דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

בזכות רוח האדם – הסתיימה בהצלחה רפסודיה 2023 של התנועה הקיבוצית

כשמסביב סוערת המדינה במאבק על דמותה הדמוקרטית, ובמהלך חודש יולי החם ביותר שנמדד בהיסטוריה האנושית, השלים אגף חינוך בהצלחה ארבעה מחזורי רפסודיה שכללו את מספר המשתתפים הגבוה אי פעם, ותוך התמודדות עם אתגרי כוח אדם. ראשת אגף חינוך, דבי ברא"ס: "חדוות העשייה והשליחות החינוכית גברו על עומס החום ושאר האתגרים"
צוות המחזור הרביעי של הרפסודיה עם מזכ"ל התנועה נושמים לרווחה בתום המשט. צילום: בועז לניר
צוות המחזור הרביעי של הרפסודיה עם מזכ"ל התנועה נושמים לרווחה בתום המשט. צילום: בועז לניר

ביום שלישי אחר הצהריים, הגיע לסופו מפעל הרפסודיה המסורתי של התנועה הקיבוצית לקיץ 2023, כאשר הרפסודות נחתו בחוף גולן לאחר שיצאו מחוף חוקוק וחצו הכנרת לרוחבה, ובכך חתמו את המחזור הרביעי והאחרון.

כזכור, בעקבות הביקוש האדיר מצד הנוער בקיבוצים לקחת חלק בחוויה מיוחדת זו הוחלט בשנה שעברה על הוספת מחזור נוסף, וצמצום טווח הגילים למסיימי כיתות י'-י"ב בלבד. אלא שהשנה הוצב רף גבוה שטרם היה בעבר כש-3500 נערים ונערות הגיעו מ-200 קיבוצים למרות החום הלוהט לארבע מחזורים בני שלושה ימים, בסיומם השיטו כ-125 רפסודות שאותן בנו במו ידיהם.

כשמסביב סוערת המדינה ומתקיימת המחאה ההמונית והארוכה ביותר שידענו, ובכנסת מאושר החוק הראשון במסגרת ההפיכה המשטרית, הצליחו באגף חינוך לקיים תהליך חינוכי מעמיק ולקיים מעגלי שיח עם כ-120 דוברים שונים על מהי דמוקרטיה ועל חשיבות חוזקתה לעתידנו. התהליך התבטא בציורים על גבי המפרשים של הרפסודות ששיקפו את הנושא והפכו ליצירתיים יותר ממחזור למחזור. 

וגם תחרויות ספורט היו: את המקום הראשון בטורניר הכדורעף של המחזור הרביעי לקחו מעופפי רמת יוחנן המצויינים, לאחר קרב מותח מול הקבוצה משובל. בכדורעף הנשים ניצחו בנות המועצה האזורית בני שמעון שהתגברו על קאמבק מרשים של נערות להבות חביבה. בטורניר משיכת החבל ניצחו המושכים מעמק הירדן שגברו בגמר על המושכים מנחשולים. תודה רבה לעופר רימון, צחי רם, ערן ורדון תומר איתמרי ואריאל קראווני שניהלו את הטורנירים השנה ביד רמה. תודה גם לכל מי ששפט או שפטה.

דבי ברא"ס ראשת אגף חינוך: "רפסודיה 2023 הסתיימה בחוויית הצלחה וסיפוק של כל מי שלקח בה חלק - בני ובנות הנוער, המדריכים, הדוברים במעגלי השיח וצוות המפעל שכלל את אגף חינוך, פעילי תנועה וצוות טכני ולוגיסטיקה בהובלת תומר איתמרי. מדובר במפעל חינוכי מיוחד במינו, שהיה השנה הכי גדול מאז ומתמיד והובל במקצועיות על ידי גיא גרסול, רכז המפעלים באגף. צוות המפעל השכיל להוביל וליצור התאמות אל מול האתגרים השונים, וחדוות העשייה והשליחות החינוכית גברו על עומס החום ושאר האתגרים". 

מפרשים ברוח השיח החינוכי על דמוקרטיה. צילום: ניר לביא
מפרשים ברוח השיח החינוכי על דמוקרטיה. צילום: ניר לביא

רכז המפעלים החינוכיים בתנועה הקיבוצית, גיא גרסול, שנאלץ לדלג מדי שבוע בין הרפסודיה לתעסוקה מבצעית במילואים כקצין, סיכם: "המפעלים של אגף חינוך, מהווים רגע שיא בתהליך שנתי שיש לו התחלה אמצע והמשך, וכזו היא גם הרפסודיה. אנחנו נדרשים לתכנן וליצור עבור כל קבוצה וכל מדריך את הליווי המתאים והתמיכה הנדרשת על מנת שיוכלו להוביל את קבוצתם לפני, במהלך הרפסודיה ואחרי בצורה מקצועית, ערכית ובטוחה.

התמודדנו הפעם עם כמות משתתפים שכמותה לא הייתה בעבר, תוך חום קיצוני ואתגרים נוספים, ולשמחתי צלחנו את זה בשלום וכמו שצריך בזכות עבודת הצוות ותחושת השותפות של כולם. תודה לצוות האגף, לפעילי ופעילות התנועה שלקחו חלק פעיל מדי מחזור, ל"ראשראשים" ולצוות הטכני והלוגיסטי. לכולם יש חלק בהצלחה".

אורי פלד נקש, מנהל "שבילים" – החינוך החברתי באגף חינוך, הוסיף: "הרפסודיה היא אירוע שיא ברצף העבודה השנתית שלנו. אנו רואים בה את קצירת הפירות של העבודה הקשה של צוותי ההדרכה עם בני ובנות הנוער. לראות 3500 נערים ונערות יוצאים מהבית לפעילות פיזית מאתגרת ועוסקים בצד החינוכי באתגרי היום - דמוקרטיה, נותן לי תחושה שהעתיד שלנו מזהיר!".
 

לחצו על הקישורים המצ"ב למטה לצפייה באלבומי התמונות מכל מחזורי 2023:

אלבום התמונות של המחזור הראשון

אלבום התמונות של המחזור השני

אלבום התמונות של המחזור השלישי

אלבום התמונות של המחזור הרביעי

הוספת תגובה חדשה