דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

שיח מפקדים בגובה העיניים - על אתגרים והזדמנויות בשירות הצבאי

ביום שני, 01.02, התקיים מפגש זום משותף למחלקת ביטחון ואגף חינוך בתנועה הקיבוצית שעסק בשירות משמעותי, ערך השירות הצבאי, התמודדות עם אתגרי השירות והפיכת השירות למיטיבי בכל מקום אליו משובצים, והשתתפו בו עשרות י"בניקים מכל הארץ יחד עם אנשי החינוך שמלווים אותם בתהליך השנתי
שיח מפקדים בגובה העיניים - על אתגרים והזדמנויות בשירות הצבאי

המפגש הוא חלק מסדרת מפגשים ארציים אשר נותנים מענה לתהליך השנתי, שמתבצע השנה באופן שונה. מדי שנה יוצאים  בחופשת החנוכה בני ובנות שכבת י"ב למסע בן ארבעה ימים, בו לצד דיווש באופניים הם עוסקים בשלב הבא של חייהם - יציאה לשנת שירות/מכינות למעוניינים והשירות הצבאי, איך להפוך אותו למשמעותי והחתירה לתפקידי פיקוד והובלה.

השנה האחרונה חייבה את מחלקת ביטחון ואגף חינוך לחשיבה על חלופות עבור כל פעילות מקומית או ארצית שהייתה חלק מהמסורת החינוכית על ציר הזמן. על אף היותו של הזום כלי נגיש וזמין המעביר היטב את המסר, הוא אינו אינטימי דיו כדי לדבר ולשוחח על הערכים והמסרים שחשוב לצייד עמם את כל אלו שבשנה הבאה צפויים להתגייס לצבא.

במפגש התקיים שיח פתוח עם מספר בני ובנות קיבוץ המשרתים כמפקדים ומפקדות ביחידות שונות שסיפרו על מסלולם הצבאי, בחירותיהם במהלך השירות ויכולתם להשפיע על אופי דרכם הצבאית, תוך מתן מענה ל
שאלות המעסיקות את בני הנוער, הצוותים החינוכיים וההורים. מתוך בחירה מכוונת ומודעת, המפגש עסק פחות בהיכרות עם היחידות השונות, תהליך הגיוס והתחנות השונות אותם יעברו בני הנוער עד גיוסם, אלא התמקד יותר בסיפורים האישים של הדוברים, במטרה שהם יביאו מאוחר יותר את השומעים לשיח אינטימי עם מדריך או מדריכת הנעורים על מהו השירות המשמעותי, מה כל אחד מחפש עבור עצמו ומה יעשה הנער או הנערה במידה ויצטרכו לבצע תפקיד שאותו לא רצו כלל.

כל הדוברים במפגש בחרו לצאת לשנת שירות לפני גיוסם לצבא, וזה גם המקום להודות לכל אחד ואחת מהם על נכונותם לפנות זמן לטובת השיח, על בחירתם להמשיך לשירות קבע, לעתים בתנאים לא מפנקים במיוחד, ועל  תרומתם האדירה לביטחון המדינה. תודה גדולה לסרן איתמר לימור (בן שובל) מיחידת עוקץ, לסרן רז פרג'ון (בת שפיים) לשעבר מ"פ במערך מגל וכיום מפקדת גף בביסל"ח, לרס"ן מתן וסרן גיא שטוסר (קבוצת שילר) מחיל המודיעין, לסמ"ר לירי אוסם (אפיקים) המשרתת ביחידה מיוחדת, לסגן לינוי ירדני (שדה בוקר) מפקדת בקורס פראמדיקים, ולרס"ן נירית לנג (רגבים) שמשרתת בחטיבת קשרי החוץ באגף התכנון ומקבלת השבוע את פרס הרמטכ"ל לכתיבה צבאית יוצרת.

המפגש ניסה לתת טעימה מזווית אישית לקראת תקופה מאתגרת, ומחלקת ביטחון של התנועה תשמח להגיע להמשך השיח עם הנערים, הנערות וההורים על השירות הצבאי ולהרחבת ההסברים על התחנות השונות שלפני ותוך כדי.

מעוניינים ומעוניינות לשמוע יותר? זקוקים לעזרה ביצירת פאנל מקומי לשיח עם בני הנוער?

מוזמנים לפנות לפעילות המסורות במחלקת ביטחון -

נוקי גולדפישר- 052-2751575 / nuki@tkz.co.il

מוריה אילון שחר - 052-8820455 / moria@tkz.co.il

הוספת תגובה חדשה