דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

הנשיא מתרגש ממתנדבי שנת השירות בתנועה. ניוזלטר התנועה הקיבוצית

נפרדים מחיים גורי, המקובצת בנחל עוז מחפשת נערים ונערות ורחל רבין חוגגת 93 – זה הזמן להעניק לה פרס ישראל! כל זאת ועוד בניוזלטר השבועי
הנשיא ריבלין
הנשיא ריבלין
 01/02/2018

נשיא המדינה: "בכל מקום בו יש צורך בעזרה ובקידום החברה בישראל –
נמצאים מתנדבות ומתנדבי שנת השירות של התנועה הקיבוצית"

השבוע נערך באולם "יד-למגינים" ביגור כנס אמצע השנה של מתנדבי ומתנדבות שנת השירות של התנועה הקיבוצית

בכנס שעסק בנושא שירות משמעותי בצה"ל, פגשו מתנדבי ומתנדבות שנת השירות מפקדים וקצינים בכירים. קציני מיט"ב שהציגו אינפורמציה חשובה ורלוונטית לנערים והנערות שדחו את גיוסם בשנה, וקצינים בכירים מיחידות שונות, ביניהם תא"ל גיא חסון, קצין שיריון ראשי, שביקשו לתת מהשקפת עולמם על שירות משמעותי בצה"ל, על אחת כמה וכמה לחבר'ה שבחרו בנתיב של התנדבות ותרומה למדינה.

הכנס נפתח בברכות של גבי אסם, ראשת אגף החינוך בתנועה שהודתה מקרב לב לצוות שנת השירות שעושה ימים כלילות עבור מתנדבי שנת השירות ובברכתו של המשנה למזכ"ל התנועה, גיל לין שבירך את השינשינים גם כן וביקש להעביר מסר לי"בניקים שמתמיינים בימים אלו למסגרות שנת השירות לשנה הבאה: "אנחנו מודעים לבעיית התקנים של שנת השירות, שלא תלויה בנו, וגורמת לרבים ורבות, טובים וטובות לא להתקבל לשנת שירות אצלנו כמו גם בגופים אחרים. אנחנו קוראים לכל בני הנוער – לכו למכינות ולשנות שירות בכל מקום אחר שמתאפשר. העשייה שם למען החברה כמו גם הקבלה למענכם היא אדירה וחשובה מאין כמותה גם כן".

אחד הרגעים המרגשים בכנס היה ברכתו המצולמת של נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, שנאלץ להיעדר מהכנס בשל ביקור ביוון. הנשיא בירך את המתנדבים ואמר בין השאר: "כולם כאן ש"ש של התנועה הקיבוצית, לא רבים הם האנשים שהחליטו לתרום למען המדינה, למען החברה והנה, אתם כאן בכנס – לא עשרה ולא מאה, אלא אלף צעירות וצעירים".

לאחר מכן, יצאו הש"ש למיצג חיילות צה"ל השונים שהגיעו לכנס, בארגונה והובלתה של נוקי גולדפישר ממחלקת ביטחון בתנועה, על מנת להסביר לנערים ולנערות על השירות ביחידות השונות, חלקן מוכרות וידועות וחלקן פחות.

את הכנס חתם מפגש עם שר הביטחון לשעבר משה (בוגי) יעלון שקרא לנערים ולנערות לבחור בשירות משמעותי גם בעתיד: "אם אני רוצה שתקחו משהו אחד מהשיחה הזו זה קחו אחריות, קחו אחריות על המדינה שלכם. אל תשכחו, כשאתם מקבלים החלטה אישית- אני רוצה לעשות את זה ואת זה, אל תחשבו רק על עצמכם, תחשבו על המדינה".

במהלך היום הוצבה עמדת תרומת דם של מד"א, ובכנס שדיבר על מעורבות, נתינה ושירות משמעותי, רק סמלי היה לראות את מספר המתנדבים המכובד מאד שביקשו לתרום דם, עד כדי שחלקם לא הספיקו לעשות זאת במהלך היום. במד"א הביעו שמחה גדולה מכמות התרומות ומהנכונות של הנערים והנערות. 


