דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

כל מה שמעניין בתנועה הקיבוצית ובקיבוצים - בניוזלטר השבועי

כבר 100 ימים שהם בגיהינום - מפגינים ושובתים למען החזרת החטופים. דורשים שהממשלה תיקח אחריות גם על המצב החברתי בצפון והוותיקים מהקיבוצים שמחליפים את התאילנדים בגבול לבנון וגם חיזבאללה לא יצור בעדם. כל זאת ועוד בניוזלטר השבועי של התנועה הקיבוצית
תמונת פרופיל
 12/01/2024
לחצו כאן לצפייה בעמוד זה בדפדפן

יוצאים להפגין בשבת: 100 ימים בגיהנום – חייבים להחזיר את החטופים

במוצאי שבת נצטרף כולנו לעצרת תמיכה המונית של 24 שעות במשפחות החטופים לציון 100 ימים לנפילתם בשבי חמאס, ונקרא לשחרורם - עכשיו
100 ימים בגיהנום – חייבים להחזיר את החטופים
מצטרפים לזעקה. 100 ימים בגיהינום

ביום ראשון הקרוב, 14.1, נציין ברחבי ישראל 100 ימים למתקפה ולטבח המחריד שביצעו מחבלי חמאס בנגב המערבי, ולהימצאם עדיין של 136 חטופים – אחינו ואחיותינו - במנהרות רצועת עזה, כשמצבם הולך ומחמיר וכשאיום תמידי מרחף על חייהם.

"יום המאה" יצוין ברחבי הארץ בשורת אירועים וזעקה אחת גדולה להחזרת החטופים, וראשיתם בעצרת המונים שתחל ממוצאי שבת, 13/1, בשעה 20:00 ועד למחרת, יום ראשון בשעה 20:00 בשער שאול של הקריה, שאול המלך 25, מול רחבת מוזיאון תל אביב לאמנות וכיכר החטופים. המשפחות רוצות להגיע ל-100 אלף מפגינים שמגיעים לכיכר החטופים. כולנו חייבים להיות שם ולצעוק: להחזיר את החטופים לישראל עכשיו. אין להם זמן לבזבז!

לחצו כאן כדי להירשם להסעות חינם מכל הארץ


באנר גיוס תרומות לעוטף עזה עברית

התנועה הקיבוצית מצטרפת ל"שביתת 100 הדקות" למען החטופים ביום ראשון

ביום ראשון הקרוב יעצור המשק הישראלי למשך 100 דקות החל מהשעה 11:00. בזמן זה כלל החברה הישראלית תתאחד סביב הקריאה לשחרור החטופים באופן מיידי. גם התנועה הקיבוצית החליטה להצטרף למהלך וקוראת לקיבוצים, למפעלים ולארגונים הקיבוציים לשבות לאות הזדהות
עוצרים ומזדהים

במקביל לעצרת התמיכה בת היממה שתחל במוצאי שבת, הקריאה להחזרת החטופים תימשך למחרת (יום ראשון, 14.1) עם עצירת המשק ל-100 דקות מצמררות של מפגן עוצמה וסולידריות ישראלית אדירה שמארגן מטה משפחות החטופים בשעה 11:00 בבוקר. יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד נענה לקריאה של משפחות החטופים, הכריז על השבתת הזדהות של המשק וקרא לכל העובדים והמעסיקים במשק להצטרף ליוזמה של ההסתדרות, ולקיים עצרות תמיכה במשפחות. 

התנועה הקיבוצית הצטרפה גם כן ליוזמה ואנחנו קוראים ומזמינים את כל הקיבוצים והחברים, התעשייה והפעילויות החקלאיות והעסקיות להשתתף בעצירת הפעילות ולהעצים את הזעקה בעד החזרת אחינו החטופים והחטופות. 

