובתפקידו האחרון לפני שמונה לנספח צה"ל בארה"ב שימש כמפקד אוגדת עזה. פוקס הוא בעל תואר ראשון במשפטים מהמרכז הבינתחומי הרצליה ותואר שני במדעי החברה מאוניברסיטת חיפה. הוא בוגר המכללה לביטחון לאומי ותוכנית המנהיגות הבכירה של קרן וקסנר. 

 

הוספת תגובה חדשה