חיים גורי, איש הפלמ"ח, המשורר והסופר הלך לעולמו

נשיא המדינה: "בור נפער בלב. נחמה ואני מבכים הבוקר את לכתו של חיים גורי, המשורר הלאומי בן ימינו. איש שהיה לסמל. משורר העצמאות, משורר הרעות, לוחם ואיש רוח. מורה של חיים ומורה דרך. מזכ"ל התנועה הקיבוצית: "נדם קולו של דור. הדור שנשא על כתפיו הצעירות את חלום הדורות הציוני. התנועה הקיבוצית מרכינה את דגליה לזכרו. נתנחם באוצר השירה האדיר שהותיר אחריו"
חיים גורי, איש הפלמ"ח, משורר והסופר הלך לעולמו
חיים גורי וחבריו במאבק בשער הגיא

מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר, כתב עם היוודע דבר מותו של גורי בעמוד הפייסבוק שלו: "נדם קולו של דור! עם הסתלקותו בשיבה טובה של הסופר חיים גורי, נדם קולו של דור הפלמ"ח, הדור שנשא על כתפיו הצעירות את חלום הדורות הציוני. בשיריו המונומנטליים: הנה מוטלות גופותינו, באב אל וואד ושיר הרעות ביטא חיים גורי את כל מוראות מלחמת הקוממיות האכזרית ונתן לה הקשר והוויה. 

חיים גורי, בנוסף להיותו משורר בעל שיעור קומה, היה בעל אבחנה דקה וידע לאפיין בעברית עשירה מצבים מורכבים. בזכות מסלול חייו הייחודי שהוביל אותו למחנות העקורים באירופה החרבה שימש כראש גשר בין דור הצברים, מתוכו צמח לניצולי השואה שעלו לישראל לאחר הקמת המדינה. התנועה הקיבוצית מרכינה את דגליה לזכרו. נתנחם באוצר השירה האדיר שהותיר אחריו".

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, כתב עם היוודע דבר מותו של חיים גורי "בור נפער בלב. נחמה ואני מבכים הבוקר את לכתו של חיים גורי, המשורר הלאומי בן ימינו. איש שהיה לסמל. משורר העצמאות, משורר הרעות, לוחם ואיש רוח. מורה של חיים ומורה דרך. בן דור המייסדים שהיה למייסד של פרקי השירה והיצירה הגדולים שלנו ודרכם חיזק את המסדים הערכיים והמהותיים של קיומנו כאן כעם, כאומה. גורי היה גאוותינו".

רחל רבין שהכירה את גורי מילדות סיפרה: "בעצם גדלנו באותה השכונה ולמדנו באותם בתי ספר – בית חינוך לילדי העובדים בתל אביב, שם חיים היה בכיתה מעלי ואחותו הגדולה הייתה בת כיתה של יצחק. בית החינוך היה בית ספר מאד מיוחד שהותיר חותם גדול על כל מי שלמד בו ויצר אווירה של חברות בין כל התלמידים. חלק מכך נוצר משום שזה היה בית ספר ברוח תנועת העבודה, שחינך לציונות והגשמה. לא נשארנו בקשר מאד קרוב, אבל יצא לנו להיפגש ולדבר מידי פעם, זה היה בעיקר קשר מאד מיוחד של זיכרונות עבר טובים". 

אורית גלאור, היום מנהלת מחלקת בריאות ורווחה בתנועה, הייתה קצינת להקת הנח"ל בין השנים 1972-73 ואף לה זיכרונות טובים ממפגש עם חיים גורי באותן שנים: "באותן שנים ציינו 25 שנה לפירוק הפלמ"ח והוחלט לרגל זאת על תוכנית מיוחדת ללהקה. הוריי, שהיו שניהם ב"הראל", הכירו את חיים גורי, אמי הכירה אותו כבר בילדותה. באתי הביתה וסיפרתי שאנחנו עושים את התוכנית ואני צריכה עזרה, אז אמי אמרה: אין בעיה נפגיש אותך עם חיים. ואכן, נפגשתי עם חיים בביתו, הוא התלהב והסכים לקחת חלק ולכתוב בתוכנית, אך ביקש לפני כן לפגוש את חברי הלהקה. הוא הגיע למפגש איתם ומהמפגש נולד השיר "הבלדה על יצחק שדה". חיים הגיע גם להופעת הבכורה של התוכנית בגבעת השלושה ושמח מאד מהתוצאה". 


