דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

בעיצומה של המלחמה: 100 חניכים משלושה גרעיני צבר הגיעו לארץ להתגייס לצה"ל

100 החניכים התלכדו בארצות מוצאם לשלושת "גרעיני החורף" של תכנית "צופים גרעין צבר" המשותפת לתנועה הקיבוצית לתנועת הצופים, ולאחר נחיתתם בארץ נקלטו בחום בקיבוצים חצור ושדה אליהו, במושב השיתופי מולדת ובכפר גרעין צבר ברעננה, שם הכינו עבורם את כל התנאים הנחוצים להם לשהות עד גיוסם לצה"ל ובחופשות מהצבא
ברוכים הבאים חניכי וחניכות צבר מחזור חורף 24'. צילום גל חנניה
ברוכים הבאים חניכי וחניכות צבר מחזור חורף 24'. צילום גל חנניה

בעיצומם של ימי מלחמה ודאגה גדולה בישראל, נפתח מחזור החורף של גרעיני צבר בקיבוצים – שלושה גרעינים ובהם קרוב ל-100 חניכים וחניכות שהתגבשו בקני הצופים בארצות מוצאם, עשו עלייה לארץ, והחברים בהם עתידים להתגייס לצה"ל בעוד מספר חודשים. הצעירים הצעירות מגיעים מארצות שונות וביניהן ארה"ב, ארגנטינה, קנדה, אוסטרליה, איטליה, אנגליה, צרפת, גרמניה, רוסיה, ספרד ואוקראינה.

הגרעינים ייקלטו בקיבוצים חצור ושדה אליהו, במושב השיתופי מולדת, ובכפר צבר ברעננה. מאות זוגות עיניים נוצצות מהתרגשות וקצת דמעות התרגשות של החניכים (מלווים בצוות התכנית מטעם הצופים, הצוות התנועתי שלנו, צוות הקיבוץ הדתי, נציגי משרד העלייה והקליטה וצה"ל והורים ובני משפחה בארץ ובחו"ל - בזום). כולם כולם נרגשים מהמעמד מהאומץ והבחירה לעזוב את ביתם ולעלות לארץ להתגייס לצבא, ובמיוחד בעת הזאת בעיצומה של מלחמה.

בשלושת חודשי השהות הראשונים בארץ עד לגיוסם לצבר, יעברו חברי משתתפי ומשתתפות התכנית תהליך של קליטה ומיון בצה"ל, ילמדו עברית באולפן, יטיילו בארץ וילמדו על המדינה וההיסטוריה שלה. כמו כן יעברו סמינרים של הכנה רגשית וחברתית, ילמדו על הנעשה בארץ מבחינה פוליטית ותרבותית ויערכו היכרות עם הצבא.

את הטקס חגיגי שנערך כבודם ברעננה לכבוד הגעת החניכים, הנחה בחן והומור אורי חמו, קצין בקבע ובוגר גרעין צבר מולדת, שהביא בדברים שנשא את רוח הבית בקיבוץ, ביטא הכרת תודה ואהבה גדולה לרכזת הגרעין בקיבוץ, למשפחה המאמצת, לסביבה הקיבוצית המכילה והעוטפת את הגרעין ולקהילה הקיבוצית כולה. במהלך הטקס ייחלו המשתתפים לשובם של החטופים בעזה, ובתוכם שני חניכים מגרעיני צבר בקיבוצים, שיתפו בכאב על הנופלים מגרעיני צבר לדורותיהם, והצדיעו לאלפי חיילים מגרעיני צבר בסדיר ובמילואים המשתתפים במלחמה ועושים הכל כדי לנצח את המערכה, לשוב בשלום ולהמשיך ולבנות את ארצנו האהובה.

מהטקס בלט בהעדרו יאיר (יאיא) רן מקיבוץ להב, מנהל תכנית גרעין צבר, אשר גויס ונלחם בעזה מאז ראשית המלחמה. אומרים ש"מנהל טוב נמדד בהיעדרו", ואכן הטקס כמו כל יום הגעת הגרעינים לארץ היה מאורגן למופת. אחד משיאי הטקס היה סרטון ברכתו של יאיא מלב עזה, שלא הותיר הרבה עיניים יבשות בקהל. באירוע נכח מנכ"ל משרד העלייה והקליטה, עו"ד אביחי כהנא, שסיפר לנוכחים כי שר העלייה והקליטה, ח"כ אופיר סופר, היה אמור להיות נוכח גם כן כיוון שגרעין צבר חשוב לו מאוד, אך למרבה הצער לא הצליח להגיע, בשל פציעת בנו, קצין בסיירת צנחנים, במהלך הלחימה בעזה. במהלך דבריו, הודה המנכ"ל לכלל הנוכחים – לצעירים שהגיעו להתגייס דווקא בימים אלה, והבטיח שמשרד העלייה והקליטה ימשיך לתמוך בתכנית, שכן מדובר בפרויקט חשוב לכולם.

יעל אייזנר ממחלקת חיילים בודדים בתנועה הקיבוצית סיפרה כי כל שנה הטקס מרגש ומושקע, אולם אירועי השנה, הקשה בתולדותינו בעקבות השבעה באוקטובר והמלחמה הנמשכת, שיוו לו תחושות עזות של גאווה ושייכות, ובצידם גם דאגה רבה. בצד אלה, ציינה כי "המראה של צעירים רבים העושים את הדרך הארוכה ממדינה אחרת עם רצון להתגייס לצה"ל, לתת כתף ולהצטרף בשעה הקשה בה אנחנו נמצאים ממלאת את הלב באופטימיות ובאמונה שיש לכולנו עתיד, ועוד נמשכת השרשרת, בזכות צעירים חדורי מוטיבציה לשירות משמעותי ותרומה".

בדברי הברכה שנשאה אייזנר בטקס, היא אמרה לחניכים הנרגשים בין היתר: "אני יכולה להבטיח לכם שזכיתם בבית הכי טוב שיש, שיהווה עבורכם משפחה משלימה למה שהותרתם מאחור. הצוות התנועתי וצוות הצופים הוא צוות מנצח יחד כבר 33 שנים. ניתן לכם יד כל הדרך להצלחה גדולה בדרך להיות ישראלים. רכזות הגרעינים בקיבוצים, הצוותים בקיבוצים וקהילות נפלאות מחכים לכם להתחיל את הפרק הבא המרגש בחייכם ולהפוך אותו להיות וואו".

צוות מחלקת חיילים בודדים בתנועה, המונה מלבד אייזנר גם את איציק עוז, מברך את הצוותים והקיבוצים בהצלחה רבה עם הגרעינים החדשים, ומזמין קיבוצים המעוניינים לשמוע על האפשרות להצטרף למעגל הנתינה ולאמץ יחידים או גרעין לפנות אליו  – הם כבר יגיעו אליכם לספר. צרו קשר עם יעל: 052-5358793 או עם איציק: 050-7677920.

הוספת תגובה חדשה