מאות חברות, מוסדות לימוד, רשויות מקומיות וגופים אחרים כבר הודיעו שיצטרפו למיזם בהובלת ההסתדרות ובהם: שטראוס, מטא (פייסבוק ואינסטגרם ישראל), כללית, תנובה, אסם-נסטלה, החברה המרכזית לייצור משקאות קלים (קוקה קולה), אלקטרה, איתוראן, פוקס, פלייטיקה, מגדל, מנורה מבטחים, נעמת, עמל, אשטרום, פרטנר, יס, סלקום, פלאפון, בנק לאומי, בנק הפועלים, בנק דיסקונט, טבע, ישראכרט, ביג, סודהסטרים, אלטמן בריאות רגבה, טבע נאות, נירלט ועוד. 


באנר גיוס תרומות לעוטף עזה אנגלית

מצוקת הצפון

ועדת הפנים של הכנסת התכנסה השבוע לדיון על מצב רשויות הצפון והיישובים שלא פונו. בדיון אמר מזכ"ל התנועה הקיבוצית ניר מאיר: "המדינה חייבת לקבוע גם קריטריונים אזרחיים, לא רק צבאיים, שיגדירו כי יישוב שלידו מתנהלת לחימה רציפה – יפונה. ניצחון יהיה חזרת התושבים הביתה ודחיקת האויב מהגבול"
 משה דוידוביץ', ראש המועצה האזורית מטה אשר ויו"ר פורום קו עימות, מדבר בישיבת ועדת הפנים בקו העימות
משה דוידוביץ', ראש המועצה האזורית מטה אשר ויו"ר פורום קו עימות, מדבר בישיבת ועדת הפנים בקו העימות

התחממות הגזרה הצפונית הביאה אל הכפר הגלילי חורפיש את חברי הכנסת החברים בוועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת, לדיון על מצב הרשויות בקו העימות, והצורך הגובר בפתרון לתושבי היישובים שהתפנו שלא במסגרת החלטת הממשלה. לדיון הוזמנו והשתתפו ראשי רשויות מקומיות ונציגי ההתיישבות. יו"ר הוועדה ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה) ציין כי הדיון על קו העימות מתקיים מתוך רצון לפגוש את המציאות ולשמוע על הצרכים ממקור ראשון. ראש המועצה האזורית מטה אשר משה דוידוביץ, המשמש גם בתפקיד יו"ר פורום יישובי קו העימות, האיר על תחושת חוסר הוודאות בה שרויים התושבים שהתפנו ואלה שנשארו בצפון. הוא ציין כי חוסר הביטחון אחרי השבעה באוקטובר ומצב הלחימה מאז מחייבים תשומת לב מיוחדת והשקעת תקציבים גדולים למיגון וביטחון, חיזוק מערכות החינוך והפנאי, תעסוקה, תשתיות, ותמריצים לחזור ולפתח את ההתיישבות בצפון. דוידוביץ ועמיתיו ראשי הרשויות הדגישו כי חזרת התושבים הביתה תהיה הניצחון האמיתי, והיא תתרחש אחרי הרחקת חיזבאללה מהגדר.

מזכ"ל התנועה הקיבוצית ניר מאיר אמר כי אסון השבעה באוקטובר מחייב את הממשלה לשנות את הקונספציה וסדרי העדיפויות שהונהגו במשך שנים רבות, אשר באו לידי ביטוי בהעדפת מרכז הארץ על פני הפריפריה. השינוי של זה בפועל, הסביר מאיר, הוא בהפניית יותר קשב לצרכים, יותר תשומת לב ובעיקר תוספות תקציביות לשיקום ולחיזוק וביצור "המעטפת של המדינה", כהגדרתו. הוא הסכים עם עמדת ראשי הרשויות כי חזרת התושבים ליישובים והרחקת האויב יסמלו את הניצחון. 

מזכ"ל התנועה הפציר בחברי הכנסת לדרוש מהממשלה לקחת אחריות גם על הנושא החברתי בצפון, בדומה להקמת מנהלת השיקום "תקומה". הוא ציין כי בחלק מהיישובים שלא פונו הפכו חיי התושבים שנותרו במקום לסיוט מתמשך, אם משום שהוצבה לידם סוללת תותחים רועמת ואם משום מצב הלחימה והאיום התמידי לידם ועליהם. "המדינה חייבת לקבוע קריטריונים אזרחיים, לא רק צבאיים, שיגדירו כי יישוב שלידו מתנהלת לחימה רציפה – יפונה" אמר מאיר. "אני מבקש שתתייחסו לטיעון הזה ותעלו אותו למקבלי ההחלטות, כי המצב בו המדינה יצרה 'רצועת ביטחון' סמוך ליישובים מיושבים יצרה מציאות בלתי נסבלת" אמר מזכ"ל התנועה הקיבוצית.


