דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

שילוב כדרך חיים: פורום מפעילי "בית לחיים" בקיבוץ החל פעילותו

ביום שלישי האחרון התקיים המפגש הראשון של "פורום שילוב לחיים", בו לוקחים חלק מנהלי בתים לחיים ונציגים מהקיבוצים שבהם הם פועלים. במפגש התקיימה למידת עמיתים, והנושא המרכזי שעלה היה הקמת בתים חדשים. דיירי "בית לחיים" בקיבוץ הם אנשים עם מוגבלות, המשולבים בקהילה בהתאם לסוג המוגבלות ורמת התפקוד
פורום עמיתים: משתפים ונעזרים
פורום עמיתים: משתפים ונעזרים

התנועה הקיבוצית מרחיבה את תכנית "בית לחיים", הפועלת כבר בעשרות קיבוצים, ובתוך כך שמה דגש על הכשרתם והעשרתם של הצוותים הטיפוליים וטיוב הקשרים עם הגורמים המפעילים ועם משרד הרווחה. במפגש הפתיחה, שהתקיים בבית התנועה שביקום, התקיימה למידת עמיתים, כאשר הנושא המרכזי שעלה היה הקמת בתים חדשים. חברי וחברות הפורום שוחחו על המורכבויות, האתגרים וההצלחות בהקמת בתים לחיים בקיבוצים, וחלקו אחד עם השני טיפים ליציאה לדרך עם הפרויקט ורעיונות לשילוב קהילתי המתקיימים בקיבוצים השונים, כגון: קבלת שבת משותפת, שילוב בחוגים ובאירועי תרבות, שילוב תעסוקתי בענפי הקיבוץ ועוד.

בסוף המפגש התקיימה הרצאתו של גיל דרייפוס (אב לשני ילדים עם שיתוק מוחין) - "לבחור נכון" - בה סיפר על המורכבויות והאתגרים עם הבחירה באופטימיות ובהתבוננות בחצי הכוס המלאה, תוך התייחסות למשמעות הבחירות שלנו בחיים.

שיר גורן, שמרכזת בתנועה את נושא צוותי מעורבות חברתית ושילוב בקיבוצים מציינת כי בקיבוצים רבים כבר יש צוותי מעורבות חברתית, וכינוס הפורום נעשה במטרה לסייע בחיבור, בהתנעה ומינוף קשר משמעותי ופעילויות בהתאם לסוג המוגבלות ורמת התפקוד של הדיירים. "בית לחיים הוא מתנה לקיבוץ! הוא מייצר מרחב משותף והזדמנות לגשר על השונות ולקדם שוויון והכלה מגיל צעיר. אנו מאמינים שהדרך לחיבור מיטבי ומאוזן מתחיל במקביל בתהליך חינוכי בקרב הגיל הרך והחינוך החברתי ובהתנדבות ותיקי הקיבוץ, בשילוב עם הרצאות וסדנאות בנושא ופעילויות משותפות ומותאמות. זהו הבסיס לחיבור משמעותי וערכי", אומרת גורן.

"בית לחיים" הוא פתרון לדיור בקהילה עבור אנשים מעל 21 ומעלה להם מוגבלות פיזית או קוגניטיבית נפשית, ברמות תפקוד שונות. הבית מותאם למי שגר בו, הן מבחינת המבנה, החלוקה לחדרים והן מבחינת הליווי המקצועי. היותו של הבית חלק מהקיבוץ, מאפשרת חיבורים עם הקהילה והשתלבות בחברה, בתעסוקה, מעורבות של משפחות מאמצות ומטפלים, ויתרונות נוספים שמציע קיבוץ.

הוספת תגובה חדשה