דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

הצטרפו למשימה הלאומית של שיקום החקלאות בקיבוצי הנגב המערבי והגליל

"הקיבוץ הנודד" היא תכנית חדשה מבית התנועה הקיבוצית שנועדה להביא כ-40 צעירים וצעירות בגילי 20-30 כדי לסייע בקטיף העונתי לקיבוצים מהנגב המערבי והגליל שמהם פונו הקהילות למקום בטוח. המקום הראשון בו תפעל התכנית הוא קיבוץ מפלסים השוכן במועצה האזורית שער הנגב. הצטרפו גם אתם ואתן לעבודת אדמה חשובה המשלבת חיי קומונה וקהילה
צעירים וקוטפים. לתת מענה לצרכי הקיבוצים בשיקום ואחזקת ענפי החקלאות השונים
צעירים וקוטפים. לתת מענה לצרכי הקיבוצים בשיקום ואחזקת ענפי החקלאות השונים

בעקבות אירועי השבעה באוקטובר, פינוי הקיבוצים, עזיבת העובדים הזרים והלחימה המתמשכת, נוצר משבר גדול בכוח האדם בחקלאות בכלל ובנגב המערבי בפרט. לצורך זה הוקם מוקד סיוע לחקלאות שנתן מענים על הצרכים המיידים של הקיבוצים ושקד על פיתוח פתרונות מגוונים לתקופה הבינונית והמתמשכת. הנחת המוצא בתנועה הקיבוצית היא שהשגרה המלחמתית בגבול הצפוני ובסמוך לרצועת עזה לא עתידה להסתיים בקרוב, וכי בלתי אפשרי לבנות ולהסתמך על מתנדבים. על כן, יש צורך בעובדים קבועים ומחויבים שלא נרתעים מעבודה קשה ומקבלים עליה שכר ראוי. מכיוון שאין אפשרות למגורי קבע בקיבוצים שפונו, הפתרון שנמצא הוא הקמה של מתחם מגורים שכולל בתוכו גם מבנים ארעיים ניידים, אותם ניתן להזיז ולקבוע מחדש בכל פעם מקום אחר. המתחם כולל גם שירותים, מקלחת ומטבח בו ניתן לבשל.

"על מנת לייצר מענה איכותי וארוך טווח עבור הקיבוצים המפונים, הנמצאים במצב מורכב מאוד עם חוסר וודאות ביטחונית, ביקשנו לפתח תכנית שתהיה מותאמת וגמישה למציאות המשתנה באזורי העימות", מספרת קרן פרדו, מנהלת התכנית מטעם התנועה הקיבוצית. "המטרה היא לגייס קבוצה של 40 עובדים ועובדות צעירים, בטווח הגילים 20-30, שיתנו מענה לצרכי הקיבוצים בשיקום ואחזקת ענפי החקלאות השונים, באופן גמיש הלוקח בחשבון את הצרכים השונים והעונתיים ותוך כדי יצירת מסגרת חברתית וחיבור לקהילה המקומית". 

מטרה נוספת של התכנית, שצפויה להתחיל בשבועות הקרובים, היא לייצר מעין "חיי קומונה" של המשתתפים שייתנו תוכן וערך בנוסף לעזרה בחקלאות וגם יחיו מחדש את הפעילות הקהילתית. מי שירכז את הכל הוא קים קפלן, בן קיבוץ מפלסים שהתגורר בתל אביב בארבע השנים האחרונות וחזר לקיבוצו בעקבות אירועי השבעה באוקטובר כדי להקים חמ"ל מתנדבים שיסייע לחקלאים בעבודות הקטיף. 

"אנחנו מקווים שבאמצעות התכנית נצליח לעודד צעירות וצעירים להתגייס למשימה הלאומית לשיקום החקלאות, להתמקצע בתחום זה ואף לבחור בו כמקצוע לחיים ולהוות בו את דור העתיד בקיבוצים, ובנוסף להקים ולבסס עתודה צעירה להתיישבות ולקליטה עתידית בקיבוצים", מוסיפה קרן פרדו.

נשמע טוב? לחצו כאן לפרטים נוספים והרשמה

הוספת תגובה חדשה