 

תמונת השבוע: נוער לנוער

הנוער של סאסא בכיכר החטופים עם עבודת האמנות שתימסר לקיבוץ נירים
הנוער של סאסא בכיכר החטופים עם עבודת האמנות שתימסר לקיבוץ נירים

נערי ונערות קיבוץ סאסא, המפונים בימים אלה מביתם בעקבות המצב בגבול לבנון, קיבלו אתמול (חמישי) שחרור מבית הספר והתלבטו מה לעשות ביום החופשי. המדריכים שלהם הציעו להם לנצל את היום למפגש בכיכר החטופים והנערים והנערות הסכימו בהתרגשות ואמרו שלא יגיעו בידיים ריקות. את הסדנא ״חוטמאן״ עם אסף גינסברג מהקיבוץ שלהם הם הקדישו למשפט מרגש מתוך השיר "ולפני שבר גאון" שכתב נריה יעקב - "אני נשבר/ אמר האור/ והפך לקשת". כל נער ונערה יצרו אות וביחד יצרו את המשפט ברקע צהוב. 

באמצעות אורי פלד נקש, מנהל החינוך החברתי-קהילתי ("שבילים") באגף חינוך של התנועה, נוצר קשר עם מערכת החינוך בקיבוץ נירים, והנוער מסאסא החליט למסור את עבודת האמנות שיצר לנירים. כאשר הגיעו הנערים והנערות מסאסא לכיכר החטופים אחר הצהריים הם שמעו את עדותה של הנערה המקסימה אורי חפץ מנירים על מה שעבר עליה באותה שבת של שבעה באוקטובר. אחריה דיברה איתם גם ענת שושני, נכדתה של עדינה משה שנחטפה וחזרה, וסעיד שנרצח בניר עוז, שסיפרה להם על הסבים והמשפחה.

גאים בנוער שלנו!


פייסבוק התנועה

גיבורים בגיל השלישי

הקיבוצים והמושבים בגבול לבנון הפכו בחודשים האחרונים למטרה מרכזית של ירי טילים מצד החיזבאללה, ואת מאות הפועלים הזרים שעבדו בלולי התרנגולות ועזבו, מחליפה קבוצת קיבוצניקים ותיקים מהצפון, בהם גם אסתרקה לין מקיבוץ כינרת. רובי המרשלג, כתב חדשות כאן 11 בצפון, מביא את הסיפור המרגש
גם חיזבאללה לא יעצור בעדם. לחצו על התמונה לצפייה בכתבה

אסתרקה לין מקיבוץ כנרת, חגגה השבוע יום הולדת 89. במקום לבלות עם הנכדים היא נוסעת ללול של מושב מרגליות, עומדת על הרגליים שש שעות ביום ואוספת ביצים. "כמה ימים אחרי שנפלו עלינו השמיים ולא ידעתי את נפשי" היא מספרת, "הרוח הזו שגרמה לי לפני כן לצאת ולהפגין כל שבת בצומת צמח, חזרה אליי ואמרה לי את חייבת להתנדב, להתגייס, לעשות למען -לפעול".

אסתרקה היא חלק מקבוצה של מאות קיבוצניקים ותיקים מכינרת, דגניה, בית השיטה, גבע ועוד שמצילים את החקלאות בגבול הצפוני של ישראל. הם יוצאים מדי בוקר עוד לפני הזריחה ועולים לגבול עם לבנון כדי לעזור לעמוד בביקוש הגובר לביצים, בטרם המדינה תחליט לייבא מטורקיה. "עצוב מאוד שכל המקום הנהדר, הפורח הזה, עזוב ושומם", מוסיף חברה של אסתרקה לקיבוץ יוסי גרנון. כל הכבוד לוותיקים ולוותיקות שלנו!


