דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

פרס ישראל למפעל חיים יוענק לעדנה סולודר ז"ל

יממה לאחר קבלת הבשורה העצובה על מותה של עדנה סולודר בגיל 94, נודע ביום רביעי כי ועדת הפרס החליטה להעניק לה את פרס ישראל למפעל חיים לשנת תשפ"ד ביום העצמאות הקרוב. לפי משרד החינוך, החלטת הוועדה על זכייתה של סולודר הועברה לשר יואב קיש במקביל להודעה על מותה והתקבלה לפני כן. בנימוקיה ציינה ועדת הפרס כי סולודר היא "סמל למנהיגות נשית ומשקפת במסלול חייה יוצא הדופן את פני החברה הישראלית"
עדנה סולודר (מימין) במפגש שהתקיים בתקופה האחרונה עם רחל רבין יעקב שפונתה מקיבוצה מנרה ופגשה אותה בעמק. צילום: איציק הדר
עדנה סולודר (מימין) במפגש מהתקופה האחרונה עם רחל רבין יעקב שפונתה מקיבוצה מנרה. צילום: איציק הדר

שר החינוך, יואב קיש, בישר היום (רביעי) כי חברת הכנסת לשעבר, עדנה סולודר ז"ל שהלכה לעולמה אתמול בגיל 94, היא כלת פרס ישראל למפעל חיים לשנת תשפ"ד. השר קיש בישר בשיחה טלפונית לאחותה של עדנה, תמי, בבוקר יום הבאתה למנוחות. ועדת הפרס התכנסה אתמול בבוקר, החליטה על זכייתה של עדנה והעבירה החלטה מסודרת לשר ששמע ממש במקביל על פטירתה. השר וחברי הוועדה הביעו את צערם על פטירתה ועל כך שלא זכתה בחייה להכרה שקיבלה על עשייתה הציבורית ארוכת השנים.

בנימוקיה ציינה ועדת הפרס כי הגברת עדנה סולודר היא סמל למנהיגות נשית ומשקפת במסלול חייה יוצא הדופן את פני החברה הישראלית. "היא הייתה ממנהיגי התנועה הקיבוצית ובמסגרת פעילותה הפרלמנטרית ארוכת השנים פעלה רבות למען חיזוק הפריפריה, שמירת הטבע והמורשת, עידוד החקלאות וההתיישבות והיוותה מופת לאחדות וחיבור בעם". עוד נימקה הוועדה כי סולודר בלטה מאוד בעיסוקיה לקידום נושאים חברתיים ולצמצום הפערים החברתיים. "לצד פעילותה החברתית הענפה בנושאים חברתיים ובטיפול בבעיותיהם של ילדים במצוקה היא החלה לפעול לקידום תחום האימוץ, ומונתה כחברה בוועדה המייעצת לאימוץ בין-ארצי לאחר שאיבדה את בתה היחידה, שהייתה בת מאומצת".

ליאור שמחה מזכ"ל התנועה הקיבוצית אמר לאחר ההכרזה  "עדנה סולודר הייתה קיבוצניקית בנשמתה ופעילת ציבור במשך עשרות שנים. זכייתה המוצדקת בפרס ישראל למפעל חיים היא יום חג לתנועה הקיבוצית ביטוי של כבוד והערכה לקיבוצים בכל רחבי הארץ. סיפור חייה של עדנה הוא מופת ישראלי - מגורים בקיבוץ, תרומה לביטחון המדינה, ו-54 שנים של מילוי שורת תפקידים ציבוריים בקיבוצה, בתנועה הקיבוצית ובמשך עשור גם בכנסת, שם התמקדה בחקיקה למען הפריפריה ולמען החלש בחברה.

לצד הגאווה על הזכייה, קיימים גם צער ותחושת החמצה על כך שעדנה לא התבשרה על הזכיה בפרס בחייה. יהיה זכרה ברוך".

הוספת תגובה חדשה