דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

התשובה הקיבוצית להדתה

כנס תכניות תרבות יהודית ישראלית בתנועה הקיבוצית יתקיים בקיבוץ נחשולים ב-23 באוקטובר
ראש השנה באשדות יעקב
טקס ראש השנה באשדות יעקב

אז גם מסביבכם כולם מתלוננים על הדתה? קבוצת תלמידי ישיבה באה לעשות יום כיפור כהלכתו בבית הכנסת? מחיצה מופיעה פתאום באמצע מגרש הכדורסל והנשים נשלחות לרקוד מאחוריה בהקפות שניות? נמאס לכם לשמוע שאתם עגלה ריקה?

תכנית "כזה ראה וחדש" של התנועה הקיבוצית עוסקת ביצירת תוכן יהודי חילוני משמעותי בקהילות הקיבוציות העכשוויות. במסגרתה עוסקות קבוצות בכל רחבי הארץ בלימוד, שיח, כתיבה ועיצוב מחודש של טקסים, אורחות חיים, מנהגים ומסורות, עם המון כבוד לישן- ודלת פתוחה אל החדש.

ראש השנה

ב-23 באוקטובר נקיים במסגרת התכנית כנס שיעסוק בשאלות הזהות החשובות שכולנו מתמודדים איתם היום: מה משמעות הזהות היהודית-קיבוצית-חילונית היום? מה התשובה החילונית להדתה? כיצד אנחנו מייצרים תרבות יהודית-קיבוצית משמעותית שמדברת אל כל חלקי הקהילה שלנו, על כל השינויים שחלו בה בשנים האחרונות? 

בכנס, הפתוח לציבור הרחב, ישתתפו כל תכניות יהדות ישראלית באגף החינוך והחברה של התנועה הקיבוצית: מלווי קומונות שנת השירות המנחים את תכנית "מפגש"שים" העוסקת בזהות יהודית, יועצי מערך הייעוץ של "שבילים", מדריכות הגיל הרך של רשת הגן הקיבוצי ומנהלי הקהילה, החינוך והתרבות של כל הקיבוצים המשתתפים בתכנית "כזה ראה וחדש".

בתכנית: אסף ענברי בשיחה על מקומה של היהדות היום בקיבוצים- ובחברה הישראלית בכלל, נעם דן מציגה זהות חילונית בטוחה בעצמה ובלתי מתפשרת, סדנאות לימוד ושיח, הצגת סיפורי הצלחה של קיבוצים המשתתפים בתכנית ומופע חגיגי של עלמה זהר.

חברי קיבוצים המוצאים עניין בשאלות של זהות קיבוצית עכשווית, בינוי קהילה, חילוניות וזהות יהודית חילונית- מוזמנים להצטרף אלינו למסע של מסורת וחידוש, ובין הקיבוץ הישן לחדש- להתחיל ולבנות יחד משמעות קהילתית חדשה.
ההרשמה כאן

הוספת תגובה חדשה