דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

הרמטכ"ל זוכר את נדב מלוא משדה אליהו

רב-אלוף, אביב כוכבי פגש את בריג'יט, אמו של חברו לנשק שנהרג בלבנון, ודיבר איתה על נדב ולמה בחר בו כמ"פ בגדוד עליו פיקד - "הרגשתי איך האיש הזה כובש אותי"

בריג׳יט מלוא, אמו של רב-סרן נדב מלוא ז״ל משדה אליהו, מפקד פלוגה בחטיבת הצנחנים שנפל בשנת 1997 ברצועת הביטחון בדרום לבנון נפגשה לשיחה מרגשת עם הרמטכ"ל, רב אלוף אביב כוכבי. המפגש שודר בטקס ״שירים לזכרם״ ברחבת הכנסת, בהשתתפות ראשי המדינה וכוחות הביטחון, שהתקיים בערב יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ופעולות האיבה ושודר בכאן 11.

בשיחה עם בריג'יט, סיפר לה רא"ל כוכבי על היכרותו עם נדב ז"ל: "את נדב הכרתי כשהייתי מג"ד 101. חיפשתי את האנשים הכי טובים שאני יכול מהחטיבה כדי שיבואו ויהיו מפקדי פלוגות בגדוד. קראתי לו לשיחה אליי ואמרתי לו שאני רוצה שהוא יהיה מ"פ בגדוד. הרגשתי איך האיש הזה כובש אותי". 

בשנה שעברה, נשאה בריג'יט דברים בטקס ההתייחדות השנתי באנדרטה לזכר חללי הקיבוצים, בהזמנת מזכ"ל התנועה,  ואמרה בין היתר: "להיות הורה לחייל בשנות ה-90 היה דבר מורכב. ליווינו את הבנים לשער פאטמה ביום הראשון של התעסוקה וחיכינו להם לאחר 4 חודשים בעת הירידה מהקו. ברגע שעלו לקו התמלאנו חרדות, הקשבנו לחדשות לעתים קרובות וידענו לפרש אותן. ביקשנו מהבנים לוותר על החופשות בגלל הסכנות שארבו להם בכבישי דרום לבנון. הלכו לישון בידיעה שהבנים שוכבים במארב, וקיווינו שיהיה מאוד קר כדי שהמחבלים לא ירצו לצאת.

בשיחת הזום שקיימנו השנה ביום הזיכרון עם חבריו של נדב מהאזרחות והשירות הצבאי, הבהרנו להם שמבחינתנו אין מקום לרגשות אשמה כי אין אשמים במלחמה, כמו שאין טעם למסקנות בדיעבד. לעומת זאת, כדי להיות ראויים לנדב ולכל הנופלים עלינו לחיות חיים ערכיים ומשמעותיים. אין ספק, גם "מלחמה ללא שם" משאירה צלקות. אצל חלק הן הגלידו ואצל חלק הן ממשיכות לדמם. כולי תקווה שבזכות הרשתות החברתיות והלגיטימציה לדבר, לשאול ולהרגיש יוכלו הלוחמים למצוא שקט ושלווה לנפשותיהם".

הוספת תגובה חדשה