פייסבוק התנועה

סופית –
בדגניה אמרו "לא" להקמת מוזיאון הקיבוץ

מזכירות התנועה תדון כעת בבקשת 15 קיבוצים אחרים להקמת המוזיאון בשטחם
היכן יבנה המוזויאון לתולדות מורשת הקיבוץ?
היכן יבנה המוזיאון לתולדות מורשת הקיבוץ?

חברי קבוצת דגניה א' דחו ביום שישי את הערר נגד ההחלטה הקודמת שהתקבלה בקלפי ובה דחו החברים את הרעיון להקים את המוזיאון והמרכז לתולדות ומורשת הקיבוץ במקום. בספירת הקולות הצביעו אמנם רוב גדול של חברים בעד שינוי ההחלטה, אך למרות זאת מספרם לא הגיע לכדי שני-שלישים מסך הקולות, כפי שקובע תקנון הקיבוץ. 
כזכור, לפני שנה החליטה מזכירות התנועה הקיבוצית ליישם את החלטת ממשלת נתניהו משנת 2010 על הקמת מוזיאון לתולדות הקיבוץ כחלק מהפעילות הענפה של תוכנית 'מורשת' במשרד ראש-הממשלה, בראשות ראובן פינסקי, מוזיאון אשר בתכנון הראשוני היה אמור לקום בקיבוץ עין-שמר.

עוד טרם התקבלה החלטת המזכירות, סקרו פינסקי ורונית ניר ממשרדו את ההחלטה להקמת המוזיאון, בתחילה בקיבוץ עין-שמר ולאחר מכן בדגניה. השניים הדגישו כי היוזמה וההחלטה להקמת המוזיאון נעשתה מתוך רצון להקים מקום שיעסוק ברוח הקיבוצית ובחלקה של התנועה בהקמת המדינה והנחלת הרעיון והרוח לדור הבא. 
מי שהוביל את הרעיון להקמת המוזיאון באדמות הקיבוץ הראשון בישראל באדמות אום-ג'וני היה יוסי ורדי, ראש המועצה לשעבר, חבר קיבוץ דגניה ונכדם של חיותה ויוסף בוסל שהיו בין מייסדי דגניה, ואף ייצג את המועצה בדיונים מול התנועה הקיבוצית.

מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר אמר לאחר החלטת המזכירות ועוד טרם דחו חברי דגניה את ההחלטה: "התנועה הקיבוצית הייתה ממעצבי דמותה של מדינת ישראל ולוקחת עד היום חלק מרכזי בעיצוב ערכי החברה הישראלית, סימון גבולותיה, ותפעול כושר הייצור שלה. הגיעה השעה להקים אתר ללימוד המורשת ולמעקב אחרי המשך התפתחות הקיבוץ". 

לאחר ההחלטה של חברי דגניה, הגיעו לשיחת חברים מזכ"ל התנועה ביחד עם ראש המועצה האזורית עמק-הירדן עידן גרינבאום ורכז האזור מטעם התנועה ערן גליק וניסו לשכנע את חברי הקיבוץ לקבל את הערר, אך דברים אלו כאמור לא צלחו. 

חשוב לציין כי כבר עם ההחלטה הראשונית של חברי דגניה, פנו אל מזכירות התנועה הקיבוצית 15 קיבוצים, שביקשו כי המוזיאון יוקם בשטחם, ובקשות אלו יעלו לדיון והחלטה בקרוב.


טקס ט"ו בשבט המסורתי בבינ"ה - מנכ"לית התנועה: "בהביטי על הארץ בה גדלות בנותי, אני רואה את היחס ההרסני שלנו לארצנו ודואגת"

ראש העיר חולדאי: "בפעילותה של בינ"ה, המתקיימת לא רק בין כותלי הישיבה אלא גם מחוצה לה עם ילדי השכונה - מוכיחה הישיבה שבתוך עמה היא יושבת ואותו היא באה לשרת וגם בכך ייחודה"
טקס ט"ו בשבט המסורתי בבינ"ה - מנכ"לית התנועה: "בהביטי על הארץ בה גדלות בנותי, אני רואה את היחס ההרסני שלנו לארצנו ודואגת"

כמדי שנה בט"ו בשבט מציינים בבינ"ה את יום ההולדת לישיבה החילונית בדרום תל אביב, בטקס ובפעילות בטבע לילדי בתי הספר והצהרונים בשכונות דרום העיר. 

