דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

להצמיח את ההנהגה שתוביל את הקואופרציה בישראל בשנים הבאות

בתחילת נובמבר ייפתח הקורס למנהיגות וניהול ביזמות שיתופית וקואופרטיבית שיכלול תריסר מפגשים, במטרה להכשיר מנהיגות מובילה לדרך אלטרנטיבית זו שתאפשר את ההמשכיות וההתבססות של הקואופרטיבים לאורך זמן. בתום הקורס יקבלו המשתתפים תעודת סיום מטעם אוניברסיטת חיפה
קואופרציה

בעולם שמחפש שילוב בין כלכלה מצליחה והוגנות חברתית, הקואופרטיב והיזמות השיתופית מציעים אלטרנטיבה ייחודית של בעלות עסקית וניהול עצמי, בו העובדים או המשתמשים הם בעלי העסקים. בשנים האחרונות קיימת צמיחה של קואופרטיבים מסוגים שונים. הקואופרטיבים החדשים הם לרוב קטנים וחסרים את התשתית הרעיונית והידע הנדרש להתנהלותם על פי התפיסה הקואופרטיבית. כדי שקואופרטיב יצליח, החברים צריכים להבין את מהותו ואת העקרונות עליו הוא מבוסס, כמו גם על היתרונות, המגבלות והחסמים היכולים למנוע את פיתוחו וקיומו לאורך שנים.

הקורס למנהיגות וניהול ביזמות שיתופית וקואופרטיבית הוא תוצאה של שיתוף פעולה בין המכון לחקר הקיבוץ והרעיון השיתופי באוניברסיטת חיפה, יד טבנקין, התנועה הקיבוצית ותנועת המושבים, ושואף להכשיר מנהיגות מובילה לדרך אלטרנטיבית זו שתאפשר את ההמשכיות וההתבססות של הקואופרטיבים לאורך זמן, לאחר שלב ההקמה הראשוני. קהלי היעד להשתתפות בו הם חברי מיזמים שיתופיים או קואופרטיבים, מי שמתעניין בהקמת מיזם שיתופי או קואופרטיב, ממלאי תפקיד במיזם שיתופי או קואופרטיבי ומתעניינים. למרות הגיוון הרב בסוגי קואופרטיבים, העקרונות דומים למדי, כך שהתכנית מתאימה לכל סוגי הקואופרטיבים ויזמויות הכלכלה השיתופית.

הקורס מציע עיסוק בקואופרטיבים גם כארגונים כלכליים ובתפקידם בכלכלות מכוונות שוק, כמו השוק הישראלי, ויכלול מודלים המשמשים לניהול עסק בו העובדים הם הבעלים של מקום העבודה והאופן בו מאזנים בין צרכי העסק וצרכי החבר הבודד. הדגש יהיה עיוני ומעשי, ויקנה למשתתפים הבנה מעמיקה של העקרונות הקואופרטיביים יחד עם הדרכים למימושם והובלתם לאורך זמן. המשתתפים יונחו לבצע פרויקט אישי או קבוצתי, לתכנון או גיבוש דרכי פעולה במיזם או בקואופרטיב בו הם חברים (כגון מבנה ארגוני, דרכי קבלת החלטות, ישוב סכסוכים ועוד). בתום הקורס יקבלו המשתתפים תעודת סיום מטעם אוניברסיטת חיפה.

מבנה התכנית: 12 מפגשים של שלוש שעות וחצי (16:30 – 20:00) שיתקיימו ביד טבנקין (סמינר אפעל), בין התאריכים 1.11.23-17.1.24. במפגש הלפני אחרון יתקיים סיור בשטח בקואופרטיבים שונים על פני יום שלם. 

מחיר: 750 ₪.

פרטים נוספים ניתן לקבל אצל מנהל התכנית, ד"ר שלמה גץ: getz@research.haifa.ac.il או אצל נעמיקה ציון:
054-7689181.

להרשמה לקורס: לחצו כאן. (פתיחת הקורס מותנית במספר המשתתפים)


מצ"ב למטה תכנית הקורס לפי מפגשים

הוספת תגובה חדשה