באנר גיוס תרומות לעוטף עזה עברית

חיבוק שיתופי לבארי

בראשית השבוע התקיים בקיבוץ בארי סיור של פורום מזכירים ומנהלי קהילה בקיבוצים השיתופיים שארגן המטה השיתופי בתנועה הקיבוצית
שיתופיים מסיירים בבארי

יניב הגי ודניאל (דניטו) ונגרובסקי מהמטה השיתופי מספרים: "סיירנו בשבילי הקיבוץ, שוחחנו עם חברים, כאבנו את מימדי ההרס והברבריות האין סופית. שוחחנו עם מזכיר הקיבוץ גילי מולכו ומנהל הקהילה יפתח צלניקר על אתגרי בארי כיום, על ההתמודדות בעת הזו כקיבוץ שיתופי ועל ההתארגנות למעבר לקיבוץ חצרים, והתרשמנו מהמעורבות הבלתי פוסקת ומקומה של התנועה הקיבוצית בשטח ובנקודות הפינוי, ומהערבות ההדדית שגילו קיבוצים מול קהילת בארי".


באנר גיוס תרומות לעוטף עזה אנגלית

יוצרים מתוך הכאב

בקיבוץ נען השיקו לאחרונה את "מתוך השבר" - תערוכה חדשה בה מציגים יוצרים ואמנים מהקיבוץ את מה שיצרו בעקבות השבעה באוקטובר. אוצרי התערוכה הם גבי נאור וגיל גלוטמן
יוצרים מתוך השבר. צילום: לימור אגמון
יוצרים מתוך השבר. צילום: לימור אגמון

התערוכה קמה במקום אשר מיועד להריסה לקראת בניה חדשה ועוסקת בשבעה באוקטובר. 17 יוצרים מקומיים מציגים בה וכל אחד נתן את הביטוי שלו לכאב, עצב ותקווה.

כך כתבה חברת הקיבוץ עפרי קרן על התערוכה: "בימים בהם נגמרות המילים, מתייבשות הדמעות ונדמה שיורד מסך על הלב כי גם הוא לא יכול להכיל יותר את הכאב. בימים אלו נדמה שהדבר החשוב ביותר הוא לתעל את הכאב. כל אחד בדרכו. יש שיביעו אותו באמצעות כתיבה יוצרת, יש כאלה שבאמצעות שיחה משחררת, יש שירקדו או ינגנו את הכאבם החוצה, ויש שיביעו את תחושותיהם דרך האמנות,יציירו, יפסלו, יסרגו, יצבעו, ישייפו ויתנו לכאבם דמות, צורה וצבע. במהלך שלושת החודשים האחרונים מצא כל אחד מאיתנו את הדרך לעבד, להדחיק או לעכל את אסון השבעה באוקטובר. אין לנו באמת ברירה, אחרת נשתגע.תערוכה מרגשת זו שנוצרה מתוך השבר הגדול היא כאב היצירה של אמנים מקומיים רבים. כל כך יפה בכאבה. מי ייתן שלמרות השבר נצליח כולנו להשתקם ולצמוח".

התערוכה פתוחה בימים שני וחמישי בשעות 16:00 - 18:00, ובשבת בשעות 10:00 - 12:00. ניתן לבקר בתערוכה במהלך כל היום (גם בחשיכה), אך הצריף פתוח רק בשעות הפתיחה. ב-waze: דשא חתונות, קיבוץ נען.


פייסבוק התנועה

לתנועה הקיבוצית דרוש רכז/ת קשר ומידע באגף ההתיישבות בתנועה הקיבוצית

רכז/ת קשר ומידע י/תעבוד במשרה מלאה וי/תתמקד באיתור וגיוס הון אנושי והפנייתו לקיבוצים לפי הצרכים המשתנים ובכפיפות לראש אגף התיישבות. התנועה הקיבוצית מזמינה חברות וחברי קיבוץ להציג מועמדות לתפקיד. קורות חיים יש לשלוח עד תאריך 25.01.24
לוגו התנועה הקיבוצית

מהות התפקידאגף ההתיישבות מוביל את פעילות התנועה הקיבוצית בתחום ההתיישבות בקיבוצי הדרום והצפון בכוונה לסייע לקיבוצים בהתאם לצורכיהם ורצונותיהם לחזק, לפתח ולהצמיח את קהילותיהם בכל היבטי החיים, תוך שותפות עם אגפי התנועה האחרים, המועצות האזוריות, מינהלת תקומה וגופים נוספים שיירתמו למשימה, ומתוך ההבנה היסודית שהקיבוץ הוא של חבריו וחברותיו.