הטקס התקיים במעמד ראש עיריית תל אביב יפו מר רון חולדאי, מנכ"לית התנועה הקיבוצית הדס דניאלי ילין, המשנה למזכ"ל התנועה גיל לין, מנכ"ל גני יהושע עובד קונה ומכובדים נוספים ובהנחיית ערן ברוך, מנכ"ל בינ"ה - התנועה ליהדות חברתית מבית התנועה הקיבוצית. במרכזו של הטקס נטע ראש העיר ביחד עם ילדי בית הספר "הדקל" עץ תאנה מזן מיוחד אשר הובא מהצפון, כחלק מסדרת עצי פרי אשר מנסים לשוב ולהפיצם ברחבי הארץ. בנאומו בירך חולדאי את הישיבה החילונית של תל אביב יפו ליום הולדתה ה-12 והודה לה עבודתה הרבה בעיר.

הדס דניאלי ילין מנכ"לית התנועה הקיבוצית בירכה ואמרה בין היתר: "כילדה בערד, נסעתי מדי שנה לנטוע עצים בלב המדבר כדי להפריח את השממה (כמובן, מדי שנה ראינו את השתילים הנבולים מהשנה שעברה עומדים נכלמים); חרשתי את הארץ בטיולים מדי שבוע, נסעתי לעבוד בחקלאות בקיבוצים, הסתובבתי עם מגדיר צמחים בתיק ובאופן כללי הטבע היה חלק בלתי נפרד מחיי. היום, אני אמנם חברת קיבוץ המקיים בעצמו את כל הערכים הללו, אך בהביטי על הארץ בה גדלות בנותי, אני רואה את היחס ההרסני שלנו לארצנו ודואגת. איפה הילדים והנכדים שלנו יטיילו? איזה אוויר הם ינשמו? איזה מים הם ישתו? 
כל אלו שאלות שרק אם נקדיש להן זמן ומחשבה היום יקבלו מענה חיובי ונכון גם לדורות הבאים. נכון, דבר זה דורש מאיתנו מאמץ ומשאבים אבל זוהי השקעה משתלמת בקשר שבין אדם ואדמה".

ערן ברוך מנכ"ל בינ"ה בירך ואמר על הקשר של בינ"ה לט"ו בשבט כי זהו "מועד של צמחיה והתחדשות, מועד של הד - מסורת המשנה הקדומה, מועד ציוני של בניין הארץ נטיעה והשתרשות. מועד שהוא מחווה לכנסת ישראל ולדמוקרטיה היהודית". 

עוד במהלך היום התקיים סדר ט"ו בשבט בהשתתפות אורחי הטקס ובהנחיית מוקי צור ומור שמעוני, בצירוף חוברת שנערכה והופקה לאירוע זה, ופעילויות בטבע בהדרכת חניכי מכינת בינ"ה לילדי בתי הספר הדקל ושבח מופת וילדי הצהרונים יפו ג', נווה עופר ועוד. 


באנר מחאת השחיתות

תמונת השבוע-
יום הולדת שמח לחברתנו רחל רבין! ראוי שתקבל בשנה זו את פרס ישראל

רחל רבין

היום (חמישי, אחד בפברואר) חוגגת רחל רבין 93!

רחל רבין, ממקימי מנרה וחברת הקיבוץ עד היום, פעלה רבות ועודה ופעלת, למען ההתיישבות, החקלאות וההגנה על הקרקע. כמו כן, תרמה רבות לחינוך לאורך עשרות שנים: גם כמורה וכמחנכת וגם כשותפה בהכשרת מורים ובגיבוש מערכות הוראה וחינוך.
רחל רבין־יעקב היא אם לשלושה וסבתא ל־11 נכדים ולתשעה נינים.

