דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

למעלה משליש מחברי הכנסת בקואליציה מתנגדים להכללת הרפורמה בחקלאות בחוק ההסדרים

18 חברי וחברות כנסת מסיעות העבודה, כחול לבן ומרצ חתמו על מכתב בו הם קוראים לשרי האוצר והחקלאות להסיר את הרפורמה בחקלאות מחוק ההסדרים טרם הנחתו לקריאה ראשונה בכנסת, אחרת לא יתמכו בו. ח"כ ניר אורבך (ימינה) הצהיר במכתב לפעילי מפלגתו: "אם הרפורמה תישאר בחוק ההסדרים בלי להגיע להסכמות עם החקלאים, אשקול להשתמש בסמכותי כיו"ר ועדת הכנסת כך שלא תהיה חלק מחוק ההסדרים"
הפגנת החקלאים בירושלים מול ישיבת הממשלה בנושא התקציב
הפגנת החקלאים בירושלים מול ישיבת הממשלה בנושא התקציב

את היוזמה לשליחת המכתב עליו חתומים, בין היתר, סגן שר הביטחון, ח"כ אלון שוסטר, סגן שרת הכלכלה והתעשייה, ח"כ יאיר גולן, ויו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת, ח"כ מיכאל ביטון, הוביל ח"כ רם שפע, יו"ר סיעת העבודה בכנסת.

במכתב שנשלח אל שר האוצר, אביגדור ליברמן, ושר החקלאות ופיתוח הכפר, עודד פורר, כותבים חברי וחברות הכנסת החתומים:
"מכובדינו שר האוצר ושר החקלאות, כזכור לכם התחייבתם ליושבי ויושבות ראש מפלגותינו טרם אישור התקציב בממשלה, כי הרפורמה תקודם לקריאה ראשונה אך ורק לאחר הגעה להסכמות עם נציגי המרחב הכפרי והחקלאים. נוסיף ונאמר כי כרגע לצערנו לא מתקיים משא ומתן בנושא. בקואליציה רחבה המכילה תפיסות עולם מגוונות המתבטאות גם בתפיסה כלכלית שונה, אין מקום להובלת רפורמות ללא הסכמה רחבה. אנו מתנגדים מהותית לרפורמה כפויה זו, שלטעמנו תפגע קשות בחקלאים ואין בה כרגע בכדי להפחית את יוקר המחיה בישראל".

בסוף המכתב מציינים החתומים: "העברת הרפורמה במסגרת חוק ההסדרים היא בגדר עוול לנושא קריטי זה, אשר ניתן וצריך להעבירה בהליך חקיקה מסודר בדרך המלך, שבמהלכו ידונו כלל החלופות וההשלכות. אנו קוראים להסירה מחוק ההסדרים טרם הנחתו לקריאה ראשונה בכנסת, שכן החקלאות היא אבן יסוד עבורנו וצו מצפוננו לא יאפשר לנו לתמוך בחוק זה שעלול לפגוע פגיעה אנושה בערך זה". קראו את המכתב המלא.

חברי כנסת נוספים מסיעת 'יש עתיד' אשר אינם חתמו על מכתב זה אך חברים בשדולה החקלאית בכנסת, כמו נירה שפק, יו"ר ועדת החוץ והביטחון, רם בן-ברק, וענבר בזק שותפים גם הם לעמדה זו. כזכור, גם שר התקשורת, יועז הנדל, אמר לפני כחודש בישיבת סיעת 'תקווה חדשה' כי "לא תהיה הורדת מכסים ולא פתיחת ייבוא בלי שיורידו לחקלאים את מחירי המים באופן משמעותי ובלי שנטפל בפערי התיווך ונוודא שהתמיכות בחקלאים גבוהות מספיק".

במקביל, ח"כ ניר אורבך יו"ר סיעת 'ימינה' ויו"ר ועדת הכנסת (בה דנים בחוק ההסדרים), כתב לפעילי ופעילות מפלגתו בנושא:
"מאחר ומדובר בשינויים מבניים כבדי משקל שנעשים בטווח זמן קצר, חייבים להדבר עם החקלאים ולהגיע איתם להסכמות, לפני העלאת הרפורמה במסגרת חוק ההסדרים לקריאה ראשונה בכנסת. החקלאות איננה ערך שנמדד בנתונים כלכליים לבד. החקלאות מקפלת בתוכה ערכים ציוניים, לאומיים והתיישבותיים.

"נושא החקלאות והמרחב הכפרי בוער בנו וחשוב לנו מאוד. אני אישית פועל ואמשיך לפעול על מנת לדאוג שהרפורמה תעבור באופן שמקובל על החקלאים ובהידברות. מדובר באחד הנושאים שאני מטפל בהם באופן אישי ואינטנסיבי כיום כחבר כנסת וכיו"ר ועדת הכנסת. עמדת המפלגה היא שהרפורמה מאוד נצרכת ובסופו של דבר מטרתה להיטיב עם המשק הישראלי והחקלאים. יחד עם זאת עמדתי ועמדת חלק מחברי הסיעה כאמור היא שהרפורמה כל כך משמעותית, נצרכת ואיננה יכולה להגיע להצבעה במליאת הכנסת ולאישור וחקיקה בוועדות, בלי שיש הידברות והסכמות עם החקלאים.

"אם תיפול החלטה גורפת להשאיר את הרפורמה בחוק ההסדרים בלי להגיע להסכמות עם החקלאים, אשקול להשתמש בסמכותי כיו"ר ועדת הכנסת ולדאוג לפיצול מהותי כך שהרפורמה, כולה או למצער הסעיפים עליהם לא הגיעו להסכמות, לא תהיה חלק מחוק ההסדרים".

קראו אודות מכתבו של ח"כ אורבך

הוספת תגובה חדשה