דרישות התפקיד וכישורים אישיים:

  1. חבר/ת קיבוץ.
  2. ניסיון בתחום ניהול קיבוצי ו/או בתחום ההתיישבות.
  3. ידע וניסיון מוכח בהובלת תהליכים קהילתיים, מערכתיים ובעבודת צוות.
  4. מיומנויות בינאישיות גבוהות, יוזמה, יצירתיות, אמינות, אחריות ויושרה.
  5. גמישות במענים ויכולת תגובה מהירה.
  6. זמינות להגעה פיסית לכל קיבוץ, לפי הצורך.
  7. זמינות לתחילת עבודה במהלך הרבעון הראשון לשנת 2024.

הרואה עצמו/ה מתאימ/ה לתפקיד מוזמנ/ת להציע את מועמדותו/ה. קורות חיים יש לשלוח עד לתאריך 25.01.24 לצחי רם,
בדוא"ל: zachi.ram@tkz.co.il


 

לתנועה הקיבוצית דרושים רכז/ת התיישבות אזור צפון ורכז/ת התיישבות אזור דרום באגף ההתיישבות בתנועה הקיבוצית

רכז/ת ההתיישבות י/תעבוד במשרה מלאה וי/תרכז את פעילות האגף באזור הרלוונטי ובכלל זה י/תגיע פיסית אל הקיבוצים והמקומות בהם מתקיימת פעילות האגף בהתאמה לצרכים ולזמינות המתבקשת. כפיפות לראש אגף התיישבות. התנועה הקיבוצית מזמינה חברות וחברי קיבוץ להציג מועמדות לתפקידים. קורות חיים יש לשלוח עד תאריך 25.01.24
לוגו התנועה הקיבוצית

מהות התפקידאגף ההתיישבות מוביל את פעילות התנועה הקיבוצית בתחום ההתיישבות בקיבוצי הדרום והצפון בכוונה לסייע לקיבוצים בהתאם לצורכיהם ורצונותיהם לחזק, לפתח ולהצמיח את קהילותיהם בכל היבטי החיים, תוך שותפות עם אגפי התנועה האחרים, המועצות האזוריות, מינהלת תקומה וגופים נוספים שיירתמו למשימה, ומתוך ההבנה היסודית שהקיבוץ הוא של חבריו.

דרישות התפקיד וכישורים אישיים:

  1. חבר/ת קיבוץ.
  2. עדיפות למגורים באזור הרלוונטי (צפון / דרום)
  3. ניסיון בתחום ניהול קיבוצי ו/או בתחום ההתיישבות.
  4. ידע וניסיון מוכח בהובלת תהליכים קהילתיים, מערכתיים ובעבודת צוות.
  5. מיומנויות בינאישיות גבוהות, יוזמה, יצירתיות, אמינות, אחריות ויושרה.
  6. נכונות לעבודת שטח ונוכחות שוטפת באזור תחום האחריות.
  7. העבודה כוללת נסיעות מרובות.
  8. זמינות לתחילת עבודה במהלך הרבעון הראשון לשנת 2024.

הרואה עצמו/ה מתאימ/ה לתפקיד מוזמנ/ת להציע את מועמדותו/ה. קורות חיים יש לשלוח עד לתאריך 25.01.24 לצחי רם, בדוא"ל: zachi.ram@tkz.co.il


 
 
 
 
יש לכם סיפור מעניין? רוצים לספר על המתרחש בקיבוצכם? להתלונן? לייעץ? לשבח?! כתבו לנו.
 
2ab06947-5784-40e5-b5f5-5e70f4a846db.jpg
color-facebook-48.png
color-link-48.png

הוספת תגובה חדשה