תגובתה של רחל על המלצתה לפרס ישראל הייתה: "מבחינתי זה לא פרס אישי. אני מייצגת את התנועה הקיבוצית, את תושבי הגליל העליון, את אזרחי ישראל שיושבים לאורך הגבולות ואת מערכת החינוך שבה עסקתי מאז היותי מורה במנרה ועד לתפקיד בכיר באגף לחינוך התיישבותי במשרד החינוך. עשיתי את הכל כדי לתרום לחברה".  

על כל אלו ועוד קוראת התנועה הקיבוצית: תנו לרחל את פרס ישראל. ולרחל, אנו מאחלים יום הולדת שמח, לעוד שנים רבות בריאות ומאושרות של עשייה ברוכה. 


באנר משקארד 1

זוכרים ומזכירים: 21 שנים לאסון המסוקים

כמדי שנה אירח בית הספר הר וגיא, הסמוך למקום התרסקות המסוקים בין קיבוץ דפנה למושבי שאר יישוב, יום עיון וטקס הזיכרון בהר וגיא, התקיים בהשתתפות הורים ובני משפחות הנופלים, אישי ציבור ובראשם הרמטכ"ל גדי אייזנקוט ושר החינוך נפתלי בנט, ח"כ שולי מועלם רפאלי (שבעלה הראשון נהרג באסון), מאות תלמידים וחניכי מכינות קדם צבאיות, חיילים ומפקדים.
זוכרים ומזכירים: 21 שנים לאסון המסוקים

עשרים ואחת שנים עברו מאז אותו לילה נורא בו אירע אסון המסוקים בשמי הגליל העליון, בו נהרגו שבעים ושלושה (73) חיילים ומפקדים, שהיו בדרכם למוצבי צה"ל בדרום לבנון. כמדי שנה אירח בית הספר הר וגיא, הסמוך למקום התרסקות המסוקים בין קיבוץ דפנה למושב שאר יישוב, יום עיון וטקס זיכרון בהר וגיא בהשתתפות הורים ובני משפחות הנופלים, אישי ציבור ובראשם הרמטכ"ל גדי אייזנקוט ושר החינוך נפתלי בנט, ח"כ שולי מועלם רפאלי (שבעלה נהרג באסון), מאות תלמידים וחניכי מכינות קדם צבאיות, חיילים ומפקדים.
ראש מועצה אזורית הגליל העליון גיורא זלץ פתח את יום העיון בהבעת הערכתו הגדולה למשפחות הנופלים, אשר לצד האבל והכאב העצומים בחרו להמשיך לחיות, ליצור ולמצוא אושר בחייהם. זלץ הוסיף "גם היום אנחנו נדרשים להילחם על ביטחונה של מדינתנו, ולומר אנחנו כאן כדי להישאר. המטרה של כולנו היא לנתב את ערכי הגבורה, היצירה והמסירות שנדרשו להקמת המדינה ולביסוסה, לחיזוקה של חברה ישראלית, בה ערכי הדמוקרטיה, והאחווה עם החלש, האלמנה, הגר והיתום הם הערכים השולטים". 
אסתי לניר אימו של סגן דביר לניר ז"ל דיברה על הזמן שחלף, "אנו מרכינים ראש בעצב ובגאווה, זוכרים ומזכירים את יקירינו שנפלו על הגנת המדינה. בן הזקונים שלנו היה בן 6 כשאחיו הגדול נפל, וכיום הוא סטודנט ממש כאן, במכללת תל-חי, ויש בכך סמליות", ציינה.

הרמטכ"ל גדי אייזנקוט דיבר על הנופלים, שהיו תבנית נוף מולדתנו. בן העיר ובן הכפר והקיבוץ. חילוני ודתי, בדואי, דרוזי ויהודי. כולם יחד כולם אוהבי הארץ שפעלו בתחושת אחריות ומחויבות משותפת להבטחת בטחון מדינת ישראל". הוא התייחס לשקט הביטחוני, ואמר כי "מבעד לשקט ממתינים אתגרים רבים. ארגון הטרור חיזבאללה מפר את החלטות מועצת הביטחון של האו"ם. מול האיומים האלו צהל פועל יום וליל להבטיח את המוכנות, את ההרתעה. אנו נעשה כל שיידרש לשמור על הגבול הצפוני של ישראל בטוח ושקט".


