דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

"הבית חי ונושם, ואני מקווה שגם בועט - נוכל לראות בו את הרוח שלך שמשון, את המורשת ואת העתיד"

בשישי שעבר, 12 באפריל 2019, נחנך בטקס חגיגי ומרגש בית שמשון - בית ספר לחינוך וספורט ימי על שם שמשון בובר ז"ל, ממייסדי ענף השיט בישראל וממקימי מועדון השיט בשדות ים.
חנוכת בית שמשון
טקס הפתיחה של בית שמשון בשדות ים
שמשון בובר ז"ל
שמשון בובר ז"ל

שמשון בובר החל את דרכו הימית כחניך בפלוגה הימית של הפועל נהריה ולאחר מכן הפך למדריך נערץ. חלק מחניכיו בעבר הגיעו אל הטקס ושניים מהם - ד"ר שמשון שושני מנכ"ל משרד החינוך לשעבר והגב' רעיה שטראוס - סייעו בתרומה להקמת הבית, ואף נאמו בטקס. בשנת 1955, שמשון עבר להתגורר בקיבוץ שדות ים והקים את הימייה ואת המרכז הימי. הימייה, הפכה ברבות השנים למועדון שיט משגשג המייצר אלופים בקנה מידה ארצי ובינלאומי. בניית בית שמשון ארכה שלוש שנים והתנהלה באופן מופתי, מבלי לפגוע במהלך השיעורים והאימונים. הבית החדש כולל שלוש כיתות לימוד, ארבעה חללים להתכנסות ולמסירת תדריכים ליציאה ולחזרה מהים, חדר לניהול אירועים לאומיים ובינלאומיים, סדנה לתיקון כלי שיט ורחבת התכנסות והמתנה להורי השייטים. באופן יומיומי הבית צפוי לאכלס כ-250 ילדים ונוער. 

ההתכנסות החלה במפגן ימי מרשים של מועדון שדות ים, בליווי הסברים מפיה של שלומית גלבוע, מזכירת המועדון, ולאחריו החל הטקס אותו הנחה במקצועיות רבה עודד נהרי. באירוע נכחו למעלה מ-500 איש מכל רחבי הארץ ונאמו בו רן גרליך – יו"ר מועדון השייט, גילי אמיר – יו"ר איגוד השייט, מבצע הפרויקט ומיוזמיו, שי בובר – בנו של שמשון ז"ל, ד"ר שמשון שושני, הגב' רעיה שטראוס, נציג חיל הים – שסיפר על תרומתו של שמשון בקורס חובלים ועל הקשר שבין השייטים לחיל הים, על חינוך למצוינות, ציונות ולאהבת הארץ. נכדיו הצעירים של שמשון גזרו את הסרט, ופתחו את דלתות הבית בפני הקהל הרחב. כן הוזכר זכרה של יעל בובר ז"ל, בתו של שמשון שהלכה לעולמה בטרם עת לפני כשנתיים, דרך סרט שהוקרן בשלושת הכיתות ובו תמצית הקמת בית שמשון ופועלו.

שי בובר, בנו של שמשון ז"ל אמר בטקס כי "מעטים האנשים שמצליחים בחייהם לעסוק בדבר גדול מהם, ואתה אבא היית אחד  שכזה  - איש של עשייה, חינכת דורות של ימאים ושייטים, והיית ממייסדי ענף השייט בישראל. בחייך הצלחת לזכות להכרה, ולשים אותנו על המפה העולמית בשייט התחרותי, והראייה לכך היא מדליית הזהב של גל פרידמן מאולימפיאדת אתונה 2004". עוד הוסיף שי: "אבא היית לפני הכול מחנך – נטעת בכל נערה ונער את ערך המצוינות והמימוש העצמי, גם כאשר זה היה נראה חסר סיכוי נהגת לומר ש"אין אנשים מיואשים אלא מצבים מייאשים", וכך תמיד היית אדם אופטימי. כאיש חזון ויזם בנשמתו הקדמת את זמנך וראית למרחקים, ואני מקווה שגם דור העתיד ינהג כך. אנחנו המרוויחים הגדולים של המפעל האדיר שהשארת אחריך".

גילי אמיר, יו"ר איגוד השייט ומיוזמי ומבצעי פרויקט "בית שמשון" אמר: "לאחר שלוש שנים אני יכול להביט בגאווה ולהגיד שעשינו זאת בכוחות משותפים, ואנו משאירים מועדון לשנים רבות לתפארת המסורת הימית והמורשת של שמשון. הבית חי ונושם, ואני מקווה שגם בועט. נוכל לראות בו את הרוח שלך שמשון, את המורשת ואת העתיד. שמשון ידידי, מורשתך חיה ונושמת ויחד עם כל אוהבי הים תשיר עוד שנים רבות." 

לצפייה בסרט שהוקרן בטקס הפתיחה של בית שמשון לחצו כאן

בית שמשון
בית שמשון 

 

הוספת תגובה חדשה