אבי גבאי לחברי הקיבוצים: "אל תחכו שיכריזו על בחירות. תבחרו עכשיו. אני צריך אתכם. המדינה צריכה אתכם"

יו"ר מפלגת העבודה פנה בימים האחרונים לחברי הקיבוצים ברחבי הארץ לבוא ולהתפקד למפלגת העבודה - "אל מול הממשלה הכושלת הזאת נציב אלטרנטיבה שתהיה בית לכל הישראלים, אלטרנטיבה שאומרת מה כן ולא רק מה לא, שיודעת לדבר על תקווה, שמוכנה לקחת אחריות"
אבי גבאי לחברי הקיבוצים: "אל תחכו שיכריזו על בחירות. תבחרו עכשיו. אני צריך אתכם. המדינה צריכה אתכם"
אבי גבאי בכנס הנהגות הקיבוצים. צילום: דנה בר-און

גבאי כתב בין היתר: "השחיתות, היעדר המנהיגות, ההתדרדרות במצב הביטחוני, השנאה, הגזענות – כל אלו מקיפים את חיינו בשנים האחרונות, אבל זה הולך להיגמר. אנחנו נדאג לשים לזה סוף. 

אל מול הממשלה הכושלת הזאת נציב אלטרנטיבה שתהיה בית לכל הישראלים, אלטרנטיבה שאומרת מה כן ולא רק מה לא, שיודעת לדבר על תקווה, שמוכנה לקחת אחריות, לאחד, לעבוד בשיתוף פעולה, לקבל גם החלטות קשות, לחשוב על איזו מדינה אנחנו רוצים לראות כאן בעוד 20 שנה. מגיע לנו הרבה יותר, מגיע לילדים שלנו הרבה יותר.

זה אפשרי וזה תלוי רק בכן ובכם. כל אחד שעושה מעשה ומתפקד היום למפלגת העבודה מקדם בצורה משמעותית את השינוי שאנחנו כל כך צריכים כאן.

רק ככה ניצור קבוצה גדולה ומחויבת שלא מוכנה לוותר על המדינה הזאת, שרואה כאן את העתיד שלה ואת החלומות שלה. קבוצה שככל שתהיה גדולה כך הסיכוי שלה לנצח יגדל. אנחנו חייבים לנצח, ואנחנו ננצח! אל תחכו שיכריזו על בחירות. תבחרו עכשיו. אני צריך אתכם. המדינה צריכה אתכם".

 

המעוניינות והמעוניינים להתפקד למפלגת העבודה מוזמנות ומוזמנים לפנות לחניק - 0522578279 politit-takam@tkz.co.il


פייסבוק התנועה

המועצה האזורית מנשה היא זוכת פרס החינוך הארצי 

שר החינוך, נפתלי בנט התקשר אתמול לראש המועצה האזורית, אילן שדה והודיע לו על הזכיה. הפרס יוענק למועצה על השקעתה והישגיה בחינוך- תוך שימת דגש על חינוך ערכי ורב תרבותי, במסגרתו לומדים ונפגשים כל ילדי המועצה: יהודים, ערבים חילונים ודתיים היוצרים חיים משותפים המהווים דוגמה לאופן בו ניתן לחיות בשיתוף ובאחווה במדינת ישראל
המועצה האזורית מנשה היא זוכת פרס החינוך הארצי 

שר החינוך, נפתלי בנט, הודיע השבוע לראש המועצה האזורית מנשה, אילן שדה ובישר לו כי החליט להעניק למועצה את פרס החינוך הארצי.  
הפרס מוענק לשבע רשויות מקומיות בלבד בישראל, מתוכם למועצה אזורית אחת בלבד- מנשה. פרס החינוך הארצי מוענק למועצה על השקעתה והישגיה בחינוך- תוך שימת דגש על חינוך ערכי ורב תרבותי, במסגרתו לומדים ונפגשים כל ילדי המועצה: יהודים, ערבים, חילונים ודתיים היוצרים חיים משותפים המהווים דוגמה לאופן בו ניתן לחיות בשיתוף ובאחווה במדינת ישראל. 
בשיחה עם שדה הדגיש בנט את החינוך הערכי, את ההישגים הפדגוגיים של  בתי הספר במועצה ואת אחוזי הגיוס הגבוהים לצה"ל. ראש המועצה אילן שדה אמר לאחר הבשורה המרגשת: "אני נרגש וגאה על הזכייה ומודה לכל אנשי החינוך במועצה, לעובדי המועצה ומעל לכל לתושבים ולתלמידים הנהדרים שלנו שמוכיחים פעם אחר פעם שהמועצה האזורית מנשה הוא מקום מיוחד במינו".


באנר מחאת השחיתות

קיבוץ חולית שבעוטף עזה
חוגג 40 שנים להקמתו!

בסמוך לגבולה של מדינת ישראל, במציאות ביטחונית משתנה, חרט קיבוץ חולית על דגלו, בניית קהילה מגוונת ומגובשת וממשיך לאורך השנים, לקלוט משפחות מכל רחבי הארץ. מאז הקמתו היווה ועודו מהווה הקיבוץ סמל והובלה ליישוב הארץ, לשמירה על גבולותיה, לעשייה ציונית, התיישבות והפרחת הנגב. הקיבוץ ידע עליות ומורדות וכיום ואחרי גלגולים לא מעטים של משברים, תת אכלוס וקשיים כלכליים הינו סיפור הצלחה ומושא לגאווה של חבריה.

אלכס וינטרוב, חבר בהנהלת חולית מספר: "אנו בעיצומה של התפתחות וצמיחה קהילתית, בקרוב יפותחו מגרשים חדשים לבניית שכונה חדשה על מנת לקלוט משפחות צעירות לקיבוץ ולקדם צמיחה דמוגרפית וערכית שתאפשר קיום של קהילה איתנה ומחויבת להמשך עתיד המקום.
למרות הניגוד בין השקט והפסטורליה, לבין מה שעשוי להשתנות בן רגע ולהפוך את המקום, תרתי משמע, למקום שסכנה לחיות בו, קהילת חולית לוקחת אחריות ומייצרת עשייה ענפה בנושאים כמו בינוי קהילתי, חינוך וחוסן הקהילה והאזור כולו, יצירת מרחב פנאי ותרבות דינאמי ומאפשר לקהילה, עשייה ערכית וחלוצית באזור כמו קליטת גרעינים משימתיים של השומר החדש הקמת מכינה קדם צבאית ומעורבות חברתית. אנו גאים בקיבוץ התוסס שלנו ומאחלים לו עוד שנים רבות של עשייה, שותפות ושגשוג!


באנר משקארד 2

'עסק קיבוצי'​ - עסקים קטנים שהוקמו ביוזמה מקומית והפעם... "תשומת לב"- הקשבה לסיפורי חיים ותיעודם מקיבוץ מצפה שלם

עסק מקומי

האם משפחתך יודעת את כל סיפור חייך?
האם ברצונך לתת את סיפור חייך כמתנה לילדך ונכדיך?
מה אנחנו יודעים על סיפור ילדותם של הורינו?
ואולי, זה בדיוק הזמן להשלים את פאזל חייהם של הורינו?

"תשומת?לב" - הקשבה לסיפורי חיים ותיעודם.
להקשיב לאנשים, לסיפור חייהם, לזיכרונותיהם, לגעגועיהם,
ולתעד זאת מספרים בקולם, באופן האותנטי ביותר וממקור ראשון. 
התיעוד מונצח באודיו או ווידאו.
* פגישת הכרות ללא תשלום

איריס שש כוכבי, חברת קיבוץ מצפה שלם שבים המלח, בעלת 32 שנות עבודה בתפקידי ניהול וכמנחת קבוצות תמיכה.
מתעדת סיפורי חיים וזיכרונות. 

לפרטים וליצירת קשר: 050-6332175 / irsass@gmail.com


 
 
 
 
יש לכם סיפור מעניין? רוצים לספר על המתרחש בקיבוצכם? להתלונן? לייעץ? לשבח?! כתבו לנו. 
 
2ab06947-5784-40e5-b5f5-5e70f4a846db.jpg
color-facebook-48.png
color-link-48.png
 

הוספת תגובה חדשה